Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: sendmillion - 29.08.2014, 21:50:29
-
Terve Arvon raati,
Onko näin, että noilla kahdella koneella ei ole alakerran (lohkon) osalta erona kuin kampiakseli?
-
ja männät..
-
mutta itse lohko on täysin sama?
-
Ainakin mitä itselle on tullut noita vastaan niin on ollut sama tuo 2.0 ja 2.3.
Olen vaihdellut sisuksia keskenään milloin mihinkin tarkoitukseen ja vakio osia on ylimääräisenäkin jos on tarvetta
-
Rakentelen moottoria tässä tulevan lasahtavan tilalle ja mietin, mikä ois järkevin ratkais
-
pitäisi löytyä pari lohkoa missä on pieni kuluma mutta olen säästellyt niitä siltä varalta jos oma räjähtää,poraamalla saa hyvät ainakin vaikkakin ilman porausta myös oma on kasattu vakio männillä tällä hetkellä.
ainakin 2.0 männät on,taitaa olla jossain myös 2.3 mutta en sano varmaksi.
kampiakselia ei ole,öljypumppuja ja turbon nokkia on
-
Pelkkää hyvää alakertaa/lohkoa ei taho löytyä tietenkää kovin helpolla.
Paljon ajetun 850 T5 moottorin saa suomesta n.400€ ja taas "oikean", paljon ajetun V70/C70/S60:sen version naapurista, Svärjestä 500€- 600€, tosin ruottin koneesta jäis kaikki muut osat sitten vielä varaosiksi.
Ja koska kumpikin on luultavasti pian remonttia vailla, ni ei ole järkeä ostaa kumpaakaan, joten täytyy luultavasti vaan pikkuhiljaa työstää tota omaa projektia.
-
niinhän se vähän on ettei ainakaan halvalla kukaan myy uudenveroista konetta pois