Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: erkkaz - 08.08.2014, 10:40:10
-
puristuksista että uskaltaakos b230et lohkosta koneistaa 2-3 milliä pois jotta puristukset nousisivat e85 sopivammaksi, vai mikä on järkevin ratkaisu?
männäksi wiseco tai wössner ?
holset hx40 16# kansi 531 nosto 11,2.. huhhuh ihan pihalla :-[
-
puristuksista että uskaltaakos b230et lohkosta koneistaa 2-3 milliä pois jotta puristukset nousisivat e85 sopivammaksi, vai mikä on järkevin ratkaisu?
männäksi wiseco tai wössner ?
holset hx40 16# kansi 531 nosto 11,2.. huhhuh ihan pihalla :-[
Vaihda sinne B230FB männät kankineen, jolloin puristukset nousee 531 kannella 9.3 ja 530 9.8.
-
Muttaku mulla on jo h profiili veivit 152mm, kuulin huhua et vois lohkoa koneistaa sen verta
Ja mulla on motti koneistamolla jo porauksessa, et männät tarvii hommata.
-
Helpointa hommata vaan mittatilauksella männät?
-
Muttaku mulla on jo h profiili veivit 152mm, kuulin huhua et vois lohkoa koneistaa sen verta
Ja mulla on motti koneistamolla jo porauksessa, et männät tarvii hommata.
http://motornord.se/system/webshop.asp?HID=256&FID=313&HSID=3054
Tuolta valitset Volvo, je kolvar ja noi ylimmät männät 96.5 halkaisialla.
-
Kun hommat normi kokoset männät niin asettuu aikaslailla lohkon tasolle 152mm kangilla. Se riippuu ihan kangista mihin asettuu. Kato että männän tapin keskeltä laelle on 39.7mm muistaakseen eli sama kuin vakiossa. Itse koneistin lohkosta vielä 0.5mm pois, niin asettu männät tasoon ja puristus suhteeksi tuli jotain 9.5. männissä oli 14ml kuoppa. Kantena 531 mikä suoristettu. Itsellä wisecon männät. Tommi koivulalta sai edukkaasti satsin. http://tkms.suntuubi.com/ Soittelee tonne nii sieltä löytyy. Eikö lohko kannattaisi koneistaa vasta kun männät saa käteen ja vietyä koneistamolle mukaan nii saa porattua siellä oikeaan kokoon? Ja sitten tehdä koneen koe kasaus ja katsoa mihin männät asettuu ja sitten vasta lohkon pinnan suoristus ja mahdollisesti ottaa sitten pois vähän jos tarvii. Lohkon tason koneistusta en suosittele ensimmäisenä. ei ole ilmaista lystiä tollasia määriä 2-3mm koneistaa ja alkaa tulemaan muita ongelmia moottorin kasauksen kanssa esim. jakoremmi ei enää kiristy. kiristin menee tappiin, joko sitä joutuu modaa tai laittaa lyhyemmän remmin. vesipumppu meneekö enää kunnolla paikalleen, jääkö kantamaan? öljykanava ja vesikanavat? Kansipultteja saatat joutua lyhentämään mahdollisesti? en ole mitannut/ katsonut noita muutamia juttuja mitä nopee tulee mieleen. Pitäis hx35 riittää tuohon +350 tavotteluun. Heräilee paremmin ja saa pidemmän vetoalueen. Eipä isompi ahdin tietysti pahitteeksi nälkä kasvaa syödessä. :D
Jospa näistä vinkeistä olis jotain hyötyä ja pääsisi alkuun.
-
joo eli korjaan vähän että lohko on koneistamolla poraukseen menossa kunhan saan männät käteen ja vietyä sinne. ja KIITOS vinkeistä ja linkeistä :) nyt valinnan vaikeutta vaan että kummasta ottaa männät sais nopeesti tulla et saa koneistettua lohkon..
mites ton kansipahvin kans tilaanko cometicin vai laitanko tiivistesarjan mukana tulleen vakio pahvin ?
-
Jos pinnat suorat nii pitäis toi vakio tiivistekin pitää. cometillä oltava pinnat suorat. jos haluaa tiivisteeseen sijoittaa nii osta se metalli tiiviste. kestää sitten ottaa lisää löylyä kun nälkä kasvaa :D koivulalta jos männät ottaa taitaa se 1kk suunnilleen mennä jos ei satu hyllyssä olee.
-
joo o en epäile nälkää yhtään.. megasquirt, h profiilit, hx40 ja 1000cc suuttimet on jo et kai näillä sit johonki pääsee nyt kun saan männät viel S*
-
Jos bensansyöttö ja sytytyslaitteisto on kunnossa, vakiopahvi kestää ainakin 408hv/664Nm penkissä, luultavasti yli 500hv, koska nuo lukemat otettiin 1,45bar paineilla, ja nyt 2,1bar.