Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: matti vaan - 05.08.2014, 18:45:28
-
Moro
Pystyykö koneesta silmämääräisesti erottamaan onko auto oikeasti etanoli vehje vai ihan normaali bensa-auto?
Kyseessä vuoden 1997, 144 hevosvoimainen versio joka on ruotsista tuotu ja kuulemma alkuperäinen etanol auto mutta jostain syystä sitä hieman epäilen ja haluaisin varmuuden.
-
VIN-koodilla sen varmuuden alkuperäisyydestä ainakin saa. Laita vaikka YV:llä niin katon mitä VADIS sanoo, jos ei sulla satu sitä olemaan.
Luulis löytyvän vihjeitä ympäri autoa jos se etanolimalli on?
-
Eikös se pitäisi rek.otteessakin lukea..?
-
Rekisteriotteessa on merkintä päästöistä mutta nyt en muista tarkkaa sanamuotoa.
laitan tuon vin koodin huomenissa.
voisiko esim suuttimet olla erilaiset etanol ja bensavehkeissä?
-
Mitä tankin luukussa lukee :D
-
Wikipedian mukaan vuonna 1998 pyydettyjä autojakaan Volvo ei halunnut valmistaa. Ruotsin markkinoille valmistettiin FFV:t vasta 2005.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flexible-fuel_vehicle
144-heppaisesta MK1 -moottorista löytyy maininta bifuel- eli kaasuversiona (B5244 SG) myös Wikipediasta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70
Kaasutankista pitäisi löytyä merkkejä, jos autossa sellainen on ollut.