Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Jussi.L - 01.09.2014, 20:44:51
-
Tällänen romu tuli hankittua. Kaveri ostanu espoon AVK:lta ja myöhemmin ostin tän itelleni. Kaveri laitteli auton ajokuntoon. Uutta/uudehkoa osaa on kaikki jarrut, takasatulat, etuiskarit, kytkin ja rt-päät. Kilometrejä on kertyny n.350t- Auto vaikuttaa ajolleen ihan ok härveliltä. Tekniikkana b230ft+m90+G80. Kuvat kertokoon paremmin auton kunnon ja nykytilanteen.
Oli se vähän lohduttoman näkönen
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1406568488849_zps6ff541ed.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1406568488849_zps6ff541ed.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1406569314140_zps98838d86.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1406569314140_zps98838d86.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1406568486182_zpsf61cce3a.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1406568486182_zpsf61cce3a.jpg.html)
Löytyy nahkapenkkiä
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1406569311777_zps84adf61c.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1406569311777_zps84adf61c.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1406569311207_zps92db1036.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1406569311207_zps92db1036.jpg.html)
Ja jalomuovit
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1406569312059_zpsc17f2c10.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1406569312059_zpsc17f2c10.jpg.html)
Kytkin oli finaalissa. Kova vauhtis tuli siinä samalla kytkinremontin yhteydessä vaihdettua.
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG_20140822_181611_zpsb453d50a.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG_20140822_181611_zpsb453d50a.jpg.html)
Ja sitte se keula raiskattiin
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1409491216707_zps678d6048.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1409491216707_zps678d6048.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1408549929600_zps98c65e19.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1408549929600_zps98c65e19.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1408557899082_zps893cbb0a.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1408557899082_zps893cbb0a.jpg.html)
Nyt tässä mallissa. Pientä hifistelyä vielä keulaan niin on "katsastuskunnossa." 3.9 on nelipyöräsuuntaus.
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG_20140831_161931_zpsb52bfe4e.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG_20140831_161931_zpsb52bfe4e.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG_20140831_161922_zps0957b45d.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG_20140831_161922_zps0957b45d.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG_20140831_161913_zps940fb779.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG_20140831_161913_zps940fb779.jpg.html)
Töissä sitte tehtiin vanhoista pumpun rosteriosista peräpönttö ::)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG_20140811_154610_zps815be225.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG_20140811_154610_zps815be225.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG_20140814_163604_zpsdc3d2740.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG_20140814_163604_zpsdc3d2740.jpg.html)
Aika rajusti on romu vielä vaiheessa. 960 takapuskuri ja helmamuovitki löytyy, asentelen niitä sitte leiman jälkeen. Talviauton virkaahan tän olis tarkotus hoitaa. Lokarit ja etupuskuriki viimeistellään ja maalataan sitte leiman jälkee. Kavereitten kans puhuttu että todellisuus siinä asiassa voi olla että ens kesälle jää ;D No toivottavasti vähän aikasemmin.
Laitoin kierrätyskeskukseen ostoilmotuksen 427 koodilla olevista pelliosista.
Ja vielä pikku kysymys. Kun tosta oli avain poikki ja kaveri teetti siihen avaimen jossa ei ole ajoneston sirua. Nyt joutuu katkenneella avaimella koskettaan virtalukossa olevaa avainta ku vääntää virran päälle, jotta saa auton käymään. Mitä jos laitan ajonestottoman poksin paikalleen? Tapahtuuko kauheuksia? Lähteekö koko volvo maatakiertävälle radalle?
Jatketaan ku jotain oleellista tapahtuu.
-
Lastun kun laitat niin pääset ajonestosts eroon. Mulla olis väärän väriset ovet lähes
Ilmaiseksi
-
Lastun kun laitat niin pääset ajonestosts eroon. Mulla olis väärän väriset ovet lähes
Ilmaiseksi
Jaa, no sehän on hyvä. Mullaki on väärän väriset 960 ovet ::) Olis vaa mukava jos välttyis maalaamiselta.
-
Joutaiskohan tääki paalii? Tänään sytty lambda valo :-[ No se onneks nollaantu ku piti maakenkää irti. Sitte koitettiin kytkintä ilmata, ja tulos oli että se ei auttanu mitää. Laitoin m12 mutterin käpälän ja sylinterin tapin väliin, eikä mitään vaikutusta. Kytkin irrottaa ihan lattiasta. Nyt on kova vauhtis ja deekun kytkin, ja sen korkeus oli sama kun kaksoismassalla ja vakio kytkimellä. >:( Mitäs vielä kannattas kokeilla? Lämppärin hana vuotaa, sisällä pellien päälle valkosta hapettumaa.
