Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: jvVolvo - 03.08.2014, 20:58:26
-
Miten nuo vaparin männät nyt soveltuu turbottamiseen? Kun puhutaan että nakuttaa herkästi korkean puristuksen takia, mutta laesta tavaraa pois ottamalla saataisiin puristuksia alas tietty laen ohentuessa kesto heikkenee. Eli sopiiko tuollaiset äffän männät nyt ollenkaan turbottamiseen. Miten paljon palotilaa suurentamalla saadaan ruttua alas? Jos tehotavoitteet on kolmensadan pintaan ehkä vähän alle niin riittäisikö vain palotilojen suurennus sekä männistä millin? Verran pois.
-
Viinaa tankkiin niin puristus on ahtokäyttöön ihanteellinen
-
Mulle tulee ihan kulmien pyöristelyä lukuunottamatta koskematon 530 kansi ja vakio b230f männät fk koneeseen. Tehoja tarkoitus repiä tohon 300hv pintaan ja e85 toimii polttoaineena. Puristukset tulee johonkin 10 paikkeille, kansi plaanattu, tarkemmin lasken kun saan männät käsiini.
-
Muuten kyllä viinaa mutta lähin tankkauspiste 70km päässä nii on vähän huono. Eli bensalla ei kannata lainkaan ajatella ajella noita mäntiä sekä tuollaisia tehotavotteita?
-
Vakio 230F kestää ahtaa tommotteen kivasti rapeen puoli kiloa(taitaa piikata 0.7) 9.7 rutuilla kun sopat ja sytty on kohillaan. Jotenka palotilaan tilaa ja männistä monttua hitu lisää ja vetoja.
-
Muuten kyllä viinaa mutta lähin tankkauspiste 70km päässä nii on vähän huono. Eli bensalla ei kannata lainkaan ajatella ajella noita mäntiä sekä tuollaisia tehotavotteita?
Miedoilla ahtopaineilla menee kuten sanottua, mutta niillä et pääse 300hv.
Itsellä lähin tankkauspiste 90km päässä, silti kaikki talouden ajoneuvot (mkl veneet) kulkevat E85, ja ovat kulkeneet jo vuosia. :)
1,108€/L, ja kulutus noussut keskimäärin 15%, ni se menee aika hyvin plussan puolelle, kun ottaa kanistereissa mukaan 2-300L/kerta. Viime maanantaina 336L S90 takapaksissa. :)
-
bensaa tankissa ja pikkumitsu B230äffän kylkeen, lastut tonilta ja ahdot 1 bar. hyvin toiminut viimeset 12 tkm :) tietenkin suuttimet jne fk:sta. kyllä tällä jo yks m47 rikottu ::) eli ainakin 1bar kestää ahtaa 98:lla 13c:llä
-
bensaa tankissa ja pikkumitsu B230äffän kylkeen, lastut tonilta ja ahdot 1 bar. hyvin toiminut viimeset 12 tkm :) tietenkin suuttimet jne fk:sta. kyllä tällä jo yks m47 rikottu ::) eli ainakin 1bar kestää ahtaa 98:lla 13c:llä
Mulla on kanssa B230f jossa kylläkin ruiskuna megasquirt ja ahtimena isompi kiinalainen, niin saa kyllä säädettyä aika hyvin mutta kuitenkin.
Ei nakuta 1bar paineella 98.lla ajaessa missään kohtaa. Isommalla paineella en ole kokeillut kun kytkin meinaa antautua nyttenkin.
-
Eli palotiloja vähän suurentamalla menee jo oikke mainiosti :P mutta miten noi männät kestää jos millin esimerkiksi ottaa laesta pois? Olis vähän vie matalemmat rutut niin ei olis sit nakuvaaraa niin paljoa.
-
Voisko f männästä tehä tasalakisen poistamalla kupin reunuksen niin ei laki ohenis ja puristus laskisi vai tuleeko tästä joku muu probleemi? :idiot2:
-
Voisko f männästä tehä tasalakisen poistamalla kupin reunuksen niin ei laki ohenis ja puristus laskisi vai tuleeko tästä joku muu probleemi? :idiot2:
Paljealue häviää, seos ei lähde pyörteilemään puristustahdin loppuvaiheessa, palotapahtuma huononee
Ylin männän rengas joutuu kovemmille.
Saavutettu "hyöty" häviää paljealueen mukana. Volvon 8v kansi ei toimi ilman paljealuetta
-
Mulla on b23a männät pajalla ja ne on tasalakiset :idiot2:
-
Mulla on b23a männät pajalla ja ne on tasalakiset :idiot2:
Mutta niissä tulee koko laki tasoon? Jos b230f männästä sorvaat reunan pois niin silloinhan se on koko matkalta sen kuopan verran lohkon pinnan alapuolella, jää osa seoksesta palamatta aika tehokkaasti. Tämän huomaa hyvin kun 125cc 2t kisaendurossa testasin erilaisella squish välyksellä olevia kansia. En tiedä sitten miten iso ero tuntuu volvon vinokoneessa.
-
Paljealue häviää, seos ei lähde pyörteilemään puristustahdin loppuvaiheessa, palotapahtuma huononee
Ylin männän rengas joutuu kovemmille.
Saavutettu "hyöty" häviää paljealueen mukana. Volvon 8v kansi ei toimi ilman paljealuetta
Tossa kattonut kun isot tyypit viilaa volvon kannet ,niin siinä halutaan eroon tosta pyörteestä .Eli pyöristellään volvon 53x kanttinen palotila , .Niin mm "Grottis" vingutteli 405 kantta .Vai mistä "pyörteestä" sää veksi puhuit ?
Aihe vaan kiinnostaa itelle on tulossa 230f männät e85 jne .....ja toki fööni
-
Ei sitä paljealuetta kokonaan hukata vaikka palotilaa avarretaankin
-
Kaivetaas vanha topicci taas esiin.
Paljonko nuista 530 kansista pystyy ottaan palotilaa isommaksi ja paljonko sillä saadaan puristukset? (jos vaparin männät)?
-
Kaivetaas vanha topicci taas esiin.
Paljonko nuista 530 kansista pystyy ottaan palotilaa isommaksi ja paljonko sillä saadaan puristukset? (jos vaparin männät)?
(http://s10.postimg.org/snd1z334l/20160325_170341_001.jpg) (http://postimg.org/image/snd1z334l/)
Siinä minun kansi tosin meni tutulle vielä palotilojen siistimiseen kun edellinen omistaja oli tehny vähän sinneppäin mutta mulla on pyöreesti b230f muokatuilla palotiloilla oleva kansi ja cometicin tiiviste ja on ajettu garretin gt28 ahtimella 1.5bar eikä nakuttanut ja penkistä otettiin huonojen säätöjen takia 0.85bar /240hv/390nm ja tosiaan puristukset oli 8.2
-
(http://s10.postimg.org/snd1z334l/20160325_170341_001.jpg) (http://postimg.org/image/snd1z334l/)
Siinä minun kansi tosin meni tutulle vielä palotilojen siistimiseen kun edellinen omistaja oli tehny vähän sinneppäin mutta mulla on pyöreesti b230f muokatuilla palotiloilla oleva kansi ja cometicin tiiviste ja on ajettu garretin gt28 ahtimella 1.5bar eikä nakuttanut ja penkistä otettiin huonojen säätöjen takia 0.85bar /240hv/390nm ja tosiaan puristukset oli 8.2
Teetkö/teetätätkö nuita kansia muillekkin? Puristukset olisi tarkotus saada alle yhdeksään.