Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Timbbbe - 20.08.2014, 07:46:06
-
Elikkäs, kun rivakasti polkasee kaasun pohjaan kiihdytyksessä niin noin 3500 kierroksella alkaa pätkiin meno eikä siitä ylöspäin mennä. Aikasemmin ei tätä ole tehnyt. Ahdot on non 0,8 (maksimi 1,3) kun tämä tapahtuu.
VoiSko johtua siittä, kun ppari kuukautta sitten anto 2 vikakoodia "ahtopaine korkea" ja "etummainen nakutustunnistin"
Täytyskö lähtee ekaks vaihtaan toi tunnistin?
-
Tarkistappa ahtoputket. Itellä samankaltaista vikaa oli ja cuulerin alhaalta lähtevässä letkussa valtava reikä. Antoi mulla myös tuon ahtovikakoodin.
-
Juuri ennen kaasuläppää lähtee tyhjäkäyntimoottorille t-haara. Tarkasta se putki tarkasti. Niitä on viime aikoina mennyt useempia ! Alkaa kumi pettämään iän myötä..
-
Pikaisesti mitä tutkin/ kokeilin niin putket tuntuvat ja näyttävät ehjiltä. Samoten myös se kaasuläpältä lähtevä. Tarvisko repiä cooleri pois, jos se on rikki? Tietty samalla ottaa ahtoputket auki ja tarkistaa uudemman kerran.
-
En kyllä jaksa uskoa että kuuleri vuotais...
Onko ajotietokonetta? Jos on niin, minkälaisia kulutuslukemia näyttää hetkellinen kulutus? Pukkaako paljon savua?
Kantsii myös nollata ne vikakoodit ja kattoa mitkä tulee uudestaan. (jos et ole niin jo tehnyt)
-
Ja jälleen kerran hyvänä neuvona: Perusasiat kuntoon ennenkuin aletaan vaihtamaan kaikkia antureita.
Eli, suodattimet, sytkäosat jne.
Jos ei ole tietoa noiden vaihdosta, niin uutta tilalle.
-
Täytyy ottaa vikakoodit ulos... savua ei pukkaa ja kulutus on sama mitä ennen. Ei hirveitä aikoja ole, kun sytkä osat ja suodattimet on vaihdettu.
-
Mitään vikakoodia ei pukannut ulos. Eilen tossa valtatiellä kuorma-autoo ohittaessa 80-140km/h niin teki pari pientä "pätkäystä" ja muuten meni hyvin 8)
Voiko olla sitten bensiinissä jotain?
-
mulla hyyty yks yläkierroksilla,oli bensanpaineen säädin suutintukissa kalvo varmaan rikki.
sitten kerran unohdin laittaa toisen nakutusanturin johdon kiinni niin ei kiertänyt yli olikohan 3000-4000rpm...
kaikissa ei ole mutta missä on ollut imusarjan vasemmalla laidalla päädyssä alipaineletku niin se on ollut poikki,pari kertaa olen nähnyt kun kaasuläpän jälkeen imusarjassa on "kuusi" jossa on 5-6 alipaine lähtöä yleensä ja osa voi olla tulpattuna niin se on jonkun lähdön juuresta poikki.
-
Mitään vikakoodia ei pukannut ulos. Eilen tossa valtatiellä kuorma-autoo ohittaessa 80-140km/h niin teki pari pientä "pätkäystä" ja muuten meni hyvin 8)
Voiko olla sitten bensiinissä jotain?
Bensapuolelta lähtisin vikaa etsimään. Aijemmin mainittu säädin sekä pumppu(tankissa) on syytä tarkistaa.
-
Kokeileppa huviksesi kokeilla hieman korkeampi oktaanista bensiiniä jos käytät 95ta. Omassa c70 rupes nykimään parikertaa +3000rpm kun käytin 95e10. Vaihdoin 98 ja vika katosi.
-
Kokeileppa huviksesi kokeilla hieman korkeampi oktaanista bensiiniä jos käytät 95ta. Omassa c70 rupes nykimään parikertaa +3000rpm kun käytin 95e10. Vaihdoin 98 ja vika katosi.
Ehdottomasti käytettävä 98 bensaa jos ahtoja nostettu. Onko vain "ruuvattu" paineita vai onko lastutettu?
Tuo 1.3 bar on kyllä liikaa vakio-osilla ja mikään kunnon lastu ei anna noita paineita.