Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 1706mk - 26.08.2014, 18:31:32
-
Ajattelinpa nyt tänne kirjoittaa että mitä ihmettä, yritin löytää samankaltaista aihetta mutta ei tullut vastaan kun ei ole hajuakaan mikä mun volvossa on vialla. Aina ku ajan vesilätäköstä niin auto rupeaa tökkimään. Eli siis ei pysy käynnissä millään. Muutakun kaasua pumppaamalla, jos silläkään. Joten ajan parkkiin ja annan kenkää hetken, että pysyy taas tyhjäkäynnillä. Yleensä siinä kestää muutama minuutti että rupeaa toimimaan. Epäilen että olisi kyse virranjakajasta. Mutta olisi kiva tietää jos jollain muulla on ollut samaa häikkää autossa ja miten saatu korjattua.
-
Ajattelinpa nyt tänne kirjoittaa että mitä ihmettä, yritin löytää samankaltaista aihetta mutta ei tullut vastaan kun ei ole hajuakaan mikä mun volvossa on vialla. Aina ku ajan vesilätäköstä niin auto rupeaa tökkimään. Eli siis ei pysy käynnissä millään. Muutakun kaasua pumppaamalla, jos silläkään. Joten ajan parkkiin ja annan kenkää hetken, että pysyy taas tyhjäkäynnillä. Yleensä siinä kestää muutama minuutti että rupeaa toimimaan. Epäilen että olisi kyse virranjakajasta. Mutta olisi kiva tietää jos jollain muulla on ollut samaa häikkää autossa ja miten saatu korjattua.
Mikä malli ...
-
Mikä malli ...
940 bensa farmari 1994
-
Itseasiassa itse olen saanut joskus autopesulan alustapesulla joskus käynnin huonoksi hetkeksi. Että kaippa se on sopivasti lammikkoon ajamallakin mahdollista että jakajaan saa menemään vettä. Itse en ole saanut lätäkköihin ajamalla saanut samaa efektiä aikaiseksi.
-
Tulee mieleen mitkä voisi kastua niin bensapumppu auton alla kuskinpenkin kohdalla tai sitten lambda-anturi. Pumpun johtoihin kannattaa crc:ta suihkauttaa ja käyttää irti jotta liitokset paranee.
Lambdan piuha kannattaa vilkaista että onko paljaita kohtia
-
Tulee mieleen mitkä voisi kastua niin bensapumppu auton alla kuskinpenkin kohdalla tai sitten lambda-anturi. Pumpun johtoihin kannattaa crc:ta suihkauttaa ja käyttää irti jotta liitokset paranee.
Lambdan piuha kannattaa vilkaista että onko paljaita kohtia
Lambdan ei pitäisi aiheuttaa tuommoista oireilua vaikka upottaisit veteen.
Bensapumppu voi aiheuttaa mystisyyksiä jos liitokset hapettuu, mutta sillon ongelma olis aikalailla pitkäaikaisempi.
-
Itselläni oli samanlaisia oireita omassa bensa volvossa (FD). Syyksi paljastui kampiakselin asentotunnistin, siinä oli anturin päässä eriste rikki josta vesi pääsi menemään johdon sisään. Olihan tuo muutenkin aika vaihtaa kun oli alkuperäinen ja ajettu yli 500tkm.