Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jiivee666 - 03.08.2014, 22:34:09
-
Eli millanen homma ja mitä kaikkee menee vaihtoon?
Itse laatikko tietysti
Vetoakselit
Laatikon kannakkeet ylä+taka?
Vauhtipyörä+silmälaakeri
Kytkinpaketti
Vaihteensiirto
Keppihässäkkä
Poljin(koko hässäkkä vai kytkinp. lisää?)
Poljinsylinteri kytkimelle+letku
Jarrunestekuppi? Ei taida olla lähtöö valmiiks/oma pikkusäiliö kytkimelle
Ja mistä kaikista laatikot sopii ja mitä merkinnät tarkoittaa?
M56H ja M56L on näkynyt, onko noi H ja L jotain välityseroja pitkä ja lyhyt?
Onko laatikko sama riippumatta onko turbo vai vapari?
Onko lohko sama vapari 2,4 ja turbo 2,4/2,5?
Jossain välillä laatikon pääakselin koko muistaakseni kasvaa 20 poorista 23 joka vaikuttaa kytkin levyyn,
muu paketti pysyy samana. Mistä vuosimalleista 01-->mihin asti?
Vetoakselit? Ainakin eri osanumerolla aut/man eli varmaanki vaihtuu.
Jatketaan kun tulee mieleen lisää
-
Laatikon ohjaus on naimisissa moottorin ohjauksen kanssa.
Tarkkaan en osaa sanoa, käykö sitten manuaalin ohjausboksit miten vaihtaen, tod näk ei.
Eli aika jumppaaminen ja ohjelmointi siltä osin.
Yhden konversion tiedän Suomesta, eli -00 v70r on vaihdettu manuaali automaatin tilalle ja ei ollut ohjelmallisesti ihan pieni juttu. Isosti oli joutuneet vääntämään ohjelmistoa.
Ottaen auton vuosimallin ja sitäkautta hinnan, niin ei lyö leiville.
On äkkiä auton hinta ja ylikin, kun kaikki osat + työt laskee yhteen.
-
Totta, tossa kun itekkin ynnäilin enemmän niin taitaa jäädä.
Helpompaa ja halvempaa vaihtaa manuaaliautoon.