Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jumin - 18.08.2014, 22:47:38
-
Autoon ilmestyi kesken ajon teksti koetauluun, että moottorijärjestelmä vaatii huollon. Autosta luettiin vikakoodit ECM-18B0 ja ECM-135F. Jälkimmäinen koodi tulee ilmeisesti ilmamassamittarista ja mitähän tuo ensimmäinen mahtaa tarkoittaa. Autossa ei ajonaikana havaittavissa mitään erikoista eli ilmeisesti jotain hetkellisiä.
-
Ensimmäinen vikakoodi ilmamassamittarista.
Toinen pikaisen käännöksen jälkeen:
ECM-18B0 - Pyörre toimilaiteohjaus - Offset vika
-
Tervehdys, pakko yrittää jatkaa ketjua. Eli itselläni myös samat vikakoodit (v70 D5 2007 vanhempi malli) ja nyrkkipajalla todettiin, että siniselle huoltoon kaasuläpänkotelon vaihtoon n.800 euroa. Onko tämä ainoa/oikea vaihtoehto?
Etukäteen kiittäen (jos vastauksia vielä tähän ketjuun tulee)
-
Kaasuläppäkotelo D5?
-
Tervehdys, pakko yrittää jatkaa ketjua. Eli itselläni myös samat vikakoodit (v70 D5 2007 vanhempi malli) ja nyrkkipajalla todettiin, että siniselle huoltoon kaasuläpänkotelon vaihtoon n.800 euroa. Onko tämä ainoa/oikea vaihtoehto?
Etukäteen kiittäen (jos vastauksia vielä tähän ketjuun tulee)
No huh...kaikenlaista sitä heitellään, vaikka asiasta ei näköjään ko. pajalla mitään tiedetä. Todennäköisesti pyörreläpän tanko irronnut ja sen seurauksena kyseiset vikakoodit. Ei kannata koteloa vaihtaa paitsi, jos tuntuu ettei tolle rahalle muuta käyttöä ole. Korjauksena tangon "sitominen" paikalleen tai koko läppäsysteemin vaihto.
-
kiitokset, löysinkin tuosta pyörreläpän tangosta jo oman ketjun ja tätä vahvistusta vähän toivoinkin.. koska,raha ja ei se ihan puussa kasva.