Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Asikainen - 19.08.2014, 14:04:07

Otsikko: Volvo V70 2.5 20v Sammuilee
Kirjoitti: Asikainen - 19.08.2014, 14:04:07
Eli kyseessä 1997 vuosimallinen V70, ilmeisesti B5254FS koneella ja automaattilaatikolla, moottorinohjaus lienee 4.4 motronic? Joskus pelittää jonkun matkaa hyvin jonka jälkeen bensankulutus nousee sinne n. 30 litran paikkeille ja auto sammuu eikä lähde sen jälkeen enää hetkiin käyntiin. Käynnistetty sen jälkeen puhaltamalla tulpat kuivaksi joten vaikuttaisi siltä että jokin anturitieto tulee viturallaan boksille joka sitten säätää bensan saannin niin kovaksi että tukehtuu? Toisaalta taas lambda ei herjaa vikakoodia ja luulisi että jos normaali ajossa bensankulutus kasvaa yli 30l/100km niin kone kävisi "hieman" rikkaalla :D Ei ole vielä kerinnyt sen enempää tekemään kuin katsomaan että onko suurempia vikakoodeja ja mitään ei löytynyt. Ajattelin että jos nyt ensimmäisenä alottaisi mittaamalla moottorinlämpötila anturit yms. kikkareet jotka saattais välittää väärää tietoa ohjausboksille ja sitä kautta tukehduttaa koneen. Onko kukaan ikinä törmännyt vastaavaan ongelmaan? Ehdotuksia otetaan vastaan.
Otsikko: Vs: Volvo V70 2.5 20v Sammuilee
Kirjoitti: Hurm0s - 19.08.2014, 14:10:35
Ilmamassamittari voi tehdä kanssa tuollaista. Mulla taannoin IMM hajosi ja seokset seilaili todella rikkaan ja todella laihan välillä, lopulta sammui ajosta kun seosmittari näytti niin rikasta kun asteikko riitti.

Kokeile ajaa IMMun johto irti, toimiiko paremmin...?
Otsikko: Vs: Volvo V70 2.5 20v Sammuilee
Kirjoitti: Asikainen - 20.08.2014, 09:21:15
Ilmamassamittari voi tehdä kanssa tuollaista. Mulla taannoin IMM hajosi ja seokset seilaili todella rikkaan ja todella laihan välillä, lopulta sammui ajosta kun seosmittari näytti niin rikasta kun asteikko riitti.

Kokeile ajaa IMMun johto irti, toimiiko paremmin...?

Pitänee kokeilla, ainaki muistaakseni kun viimeksi tätä vikaa selviteltiin eikä se löytynyt niin mitattiin tota ilmamassamittariakin ja toimi ihan oikein, tosin vikakin tulee päälle vasta sen jälkeen kun on ajanut jonkun matkaa, joskus saattaa pelata 30 kmkin ihan ok. Vittumainen tuo kun pitäis ajaa samalla niin ei saa mitään skooppiakaan oikeen kiinni :D
Otsikko: Vs: Volvo V70 2.5 20v Sammuilee
Kirjoitti: sukka - 27.08.2014, 12:33:41
eri "auto" kyseessä mutta tossa justiinsa pari kk sitten sama vika oli tutun opelissa,aikamme tutkittua todettiin että lämpötilatunnistin sekosi kun lämpenee kunnolla. sen vaihtamalla alko toimimaan.
Ja toisessa opelissa vai pösössä oli vikana että kylmänä (+20c) lämpöanturi näytti jotain 80c lämpöä ja kuumana (80-90c) anturi näytti koneen lämmöksi jotain 600-800c ja vaihteli joka sekuntti eikä siksi käynytkään juuri millään