Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: hengaaV70R - 04.05.2011, 14:47:43
-
joo eli auto on c30 1.6d onks se niinku hiukkasloukku uusintaan 120tkm vai regenerointi vain?
kiitokset vastauksista
-
joo eli auto on c30 1.6d onks se niinku hiukkasloukku uusintaan 120tkm vai regenerointi vain?
kiitokset vastauksista
Uusitaan.
-
Onko tossa jotakin erikoista, kun vaihtuu noin alhaisilla kilometreillä?
-
Onko tossa jotakin erikoista, kun vaihtuu noin alhaisilla kilometreillä?
Empäs tiedä, mutta sellaisen vaihtovälin valmistaja on sille määritellyt.
Lienee mitoitettu sen verran kestämään ja sitten nokea värkki täynnä.
-
Varaudu henkisesti huollon hintaan.. omalle volvolleni ilmoitettiin 120tkm huoltohinnaksi 1510e sisältäen uuden hiukkassuodattimen ja purkin ureaa mitä taas poltella seuraavat 60tkm.
Volvo on mallia V50 2.0D vm2007
-
Varaudu henkisesti huollon hintaan.. omalle volvolleni ilmoitettiin 120tkm huoltohinnaksi 1510e sisältäen uuden hiukkassuodattimen ja purkin ureaa mitä taas poltella seuraavat 60tkm.
Volvo on mallia V50 2.0D vm2007
tässä c30 ei ole kusiluikkua ;) et ureaa ei tarvii... mut joo hiukkassudi hinta oli joku 800... kysytty jo... mutta eipä tuo nyt paha oo täytyy itte tehdä huolto ja hakee hiukkane vaa siniseltä...
-
Ootko nyt ihan varma tuosta lisäaineen puuttumisesta. Montako yhdistelmää näitä suotimia oikein on? On vaihdettava kiuas johon kustaan, vaihdettava ilman nestettä(?) ja huoltovapaa =ei vaihdeta, tai kuseteta? 2009 eteenpäin on vaihtunut ymmärtääkseni huoltovapaaksi. Kannattaa varmistaa tuo asia. Nestesäiliö on taka-akselin kelkan päällä ja lisäainehan menee tankkiin eikä suodattimeen.
-
tiedetään siellä on kahta suodatinta toisissa on kusiluikku ja toisissa ei .. selviää vain kysymällä biliast kattoo koneelta tuon että onko kusi säiliöö vai ei ne on iha sekasi vuosimallista riippumatta nuo et missä on ja missä ei... mutta tossa ei ole kusiloukkua se o kysytty..
-
Onko kukaan jättänyt vaihtamatta hiukkassuodatinta 120tkm kohdalla? Käyttöautolla volvon työnjohtaja (tms.) sanoi, että läheskään kaikki ei vaihdata ko. osaa 120tkm huollossa. Itsellä harkinnassa käytetty V50 1.6D ja siihen seuraava huolto on juuri 120tkm. Autohan alkaa ilmeisesti hälyttää kun pönttö on tukossa. Toki marmoritiskin (sori entinen vagilainen ja siellä tiskit oli marmoria, täällä ne on ilmeisesti tehty sinisestä?) mies varoitteli kasvavista vastapaineista, joka voi aiheuttaa polttoaineen sekoittumista öljyyn, mikä ei kuulosta terveelliseltä.
-
Olen jättänyt vaihtamatta. Nyt kilometrejä takana vasta 140tkm, mutta 20tkm kuitenkin jo "yliajalla". Kovasti kehoittivat suodattimen vaihtamaan ja varoittelivat moottorin ryntäyksesta jne. 130tkm kohdalla lisätty kusta säiliöön, kun pääsi loppumaan.