Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: pultsari_ - 21.08.2014, 10:26:42

Otsikko: 760 käyntihäiriö
Kirjoitti: pultsari_ - 21.08.2014, 10:26:42
Elikkäs sellanen ongelma olis ku kaverin vehkeesee vaihdettii kone ni ei ole tyhjäkäyntiä ollenkaan. Edellinen kone oli 230et ja tilalle tuli b200et, samalla vaihdetiin automaatti manuaaliksi.
Kun kylmänä käynnistää niin kierrokset hyppää sinne 2000rmp ja ~10sek jälkeen kierrokset rupee humppaamaan 1000rpm ja 2000rmp tasaisesti aaltoillen. Kun lämpeää niin sama käynti jatkuu eli ei vaikutusta onko kylmä vai kuuma.
Tyhjäkäynti säätöruuvi kokonaan kiinni eikä oikeestaan ees vaikuta mihinkään. Mistähän kannattais lähteä vikaa etsimään.
edellisessä koneessa oli jotain egr hommia ja ne jätettiin pois ja tulpattiin reijät.
Otsikko: Vs: 760 käyntihäiriö
Kirjoitti: tatte - 22.08.2014, 14:23:46
Vialliselta MAP/MAF-anturilta kuulostaa, kannattaa kokeilla ottaa irti. Sierrasta hajosi viime talvena map ja humppasi samalla tavalla, ei auttanut mapin irrotus mutta korjaantui kun löi ehjän tilalle (kokeiltiin ensin aikaisempaa, "vähemmän" rikkinäistä mappia tilalle joka ei aikoinaan humpannut mutta se ei rauhoittanut humppaa, tiedä sitten olisiko pitänyt autoa "nollailla" irrottamalla akusta kaapelia tjsp). Yleensä rikkinäisen mapin/mafin kuitenkin tunnistaa ihan irrottamalla töpselin.
Otsikko: Vs: 760 käyntihäiriö
Kirjoitti: TVS - 22.08.2014, 14:42:31
Motikka vaan lakkaa käymästä kun töpsän irroittaa...

Kaasuläppäkytkimen säätö on yks mahollisuus tuohon heijaamiseen. Tarkistaisin semmoset jutut ekana, ja sitten imuvuodot/seoksen, nimittäin motronicissa kuuluu huohotus olla putsarikoteloon eikä turbon imupuolelle.