Huomenna on se nelipyöräsuuntaus ja paaliasia selviää sitte. Jos ei saa hyväksyttyä lappua ni puran koko romun.
-
Lämppärin hana vuotaa, sisällä pellien päälle valkosta hapettumaa.
Mihkäs vuotinen tää oikeen on? Mulla kun on hana konehuoneen puolella, alipaine toiminen. Aattelin vaan ettei olis kenno joka vuotaa.
P11S1 voi kertoo mitä tapahtuu kun kontista hajoo kenno. ;)
-
Mihkäs vuotinen tää oikeen on? Mulla kun on hana konehuoneen puolella, alipaine toiminen. Aattelin vaan ettei olis kenno joka vuotaa.
P11S1 voi kertoo mitä tapahtuu kun kontista hajoo kenno. ;)
97, tässä ei muistaakseni ollu, varmahan en kyllä ole. Jalkotilassa näky olevan joku muovinen kökkärä ja akselin pää märkä.
E: Tohon kytkinasiaan joku selvennys olis kiva, kun eikö näitä samoja vaivoja oo muillaki ollu. Pikasella täsmähaulla ei oikein tullu tulosta.
-
Hana on tollasella kohtaa jos konehuoneessa.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/940%20Classic/DSCF3005_zpse021e293.jpg)
-
Juu mää tiän kyllä miltä se konehuoneen hana näyttää, oon semmosen vaihtanuki, ku yllättäen oli muovi haljennu.
Nelipyöräsuuntaus lappu näytti vihreetä valoo ja päästöt oli hyvät. Pientä hifistelyä ja sit jos koittas leimalle.
-
Hanan paikan määrä se onko ilmastointi vai ei.
Kannattais lukea koodit ennen nollausta niin ei tarvi niin herkästi paalata valon takia.. :2funny:
-
Hanan paikan määrä se onko ilmastointi vai ei.
Kannattais lukea koodit ennen nollausta niin ei tarvi niin herkästi paalata valon takia.. :2funny:
Paalaus olis ollu vaihtoehto jos ei olisi nelipyöräsuuntauksesta menny läpi. Ja tarkkasilmänenhä huomaa että se valoki sammu jo.
E: Ja tosiaan jollain loppunu rahat kesken ku ei oo ilmastointia.
-
Mulla on joku hana jemmassa. Olettaisin kyllä että samanlainen kuin 200 sarjassa. Onko näissä erilainen?
-
Mulla on joku hana jemmassa. Olettaisin kyllä että samanlainen kuin 200 sarjassa. Onko näissä erilainen?
Eks kaksatasessa oo sisällä letkun välissä? Toi oli äkkivilkasulla kii tulipellissä :-[ Taidan kokeilla syylärisementtiä jos se sillä tokenis ;D
-
Kytkimen ilmaus:
1. Ilmausproppu auki tai mieluiten pois kokonaan.
2. Säiliö ihan täyteen nestettä. Korkki takas.
3. Lukitse kytkinpoljin pohjaan.
3. Paineilmapistoolilla korkin huohotus reikään VAROVASTI painetta niin kauan et ilman tulo loppuu. Elä päästä säiliötä tyhjäksi ja kärsivällisyyttä pitää olla. Ei ilmaannu ihan helpolla. Kun näyttää et ei tuu ilmaa niin roppu kiinni ja polkemaan petaalia. Ja sit varulta ainaki kerran ilmata. Ei tarvi mitään jatkopaloja tankoon kun ilmaus on onnistunut.
Sama tyyli toimii jarrujen ilmaukseenki. Petaalia ei vaan tarvi lukita alas. Vänkärin takasatulanki voi yksin ilmata tällä tyylillä ku pari kertaa kokeilee :-D
Ja oikeasti varovasti painetta säiliöön. Isännällä halkes yks säiliö ja nesteet silmiin. Ainaki ex ysissä kesti antaa säiliön vähän pullistua mut omalla vastuulla.
