Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: eeetude - 26.08.2014, 17:38:20

Otsikko: Volvo D24T 740 kytkin
Kirjoitti: eeetude - 26.08.2014, 17:38:20
Mikähän mahto tulla kun normi ajossa ajelin Volvolla sitte ei meinannu mennä millään vaihteet silmään sitte meni kytkin helvetin jäykäksi, painoin kytkintä kunnolla niin lähti kokonaan tunto ja meni poljin aivan totaalisen veltoks ja kytkin katos kokonaan.. ?
Otsikko: Vs: Volvo D24T 740 kytkin
Kirjoitti: Lankku - 26.08.2014, 23:34:37
Nestekytkin varmaan, tarkasta työsylinteri ensimmäisenä jollet vielä ole katsonut.
Otsikko: Vs: Volvo D24T 740 kytkin
Kirjoitti: Xuppo - 27.08.2014, 11:10:39
Jos työsylinteri tai vaijeri on kunnossa niin on mahdollista että painelaakeri on syönyt kytkinasetelman jousikäpälät ja pamahtanut "asetelman läpi".
Otsikko: Vs: Volvo D24T 740 kytkin
Kirjoitti: eeetude - 28.08.2014, 11:52:43
Noniin eli työsylinteri oli paskana, uus työsylinteri kiinni, mutta vaikka kuinka ilmaa, niin ei tule kun pieni paine kytkinpolkimen liikkeen puoleenväliin, mutta kytkin on vaan helvetin kova eikä painu enään puolestavälistä pohjaan ollenkaan.. Voiko olla painelaakeri?
Otsikko: Vs: Volvo D24T 740 kytkin
Kirjoitti: Lankku - 28.08.2014, 15:02:50
Pohjaako työsylinteri? Tarvikkeissa on usein lukkorengas estämässä männän pullahtaminen ulos. Sen takia poljin voi mennä kovaksi jos liikevara ei riitä, vaan tappia pitää hieman jatkaa. Jos tapin jatkaminen ei auta toimintaan, niin silloin voi epäillä paineasetelmaa.
Kannattaa ennen tapin jatkamista kurkata tilanne kytkinkopassa poistamalla kytkinharukan läpivientikumi.
Otsikko: Vs: Volvo D24T 740 kytkin
Kirjoitti: eeetude - 03.09.2014, 22:24:26
Vikahan oli kytkinkäpälässä kun oli tullut se laatikon tappi käpälästä läpi..