Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 740esedu - 22.08.2014, 20:10:14
-
Elikkäs, olin lisännyt vahingossa liikaa öljyä volvoon ja alkoi pikkuhiljaa nakuttamaan koko ajan kovempaa ja kovempaa kunnes huomasin liian öljyn ja valutin ylimääräset pois, nooh nakutus jatkuu edelleen ja kuuluu selvästi sisälle hanskalokeron luota kaasuttaessa. Ajoin yhteensä 20-30km liioilla öljyillä. Öljyä oli n millin yli maksimin tikun mukaan. Mikä tuohon on iskenyt ja saakohan korjattua konetta avaamatta? Ei ole muuta autoa kun tuo ja matkaa ihmisten ilmoille 15km niin kiitokset jos joku viitsis auttaa volvotoveria hädässä :arkkupakastin:
-
Katoppa ettei dp ota tukivarren korvakkeeseen kiinni. ite alku viikolla mietin että mitä on hajonnu ku liikkelle lähtiessä mekasti.
-
Ei tuo öljymäärä liikaa ollut. On siinä tikussa toleranssia.
Auttaisi paljon jos saisi ääninäytteen. Nakutuksia, kolinoita ym ääniä kun on niin monenlaisia ???
-
Kyllä siellä venttiilit/nostajat rallattaa, kuuluu vaan hyvin tuolta läpivienneistä hanskalokeron luonta sisälle
Venttiilikopan sisältä kuuluu aika kova metallinen naputus (kuuluu pellin ollessa kiinni parin metrin päähän) mikäköhän tuossa sit voi olla ja ilmestyi ihan tyhjästä 20-30km ajon aikana. Pari nopeempaa kiihytystä tein sinä aikana. naputus alkoi ihan pikku nopeudessa. Kuuluu kaikista selvimmin nostaessa kierroksia mutta kun pitää kierrokset samassa niin ääni vaimenee
-
Öljyä on saattanu mennä virranjakajan kannen sisään mikä sotkisi sytyksen.
Milloin sytkän osat on vaihdettu viimeksi?
Missä kunnossa tulpat on?
???
-
Virranjakajan katoin jo, vois lähtä pyörittelemään tulpat auki vaikkei kyllä ole kovin vanhat.
-
En kyllä keksi miten se tuosta ylitäytöstä johtuisi, välillä tulee itsekin kaadettua reilusti mutta aina se sieltä pois on kulunut. Kerran oli seiskassa yli sentin yli maksimin kun kävi niin paksulla että puski bensaa öljyihin eikä mitään huomannut kuin tikkua katsomalla.
Nostajat/painimet ei varmaan ihan yhtäkkiä ala naputtamaan kun ne on kovat? Mutta kannattaa silti avata venttiilikoppa ja katsoa välykset, olikohan välys 0,35-0,45?
Onko vakio vai viritetty? Noita naputuksiahan on vaikee paikantaa, jos se kuuluukin alakerrasta.
-
Muutoin vakio mutta paineet 0.7, vakiona vissiinkin 0.5. Kuullostas kyllä kovastikkin venttilinkopan sisöltä tulevan. Kai alakerta alkais pikkuhiljaa ääntämään? Tää ei pitänyt aiemmin mitään ylimääräsiä.
-
Taitaa olla vika vuotavassa pakosarjan tiivisteessä :-[ vai voiko siitä lähteä tuollainen nakuttava ääni? Auton ollessa käynnissä tulee pakosarjan ja kannen välistä lämmintä ilmaa paineella. Vaihdoin autoon pari päivää sitten turbon pakosarjoineen ja käytin vanhoja tiivisteitä, kun oli kiire baanalle :facepalm:
-
No se nimenomaan pitää nakuttavaa ääntä!
-
Tässä kun kattelin enemmän tuota konetta niin tuossa öljynpaluuputken yläpuolella on joku metallinen liitin jollekkin kumiputkelle, mikä siinä kuulus olla? Virranjakajan puoleisen nokan stefan vaihtaa kun näyttää vuotavan, samoin jakopään puoleinen, onnistuuko noitten vaihtaminen (oikeestaan jakopään puoleisen) vaihto ilman että jako menis vituilleen kun en sen säätämisestä tajua tuon taivaallista, ja kuinka ylipäänsä tuo homma tapahtuu?