Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Kalle - 24.08.2014, 21:58:53
-
Moi!
Uskollinen kulkine ei lähde käyntiin :-[
Starttaa hyvin ja ilmeisesti saa bensaa kun moottori vatkaa startatessa. Ei vaan lähde käymään.
On juuri uusittu virranjakajan kansi ja pyörijä sekä tulpat ja johdot.
Sulakkeet on ehjät.
Onko kellään muulla ollut vastaavaa vikaa omassa Volvossaan? Mikähän mahtaa olla vikana?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
-
Ykk-anturi?
-
Saa nyt auto seistä pari päivää kun olen niin totaalisen sipissä. Ylihuomenna Motonettiin Hall-anturia hakemaan josko sillä korjaantuisi.
-
Ei se vatkaaminen kerro mitään. Kumityynyt on vaa väljät.
Yleisin syy ehkä on polttoainepumpun rele ja sulakkeet.
Rele on matkustajan jalkatilassa ylhäällä. Kokeile kädellä naksahtaako se kun starttaa. Ja kuuntele pyöriikö bensapumput.
-
Aikalailla vastaavaa on juuri käsitelty tuolla 700-sarjan puolella:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=52655.0
Kannattaa lukaista läpi, voi olla apua tai sitten ei.
-
Suutin/järjestelmärele on yksi ja sama asia, sitä ei 200 sarjassa ole, ainoastaan 7xx, 9xx sarjasta sitä löytyy.
Tuliko vika ennen vai jälkeen kun vaihdoit sytytyksen osia?
Ehjät sulake ei kerro mitään jos ne on pyöreät posliinisulakkeet, käytä irti ne tarkista että ne kiristyvät kielekkeiden väliin.
-
Hep itellä iski sama homma päälle tossa aamulla. Kone tosin on 230FD. Lähes tyjällä tankilla koitin käynnistää, hain 10l löpöä päälle mutta kone ei vaan käynnisty. Hyvin pyörii startti. Tähän asti lähteny ku palmun alta ku on vähän avainta kääntäny. Täytyy varmaan alottaa käyttämällä akkua irti kengistään.
-
Kävin hiekkapaperilla puolaliittimiä, virranjakajan kantta ja pyöriää läpi, nyt se jo yrittää mutta ei aivan starttaa. Tuli ostettua tulppa avainsarja missä ei oo tarpeeksi pitkää hylsää. Sitä varmaan hakemaan seuraavaksi.
-
Moro!
Enpäs muistanut päivitellä tänne vian tilannetta.
Silloin kun vika ilmeni, oli erittäin kostea ilma. Siitä kun muuttui keli kuivemmaksi niin lähti taas käyntiin kuin ei mitään olisi koskaan ollutkaan.
Kuluvalla viikolla teki taas saman. On ollut taas todella kostea keli. Olin ollut Volvolla liikenteessä koko päivän ja kun ajoin auton kotiosoitteeseen parkkiin niin ei viiden minuutin kuluttua lähtenyt käyntiin kun piti taas olla menossa. Noh, Saabi alle ja menoksi. Sai Volvo huilata taas pari päivää ja lähti käymään heti kun keli kuivui. ???
Nyt on putsattu puolaa, akkua, virranjakajaa (vaikka onkin uusi) ja suihkuteltu crc:tä joka puolelle. Katotaan josko alkais pelittään.
Jos jollain kolkuttaa kelloa että mikä voisi vikana olla niin vinkit ovat erittäin tervetulleita. Eli käynnistysongelma ilmenee vain todella kostealla kelillä.
-
Katopa valot sammutettuna pilkkopimeässä lyökö sinisiä elosalamoita tulpan ja puolanjohtojen päällä. Siis silloin, kun auto käy.
-
Ite taistelin tossa tovin 200 sarjan kanssa missä b200f ja sahuutti vaan mutta ei lähtenyt käyntiin. Eka vaihdettiin, tulpat, johdot, pyörijä, virranjakajan kannen ja sillon tällöin lähti käyntiin mutta lopetti senkin sitten. Sen jälkeen todettiin että eihän se saa aina bensaa kun lyö virrat päälle kun ei kuulunut joka kerta pumpun surinaa. Vaihdoin bensapumpun (ulkopuolisen), suodattimen, releen, jetronikin ohjausboxin ja sen toisen mustan muovisen boxin (oli kärähtänyt piirit kun avasin) mikä on apukuskin jalkotilassa ei auttanut. Kokeilin omasta autosta puolaa ja ykk-anturia eikä auttanu ja lopuksi otin suutintukin irti ja toiset suuttimet niin johan alkoi pelittämään. Siinä nyt muutamia mistä alottaa ongelman metsästys näin alkuunsa. Eikä antanut missään vaiheessa minkäänlaista vikakoodia kun koitti lukea!
-
Katso ruiskun sulake kuskinpuoleisesta sisälokasuojan kupeesta.. Se jälkiasennetun näköinen.. Palanut tai hapettunut.. Aikoinaan hyyty pari kertaa..
-
... ja lopuksi otin suutintukin irti ja toiset suuttimet niin johan alkoi pelittämään. Siinä nyt muutamia mistä alottaa ongelman metsästys näin alkuunsa. Eikä antanut missään vaiheessa minkäänlaista vikakoodia kun koitti lukea!
Ruiskutussuuttimet ja sytytyksen suurjännitepuoli eivät ole missään autossa diagnostiikan perässä. Toisella foorumilla oli joskus juttua Chevyvanista, jossa ei diagnostiikan mukaan ollut mitään vikaa. Siihen vaihdettiin merkkikorjaamolla tuhansilla euroilla osia, eikä käynti parantunut. Nyrkkipajassa vaihdettiin tulpanjohdot, ja moottori kävi kuin sveitsiläinen kello.
-
Onko lokarissa sytytyksen ohjausyksikköä?
Tarkista sen maadotukset ja johdot.
E: ensimmäisen viestin mukaan johdot on vaihdettu.
-
Akun plusnavassa on ylimääräisen näköinen johto joka on ruiskulle. Tarkista onko se hapettunut.
-
Ite taistelin tossa tovin 200 sarjan kanssa missä b200f ja sahuutti vaan mutta ei lähtenyt käyntiin. Eka vaihdettiin, tulpat, johdot, pyörijä, virranjakajan kannen ja sillon tällöin lähti käyntiin mutta lopetti senkin sitten. Sen jälkeen todettiin että eihän se saa aina bensaa kun lyö virrat päälle kun ei kuulunut joka kerta pumpun surinaa. Vaihdoin bensapumpun (ulkopuolisen), suodattimen, releen, jetronikin ohjausboxin ja sen toisen mustan muovisen boxin (oli kärähtänyt piirit kun avasin) mikä on apukuskin jalkotilassa ei auttanut. Kokeilin omasta autosta puolaa ja ykk-anturia eikä auttanu ja lopuksi otin suutintukin irti ja toiset suuttimet niin johan alkoi pelittämään. Siinä nyt muutamia mistä alottaa ongelman metsästys näin alkuunsa. Eikä antanut missään vaiheessa minkäänlaista vikakoodia kun koitti lukea!
Ainakaan oma -90 245 B200F ei pyöritä bpumppua kun virrat kääntää päälle vaan vasta startatessa.
Bpumpun pyöriminen pitikin tarkistaa niin että nopeesti käyttää avainta starttiasennossa jolloin pumppu jää hetkeksi pyörimään jos on pyöriäkseen ollenkaan.