Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: atso - 15.08.2014, 20:17:45
-
Terve, mikä mahtaa olla vetoakselin kierteen koko PV ,ssä on jarrurumpu niin tiukasti kiinni ,kun yritin irrottaa ulosvetäjällä niin leves akseli pää ja tarttis tehä alkuun uutta kierettä ,ja hyviä konsteja rummun irroitukseen,,pitäisi saada jarrut kuntoon auto seissut n.10 vuotta .
-
Kierteestä eit tietoa mutta tossa olisi pari vinkkiä rummun irrotukseen.
Jos rumpu on vaan ruostunut akseliin kiinni niin sitä voisi liuottaa WD40 ja uhkailla lekalla ennen ulosvetäjän käyttöä niin voi lähteä helpommin, lämpöshokki hoidosta en tiiä enkä ole kokeillut, voi olla että syttyy vaseliinit laakereissa palamaan. Jos jarrukengät ovat tarrautuneet rumpuun kiinni niin sitten voi olla vaikeampaa saada jarruhilppeitä ehjänä irti, ite sain kerran yhen jumittuneen jarrun irti silleen että ruuvasi kenkien säädön pienimmälle ja suoritti pari nopeeta lähtöä pihalla niin lähti pyörimään toinenkin takapyörä. Sitten ulosvetäjällä auki ja samalla koputteli rumpua eri suunnista niin lähti ehjänä irti kaikki.
Jos joutuu vääntään kovasti sitä ulosvetäjää niin laita alussa se kruunumutteri väärinpäin siihen kierteen alkuun niin kierre voi pysyä ehjänä ettei käy noin että leviää. Ootkos muuten kokeillu ihan vaan viilata sitä kierrettä sen verran että mutteri menee siihen?
-
No niin lähtihän Se rumpu irti.liotusta, kolluutusta, ja lämmitystä monta päivää ..ja kolahti irti .sitten pääsi käsiksi jarruihin. Niin ja Se akselin kierre unc. 7/8-14 .sekin tehty nyt odotellaan stefoja ett pääsee kasaileen...
-
Mulla oli Amatsusta joku särkeny jenkat mutta silti veivannu mutterin kiinni... oli onni ettei oltu viel ajettu :idiot2:
Noooh, veivasin 20mmx1,5 nousulla kierteet niin tuli hyvä ja hain Motonetista sopivan mutterin tilalle.
Eli näillä konstein onnistuu jos pitää pienentää...ja kyllä se tollakin kiinni pysyy =)