Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Rami.P - 18.08.2014, 18:39:51

Otsikko: Vikakoodi P0328
Kirjoitti: Rami.P - 18.08.2014, 18:39:51
Katsastusmies se löysi sitten tommosen koodin Volvosta.
P0328  Knock Sensor 1 Circuit High Input (Bank 1 or Single Sensor)

Tosin tuota ei nyt sitten vaan löydy millään muulla testerillä =)

Ja käsittääkseni tuo ei ole edes koodi joka aiheuttaa hylkäyksen.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478632/2b8d1a3d2c0e46b531234eb64134cf24/2911-VolvovikakooditS60V70S8020012004.pdf

Jos tuo lista nyt pitää paikkansa
Otsikko: Vs: Vikakoodi P0328
Kirjoitti: Sami K. - 18.08.2014, 18:48:39
Tuonko takia ei mennyt läpi?
Otsikko: Vs: Vikakoodi P0328
Kirjoitti: Rami.P - 18.08.2014, 18:58:23
Toinen takaiskari vuoti öljyä. Sen kyllä hyväksyn hylkäyksen syyksi.
Tota anturivikaa en kyllä kovin hevillä.
Se nyt vaan oli heti ensimmäisenä pompannu siitä. Oli kuitenkin kattonu loppuun.
Otsikko: Vs: Vikakoodi P0328
Kirjoitti: Hurm0s - 18.08.2014, 19:52:14
Ei ole hylkäävä vikakoodi tuo, voit ohjeistaa katsastajaa tarkastamaan tuosta Volvon antamasta listasta.

Eli vaihda iskarit ja aja konttorille näyttämään.

Vikojen löytymisjärjestyksellä katsastuksen yhteydessä ei ole mitään vaikutusta, koko auto jokatapauksessa katsastetaan loppuun asti vaikka mitä löytyisi. Eli tuosta on turha tehdä mitään suurempaa numeroa...
Otsikko: Vs: Vikakoodi P0328
Kirjoitti: Rami.P - 19.08.2014, 06:52:03
Juu ajattelinkin tuon listan antaa katsurille.
Tässä mustelinkin että jostain syystä viime vuonna kun kävin ite katsastamassa niin tuo sama koodi tuli esiin.
Tosin sitä ei sitten koskaan löydetty silloinkaan muilla testereillä.
Voishan tuon anturinkin tietennin vaihtaakkin. Missähän tuo muuten sijaitsee?
Otsikko: Vs: Vikakoodi P0328
Kirjoitti: Hurm0s - 19.08.2014, 12:58:41
Lohkon kyljessähän nuo nakuanturit yleensä on, muistaakseni tällaisessa niitä on kaksi kappaletta ja taitavat sijaita etupuolella lohkoa, imusarjan alla...