Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: ilsu - 12.08.2014, 16:08:22
-
Haulla en löytänyt, joten kyselläänpä nyt lisää D24T:stä.
Lueskelin Haynesin korjausopasta Volvo 740:stä.
Siinä sanotaan pumpun ajoitus ohjeen kohdalla, että sylinteri nro1 on jakohihnan puoleinen.
Ja kun moottori on pyöritetty vauhtipyörästä löytyvään -0 merkkiin, pitäisi syl. 1:sen olla YKK, eli nokat viistosti ylöspäin.
Oma kulkine on 940 vuodelta -92. Kun pyöritän -0 merkin kohilleen, on tuulilasin puoleinen sylinteri YKK.
Onko näissä vuosimallikohtaisia eroja, vai onko vaan merkit sekoitettu joskus. Autoon on tehty koneremontti "joskus" jonkun korjaamon toimesta.
Ja jakohihnan viimeeksi vaihtanut korjaamo tunaroi sen verran että toinen korjaamo teki homman sitten loppuun, korjaten ensimmäisen jäljet.
-
pyöräytä vauhtipyörää täys kierros, silloin pitäs olla 1 syl ykk:ssa ???