Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: B5254T3 - 25.08.2014, 20:13:44
-
Moikkkelis teille. Startatessa V50 tekee joskus startin hammaspyöräkosketuksen irtoamisen vauhtipyörän/ automaatin momentinmuuntimen hammaskehältä ja kuuluu hetkellisesti sutimisen ääni, kunnes starttaus keskeytetään.
Onkos teillä vastaavia kokemuksia? Olen virta-avainta vähän ylikovaa vääntänyt starttiasentoon ja mielestäni ongelmat ovat lähes poistuneet, ainakin hetkellisesti. V50;seni on 2005 mallinen T5 AWD ja ajettu peräti 78 000 km. Ideoita ja veikkauksia vastaanottaa virtalukon pohjaa epäilevä, nykyisin eläkeläis asentaja.
-
Juu tekee ja on tehnyt omakin kulkine kohta 5 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti tuota.
Ominaisuus tuntuu olevan, eipä tuolle mitään liene tehtävissä ennenkuin joku paikka
hajoaa kunnolla.
EDIT: löytyi keskustelua aiheesta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11532.msg212942#msg212942
-
Mulla on eri auto mutta 2005 mallia, samantyyppistä ongelmaa ollut kauan, ei ehkä uutena ollut, kylmänä käynnistyy hyvin, lämpimänä tai puolilämpimänä ei. Kovilla pakkasilla lämmitän jos ehdin 3-4h en kyllä ole varma onko apua (?) kesähelteillä +24-> myös käynnistyy harvoin ekalla. Onkos näin naisena ;) että olen saanu startattua antamalla vähän lisäkaasua vaikka se taitaa olla ihan väärin? Jos ei lähde ensmmäisellä niin toisella starttaa pikkuisella kaasulla (lisää bensaa?)
Jos on pakkasella oltava varma lähdöstä en ole sitten lämmittänyt koska kylmänä -30 asteestakin starttaa mainiosti.
-
Vaimolla on 2005 Ford Focus STW 2.0 ja siinä oli samantyypistä vikaa kuin "naispuolisella", ei puolilämpimänä koskaan ensimmäisellä
starttauksella käyntiin. Käytännössä kaikilla kauppareissuilla tuplastarttaus jotta kosla käynnistyi.
Asia korjaantui ohjelmistopäivityksellä huollon yhteydessä joten kannattaa teettää "huolto v2.0" tjms. jossa päivitetään
kaikki auton ohjelmistot.
-
Ohjelmistot on aina päivitetty merkkihuollossa eli Volvon liikkeellä ainakin ne luvan kysyy ja lukee "päivitetty" ja kerran asiaa tutkittu oisko ollut 2011 tammikuussa kun lämpimänä ihan toivoton, silloinko vaihtui bensa tähän uuteen, oli samoja aikoja ja silloin kehottivat tankkamaan 98a, muttei se ongelmaa poistanut. Vikaa ei löytynyt ja mitään vikakoodiakaan ei antanut. Olen jo tottunut useimmiten kaksi starttia, kolmea ei ole koskaan tarvittu.
-
Juu ei ollut tuossa Fordissakaan minkäänlaisia vikakoodeja mutta kivasti ongelma korjaantui päivityksellä.
Ja siksi änkeän tuota Fordia tänne Volvojen sekaan kun se on paljolti samoista osista tehty auto kuin
Volvo.
Käsitykseni mukaan 1.8 & 2.0 ovat Fordin Duratec-moottoreita.
Jos siihen autoon on vuoden sisään päivitetty kaiki ohjelmat niin sitten ei tämä auta asiaan.
-
Komppaan akemaa, meillä 1.6l S40 -05 käynnistysongelma puolilämpöisenä parani huomattavasti ohjelmistopäivityksllä. Täysin se ei poistunut mutta jos huomaa että kone meinaa "hörähdyksen" jälkeen sammua, saa kaasua pumppaamalla sammumisen vielä estettyä. Silti eri vika kuin ketjun aloittajalla.