Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MK-73 - 26.08.2014, 14:55:35

Otsikko: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: MK-73 - 26.08.2014, 14:55:35
Elikkäs., potilaana tuo -98 940:nen (B230FT).

Oire: Kylmänä käynnistyy ihan normaalisti ja pysyy käynnissä, ei mitään oireita ajossa. Lämpimäksi kun kone ajeltu ja sammutettu niin seuraavan kerran kun autoa startattu (10-20min seisonnan jälkeen) niin auto kyllä käynnistyy mutta saattaa olla että ei pysy käynnissä vaan sammuu ja sen jälkeen on todella piiiiiiitkä vieteri.. Kaasua en ole hoksannut painaa sen jälkeen kun auto käynnistynyt että olisiko jäänyt käymään.. Tämän tehnyt nyt viikon aikana pari kertaa eikä tee joka kerta..

Olisiko ajatusta mikä vois tuollaisen satunnaisen oireen aiheuttaa?
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: s73 - 26.08.2014, 16:31:15
Bensapumpun releen juotokset?
???
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: MK-73 - 27.08.2014, 14:46:59
Bensapumpun releen juotokset?
???

Eipä ole tullut tarkastettua juotoksia.. (ainakaan vielä)

Voisiko viallinen ruiskun lämpötila-anturi aiheuttaa moista ongelmaa...?
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: mikan - 28.08.2014, 17:44:26
Voisiko viallinen ruiskun lämpötila-anturi aiheuttaa moista ongelmaa...?

Voi!

Mittausohjeet löytyy FAQ:sta.
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: 8-pätkä - 30.08.2014, 13:57:59
Ääni lämpöanturille. Kaksi autoa tehneet juuri kuvatun laista kiusaa ja tuolla korjaantunut.
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: MK-73 - 30.08.2014, 14:39:08
Lainaus
Voi!

Mittausohjeet löytyy FAQ:sta.

Sairastelu jarruttaa mittaushommiin ryhtymistä mutta ohjeet löytyivät.. Mitataan jahka olo parempi..

Lainaus
Ääni lämpöanturille. Kaksi autoa tehneet juuri kuvatun laista kiusaa ja tuolla korjaantunut.

Onkohan B200ET:ssä samanlainen anturi? ..olis hyllyssä yks ehjä anturi ko.moottorimallista
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: 8-pätkä - 30.08.2014, 15:13:46
Onkohan B200ET:ssä samanlainen anturi? ..olis hyllyssä yks ehjä anturi ko.moottorimallista
Pitäisi olla sama anturi motikassa ja LH:ssa.

Aikalailla tismalleen samat oireetkin oli motikassa ja LH:ssa mulla kun lämpöanturi oli rikki.
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: MK-73 - 31.08.2014, 12:34:30
Paljonko pitäis olla arvot poskellaan että kiusaa aiheuttaa...? Auto seissyt pari päivää, ulkona n.10 astetta mittauksen aikaan ja himpun yli 4000 ohmia..
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: mikan - 31.08.2014, 15:02:38
Paljonko pitäis olla arvot poskellaan että kiusaa aiheuttaa...? Auto seissyt pari päivää, ulkona n.10 astetta mittauksen aikaan ja himpun yli 4000 ohmia..

Tässä viestissä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg813785#msg813785
on jännitteenä mitattuna hajonta mukaan lukien LH:n liittimestä mitattuna.

Mittaus suoritetaan LH:n liittimen pinnin 13 ja maan välistä siten, että liitin kampa on kiinni LH:ssa ja virrat päällä. Vaatii hitusen askartelua.

Mutta taulukkoarvo tuolle anturille on n. 3000 ohmia +10C lämpötilassa.
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: 8-pätkä - 01.09.2014, 18:27:14
Itse kyllä mittaisin ihan vastuksen anturista kuten oli tehtykin. Joko LH:n boksin liittimestä tai suoraan anturista. Mulla ainakin rikkinäiset anturit näyttäneet lämmössä kuin lämmössä tosi isoa vastusta, eli ei kuulosta mitenkään pahalta tuo mittaamasi lukema?
Otsikko: Vs: B230FT:n mystillinen sammuminen käynnistyksen jälkeen (lämpimänä)
Kirjoitti: MK-73 - 04.09.2014, 15:37:01
Itse kyllä mittaisin ihan vastuksen anturista kuten oli tehtykin. Joko LH:n boksin liittimestä tai suoraan anturista. Mulla ainakin rikkinäiset anturit näyttäneet lämmössä kuin lämmössä tosi isoa vastusta, eli ei kuulosta mitenkään pahalta tuo mittaamasi lukema?
Kyllähän tosiaan tuolla ohjeissa oli myös maininta että pystyy mittaamaan suoraan anturista..  Pikkaisen on yläkantissa arvo... (mielestäni) mutta tuskin pitäis vielä tuollainen heitto vielä vaikuttaa toimintaan...

Täytynee varmaan tuo anturi jättää tässä vaiheessa omaan oloonsa...

(eikä releen tinauksia ole vieläkään tarkastettu....)