Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: La_x - 11.08.2014, 19:43:57

Otsikko: S70 2,4T käynnistyy vajailla mukeilla
Kirjoitti: La_x - 11.08.2014, 19:43:57
Terve!

Elikkäs ongelma on se, että tänä aamuna olin lähdössä ajamaan ja säikähdin vähän kun auto lähti käyntiin, mutta humppasi vähän tyhjäkäyntiä sellaine 1200-700 suunnilleen ja kuulosti että ei käy viidellä. Tätä kesti muutama sekunti ja sitten oli ihan normaali. Sama tapahtui töistä lähdettäessä. Bensakin vähän haisee, joten toivon että tämä ei ole se kallis Magneti Marellin kaasuläppäkotelo ::)

Eli voisiko olla tyyliin bensanpaineiden karkaaminen kun auto seisoo? Kokeilin äsken tuosta jakotukin päästä että kun sammuttaa ja tökkäisee kynnellä venttiiliä, bensaa lentää kaaressa, mutta pari tuntia seisoneena tätä ei tapahdu. Paljon pitäisi jäädä painetta? Vai onko joku puolista menossa, tämähän ei ole jakajalla, vaan erillisillä puolilla.

Onkos se tyhjäkäyntiventtiili siinä imusarjan päässä letkulla kiinni, kannattaako sotä yrittää putsata? Ja onko missään kuvallista ohjetta kaasuläppäkotelon irroitukseen putsaamista varten, tai osaako joku edes kertoa mitä kautta kannattaa tehdä? Imusarja irti vai alakautta jotenkin?

Mitään vikakoodeja ei herjaa. Onko mitään paikkoja joita voisi vaikka yleismittarilla räpeltää?
Otsikko: Vs: S70 2,4T käynnistyy vajailla mukeilla
Kirjoitti: Hurm0s - 12.08.2014, 00:23:27
Kyllä siellä pitäisi paineen säilyä.
Saattaisi jokin suutin vuotaa pyttyyn ja kastaa startissa tulpan, eli lähtee vajailla käymään.

Katoppa sytytystulpat, onko jokin niistä erityisen musta tms?
Otsikko: Vs: S70 2,4T käynnistyy vajailla mukeilla
Kirjoitti: La_x - 12.08.2014, 09:12:39
Saako tota testattua mitenkään tyyliin tukki suuttimineen irti koneesta ja kattomaan tihkuuko? Pitääkin tutkia kun pääsee kotia, kiitoksia tästä :)
Otsikko: 2,4T nelospytty lähtee kylmäkäynnistykseesä mukaan vasta parin sekunnin päästä
Kirjoitti: La_x - 15.08.2014, 22:22:43
Noniin, elikkäs otsikon mukainen ongelma.

Suuttimet ultraäänipesty/vedetty kliineriä raakana läpi, ei auttanut. Tosin vissiiin kotikonstein ei kunnon putsaus taida onnistua? Vaihdoin myös suuttimet ristiin kolmospytyn kanssa, mutta vika pysyi nelosessa. Vaihdoin myös tulppia ristiin ja sytkäboksin ristiin kolmosen kanssa, mutta silti tuo vika on samassa pytyssä. Nelospytyn tulppa on märkä ja muut kuivia kun laittaa kylmänä tulille ja sammuttaa ihan parin sekunnin päästä kun vika päällä.

Onko tuossa sytkässä mitään erillistä lisävahvistinta niinkuin joissakin audeissa, vai onko se vaan tuo puolahässäkkä? Onko mitään muita ideoita? Auto kummiskin kuluttaa todsella vähän, alle ysin matkaa vaikka välillä vienyt mielestäni enemminkin ja vedot ovat tallessa. Vika esiintyy ainoastaan kun autoa on seisottanut muutaman tunnin ja lyö kylmänä tulille.

Imuvuodot tsekattu kanssa ja immun putsasin bräkleenillä, ei vaikutusta eikä vuotoja.
Otsikko: Vs: S70 2,4T käynnistyy vajailla mukeilla
Kirjoitti: Justus - 18.08.2014, 16:28:29
Kaasuläpän nyt pystyy irrottaan ylä tai alakautta, vähän makuasia. Alakautta jos tekee niin tarvii 10mm hylsyn ja muutaman jatkovarren. Yläkautta pienen räikän ja 10mm hylsyn. Sit tarvii tumppimeisselin klemmarin irrotukseen. En nyt ihan sanatarkkaan muista mutta on tullut tuo fucking toosa irrotettua ainakin 10 kertaa. Suosittelen ensin ottaan akun miinuanavan irti. Ei oo ihan välttämätöntä, mutta suositeltavaa. Sit revit siitä coolerin päältä semmosen muovihässäkän jossa on releitä irti, lähtee kun kiskoo ylöspäin. Sitten coolerin yläletkun 90asteen kumikulma irti. Sitten kiskot sen ilmanputsarin imuputken irti. Sitten varovasti 2 anturia läpälle menevästä putkesta. Sitten pieni alipaineletku irti siitä y- haarasta. Sen jälkeen tunget käden sieltä akun puolelta tumppimeisselin kanssa sinne kaasuläpälle. Riippuu sit miten tuo on kasattu, että onnistuuko klemmarin irrotus miten helposti. Omassani se oli kiristetty niin, että klemmarin kiristin oli boksin ja lohkon välissä, sieltä sen saa käsikopelolla löysättyä. Sitten voit kiskoa imuputken irti. Sen jälkeen irrota boksin moninapaliitin. Jos tuota boksia eo oo koskaan irrotettu saattaa sen kaapeli kulkea startin takaa ja sen sieltä pois saamiseksi en ota kantaa kun omani ei sieltä mennyt. Sitten boksin 4 kiinnityspulttia irti ja boksin ujutus akun puolelta pois. Voi kuullostaa ens lukemalla hiton hankalalta, mutta ei se loppupeleissä niin hankalaa ole. Tähän hommaan löytyy kyl juutuupista videoitakin ja xemodexin sivuilta vai mikä se nyt oli on hyvä video myös. Tosin noissa kaikissa videoissa puretaan irti kaikkee muutakin turhaa osaa. En suosittele, kun helpommallakin pääsee.