-
Eks kaksatasessa oo sisällä letkun välissä? Toi oli äkkivilkasulla kii tulipellissä :-[ Taidan kokeilla syylärisementtiä jos se sillä tokenis ;D
Letkujen välissä on. Älä laita sementtiä, ja jos laitat niin sit sitä nestemmäistä. Multa saat kyllä oikeen vanhaa syylärisementtiäkin. :D
-
Letkujen välissä on. Älä laita sementtiä, ja jos laitat niin sit sitä nestemmäistä. Multa saat kyllä oikeen vanhaa syylärisementtiäkin. :D
Joo sitä nestemäistä, ei mitää laastia viitti ;D
Kytkimen ilmaus:
1. Ilmausproppu auki tai mieluiten pois kokonaan.
2. Säiliö ihan täyteen nestettä. Korkki takas.
3. Lukitse kytkinpoljin pohjaan.
3. Paineilmapistoolilla korkin huohotus reikään VAROVASTI painetta niin kauan et ilman tulo loppuu. Elä päästä säiliötä tyhjäksi ja kärsivällisyyttä pitää olla. Ei ilmaannu ihan helpolla. Kun näyttää et ei tuu ilmaa niin roppu kiinni ja polkemaan petaalia. Ja sit varulta ainaki kerran ilmata. Ei tarvi mitään jatkopaloja tankoon kun ilmaus on onnistunut.
Sama tyyli toimii jarrujen ilmaukseenki. Petaalia ei vaan tarvi lukita alas. Vänkärin takasatulanki voi yksin ilmata tällä tyylillä ku pari kertaa kokeilee :-D
Ja oikeasti varovasti painetta säiliöön. Isännällä halkes yks säiliö ja nesteet silmiin. Ainaki ex ysissä kesti antaa säiliön vähän pullistua mut omalla vastuulla.
Jos se vaan pumppaus-proppu auki menetelmällä onnistuu ni en taida kyllä tota kokeilla.
-
Vai että tästä nokkamuki teemasta tuli oikein trendi :D Meinasin jo päivittää tota mun otsikkoa mutta unohdin .Ihan hyvän näköiset nää on vaikka toiset haukkuu :pomo:
-
Vai että tästä nokkamuki teemasta tuli oikein trendi :D Meinasin jo päivittää tota mun otsikkoa mutta unohdin .Ihan hyvän näköiset nää on vaikka toiset haukkuu :pomo:
Joo nyt tietää nokkamukista että mikä vuosimalli kyseessä :D Ite tykkään ainaki paljon enemmän tuosta uudesta keulasta, ku siitä jo 70 luvulla kaksnelikymppiin keksitystä kanttikeulasta.
-
Jos se vaan pumppaus-proppu auki menetelmällä onnistuu ni en taida kyllä tota kokeilla.
Kertaakaan ei onnistuttu perinteisellä tyylillä eikä se ihan herkästi halkee. Se haljennu säiliö ei ollu volvosta ja jotain erilaista muovia ku volvossa. Pyöritä kompuran säädin 0,5-1 baariin niin sillä ei säre mitään mut auttaa ilmauksessa. Mut pikkasen kerrallaan varovasti ilmaa säiliöön niin hyvä tulee.
Yhen kerran onnistu sillai et löysättiin sylinteri irti ja roppu auki ja alas päin et neste valuu läpi mut se toimi vain kerran. Ite tein aina paineilmalla kytkimen ja jarrujen ilmaukset ja oon tehny muissaki autoissa eikä oo ollu ongelmia.
-
Kertaakaan ei onnistuttu perinteisellä tyylillä eikä se ihan herkästi halkee. Se haljennu säiliö ei ollu volvosta ja jotain erilaista muovia ku volvossa. Pyöritä kompuran säädin 0,5-1 baariin niin sillä ei säre mitään mut auttaa ilmauksessa. Mut pikkasen kerrallaan varovasti ilmaa säiliöön niin hyvä tulee.
Yhen kerran onnistu sillai et löysättiin sylinteri irti ja roppu auki ja alas päin et neste valuu läpi mut se toimi vain kerran. Ite tein aina paineilmalla kytkimen ja jarrujen ilmaukset ja oon tehny muissaki autoissa eikä oo ollu ongelmia.
No jos kuitenkin sitte rohkaistun ja kokeilen tota :D Olis mukava ku kytkin irrottas vähä myöhemmin mitä nyt, ja aika onnetonta oli se sylinterin liikkuminen.
-
Mie oon ilmaillu kytkimiä ja jarruja sillai että ilmausruuvista ylöspäin joku metrin verran letkua ja siitä takasin alas astiaan, ruuvi auki ja reilusti pumppaamaan. Se "takasinimu" kun saa pelkkää nestettä kun letku on reilusti nippaa korkeammalla niin ihan hienosti on onnistunu, monesti oon satulat ilmannu sillai että heittäny letkun lenkille ovenkahvan tai peilin ympäri ennen tökkäämistä jäteasiaan. Voi joutua hetken pumppaamaan esim takajarrun tapauksessa, mutta toimii noin jossei ole apuria.
