Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Tommi_82 - 06.08.2014, 14:28:35

Otsikko: s60 2.4 katalysaattori
Kirjoitti: Tommi_82 - 06.08.2014, 14:28:35
Katalysaattori alkaa tulla tiensä päähän, pitää ihan julmettua kolinaa ja räminää, joten jotain on tehtävä.
Mikä tuossa nyt olisi fiksuin ratkaisu? Sinisen hintaa en uskalla edes arvailla, motonetin tarvike katti maksaa jotain 500-600€
Kyselin myös BSR.n hitsattavia irtokatteja, kuulemma on täysin katsastusmiehestä kiinni hyväksyykö sen vai ei (vaikka noista e-hyväksyntä löytyykin) onko kellään kokemusta noista? Onko kelvannut vai miten on käynyt?

Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan :)
Otsikko: Vs: s60 2.4 katalysaattori
Kirjoitti: sjos - 06.08.2014, 16:38:40
Jos E hyväksyntä löytyy, ei ole Katsurilla napisemista.

Kiinni vaan.
Otsikko: Vs: s60 2.4 katalysaattori
Kirjoitti: Tommi_82 - 19.08.2014, 11:41:24
Selvittelin asiaa vielä vähän lisää, ensin kävin kyselemässä katsastuskonttorilta, josta kerrottiin että tuollaisen yleismallisen katin käyttäminen on ihan ok, edellyttäen että siitä löytyy e hyväksyntä, ja päästöt jää alle rajojen.
Sitten soittelin myös doc powerille, puhelimessa veikkailtiin että on vähän kiikunkaakun noiden päästöjen kanssa, jos auto on yhdellä lambdalla niin saattaisi vielä toimiakkin, jos kahdella lambdalla niin ei jakoja ilman kustomoitua softaa (jollaista ei heidän kauttaan tietenkään saa)

Voiko lambdojen lukumäärää tarkistaa mitenkään muuten kuin menemällä auton alle? (Tällä hetkellä ei siihen ole mahdollisuutta)

Ja onko joku nyt oikeasti kokeillut noita yleismallin katteja, että saako niitä päästöistä läpi ilman kustomoitua softaa?