Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ao36819 - 12.08.2014, 11:25:17
-
Otsikon mukainen vika kiusaa, järjellistä yhteyttä en ole osannut paikallistaa.
-Vaihdettu ilmamassa-anturi
-vaihdettu imuilman haitariputki (vanha oli halki)
-puhdistettu kaasuläppäkotelo
-tarkisteltu päällisin puolin letkut ja kiinnitykset.
-polttoainesuodatin vaihdettu
-öljyt + suodatin vaihdettu
-tulpat vaihdettu
Välillä menee viikkoja ilman vikaa, sitten starttauttaa toistakymmentä kertaa ennen kuin lähtee käyntiin ja vika voi toistua päivien ajan kunnes taas toimii moitteetta.
Epäilin hetken jo ajonestoa mutta....
Aihetta viistäviä kommentteja on tälläkin foorumilla runsaasti mutta mikään ei tunnu täsmäävän suoraan vastaavaan vikaan. Toki tässäkin tapauksessa tyhjäkäynti on korkea ja polttoaineen kulutus ehkä aavistuksen yläkantissa. Oisko apuja saatavilla kokeneemmilta?
-
virtalukon pohja viallinen?
-
Tuokin kävi mielessä kun vikakoodit näyttävät kuitenkin puhdasta nollaa... Onko tietoa kuinka ajonesto näissä vehkeissä toimii? Joskus on tullut muissa merkeissä vastaan että käy kunnes kaasupolkimeen kajotaan jasitten sammuu. Onko tässä tuollainen toimintamalli että hörähtää mutta sammuu sitten samantien?
-
ajonestosta en osaa sanoa mitään...tietty jos noi nokka ja kampiakseleiden asennontunnistimet on entiset niin ei anna käynistää..
-
Tuokin kävi mielessä kun vikakoodit näyttävät kuitenkin puhdasta nollaa...
Virtalukon pohja ei välttämättä tee mitään koodeja.
Mulla oli pohja sökö ja sahautti välillä, pohjan vaihdolla myös pitkään vaivannut akun purkautuminen katosi...
-
Jep, jotain tarttee tehdä ja pian, kunhan ehtis vaan. Selailin foorumeja läpi ja jostakin löysin sellaisen ohjeen että virrat päälle ja pois, odota 3min, virrat päälle ja pois uudelleen, odota 3min ja käynnistä. Toimi jo neljästi (voi olla sattumaakin) mutta tuolla kikkailulla saa kertojan mukaan kaasuläppäanturin vikatiedon nollille... ja silloin kun vika on päällä niin kytkee ajoneston suojaamaan (tai jotain). No, kerron kun vika on paikallistettu/korjattu. Edelleenkin vinkkejä/tietoa otetaan vastaan, kiitos jo saadusta vinkistä.
-
käy volvolta toi pohja...
-
käy volvolta toi pohja...
Joo, ei ois kovin kallis kokeilu. Pohja maksaa volvolla alle 60€.
-
Oire voisi myös viitata bensapumpun releeseen. Kun kytket virran päälle, niin kuuluuko takaa bensapumpun ääni? Jos ei kuulu, niin rele on todennäköisesti sökö. Näin oli omassa 435 tkm ajetussa 10v.ssä. Tosin vika oli pysyvä, ei satunnainen.