Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: rämä - 04.05.2011, 23:31:53
-
Tdi(400tkm) ravistaa jarruttaessa. Taakse olen vaihtanut uudet levyt,palat ja satulat. Edessäkin tuntuisi vika olevan jossain muussa kuin kieroissa jarrulevyissä ym. Tärinä tuntuu/tulee eritoten rattiin eikä ajaessa liiemmin ravistele(enempi teki sitä talvirenkailla)..
-
Minulla ravistelee kanssa jarrutuksissa, ja uskon vahvasti levyihin. Mutta tarkistas koiranluut ja alatukivarsi, itsellä väljystä niin teidä sitten heijastaako sitä kautta tuon ravistuksen...
-
Itse hakisin vikaa nöyrästi sieltä etupään jarruista. Ääni menee tällä veikkauskierroksella kieroille etulaikoille.
-
Pitää tarkastella, mutta jotenkin tuntuu että etulaikat ei menis kieroksi. Levyt on tasaisen näköisesti kulunut(ainakin ulkopuolelta) ja kirkkaat.
Tänään ajelin vähän pitempää matkaa ja kyllä se hiukan täristää ihan ajossakin. Kovemmassa vauhdissa jarruttaessa täristää vähemmän ja kovimmillaan ravistaa rattia jarruttaessa kun vauhtia on joku 50km/h.
Voisko syynä olla kuluneet raidetangonpäät tai puslat ym..?
-
Mullakin pientä ravistusta havaittavissa. Ollut melkein kokoajan kuin on mulla ollut tuo.
Raidepäissä ei väljää, tukivarret vaihdettu joten niissä ei ongelmaa.
Levyt alkaa olemaan minimi vahvuudessa, joten veikkaan että kun vaihdan levyt niin ravistus loppuu.
-
Mul on sama vika kasipätkässä, ravistaa jos johonkin suuntaan ja talvirenkailla ravisti vähemmä mitä viimekesän renkailla ja luulin että renkaissa vika, nyt keväällä laitoin uudet kumit alle ja ravistus palasi muttei niin pahana kuin viimekesänä, luulin jo kesävanteiden olevan kaput mutta kun ravistus vaihtelee jonniinverran tilanteiden mukaan niin kokeilen vaihtaa jarrulevyt seuraavaksi ja kesemmällä menee tukivarsien puslat ja nivelet sekä iskarit vaihtoon kun ainakin iskarit on sököt.
Aika mielenkiintoinen tämä volvon keulan ravistus kuinka helposti alkaa vispaamaan? Olisiko syynä yksinkertaisesti liian kevyt pyörän tuenta ja pienet kumipuslat yhdistettynä niitten kulumiseen ja volvon insseiltä unohtunut määrättyjen taajuuksien eliminointi eturipustuksissa?
-
Eli vaihdoin uudet levyt sekä palat ja remppasin vanhat satulat. Taas mennään tasakyytiä ilman ravistuksia! ;D