-
Kappas kun näyttää heti paremmalta tämäkin kikotin, ei mihinkään paaliin :pomo:
Vai että tästä nokkamuki teemasta tuli oikein trendi :D Meinasin jo päivittää tota mun otsikkoa mutta unohdin .Ihan hyvän näköiset nää on vaikka toiset haukkuu :pomo:
Jep! Nokkamukien nousukausi alkaa! ;D
-
Helpoin konsti on ollut vetää letku etujarrusatulan ilmausnipasta kytkimen nippaan, raottaa molempia nippoja ja alkaa pumppaamaan jarrua.
Jarrusatulalta tuleva neste työntää ilmat kytkimen linjasta takaisin jarrunestesäiliöön (jos on yhteinen säiliö).
Helppoa kun ei tarvitse edes nestettä lisätä ja onnistuu yksinkin.
-
Kappas kun näyttää heti paremmalta tämäkin kikotin, ei mihinkään paaliin :pomo:
Jep! Nokkamukien nousukausi alkaa! ;D
-H- Se sun vasta hyvältä näyttääki :)
Helpoin konsti on ollut vetää letku etujarrusatulan ilmausnipasta kytkimen nippaan, raottaa molempia nippoja ja alkaa pumppaamaan jarrua.
Jarrusatulalta tuleva neste työntää ilmat kytkimen linjasta takaisin jarrunestesäiliöön (jos on yhteinen säiliö).
Helppoa kun ei tarvitse edes nestettä lisätä ja onnistuu yksinkin.
On yhteinen säiliö, ja tämä oli kyllä äärettömän hyvä ohje! Tätä kokeilen jo heti huomenna :)
E: Täytyykö se jarrusatulan ja kytkintyösylinterin välinen letku ensin "täyttää"
-
Tällainen on kyllä pirun hyvä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/751000/Jarrujen-ilmauslaitejarrunesteen-vaihtotyokalu
Vaikka itselläkin on harvoin käyttöä, mutta en ole katunut moisen hankintaa. JWL:n valmistama (eli tuo kuvassa näkyvä) on varsin toimiva. Niin ja huomasithan ilmatessa, että kytkimelle neste otetaan ihan säiliön yläreunasta, eli säiliö pitää olla piripinnassa jotta ilmaus onnistuu.
-
Tänään poltin päreeni ja otin tallin pihassa olevasta seiskan raadosta kytkintyösylinterin. Ilmasin sen ja alko toimii vähä paremmin. Ja TVS:n ohje oli kaikista paras, ja sai ilmattua nopeesti.
Seuraavaks heittää öljynlauhdutin mäkeen vuotamasta. Ei olis paljoo enää leimalle hommaa. Päätin että näillä näkymin maalaan koko auton. Ja väri jääköön vielä pimentoon jos suunnitelmat muuttuukin. Sen kuitenkin tiedän että väri tulee jakamaan mielipiteitä varmaan aika rankasti :D
-
Eipäs se lauhdutin vuotanutkaan, vaan ohjaustehostimesta oli paluuletkun klemmari löysällä, eli lauhdutin sai jäädä. Minkähä moisella ihmisellä tää on ollu ku suodatinki oli volvon oma. Ja mitää räpellyksiä ei ollu tehty, vaan oli aivan alkuperänen radioo myöten. Vaan eipä ole enää! ;D Maali hankittu, saiskohan lauantaina jo 960 puskurit ja lokarit värii. Katotaan koska sitte loppu auto ::)
-
Keulapellit ja puskurit hiottu. Huomenna kiikuttaa maalarille, ja katotaan koska on maalattuna :2funny:
E: Hautasin idean että maalaan koko auton. Tulee korinväriin osat ny.
-
Maalarilta sain osat ja laitettiin kaverin kans keula torstaina kasaan
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG_20141002_183512_zpsb52b4ce6.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG_20141002_183512_zpsb52b4ce6.jpg.html)
Perjantaina katsastukseen ja kilvethän sieltä tuli 8)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG_20141003_175601_zps0747a3ec.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG_20141003_175601_zps0747a3ec.jpg.html)
Tänään dippasin maskin ja laitoin kenoviivan takasi
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG-20141005-WA0010_zps2ff8c8ad.jpeg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG-20141005-WA0010_zps2ff8c8ad.jpeg.html)
Ja tämmönen tuli seuraavaan kesäautoon tilattua mutta taitaa talven vierailla nokkamukissa :P
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG-20141002-WA0001_zpsc79f04c1.jpeg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG-20141002-WA0001_zpsc79f04c1.jpeg.html)
Vielä olis luvassa madallusta ja putkiston tekoo. En tiä viä maalauttaisko ne 960 ovet, kun noi kuskinpuolen ovet on rypyssäki >:( Mutta pirun tyytyväinen oon nyt. Pitkän aikaa halusin nokkamukin ja mulla jonkin aikaa olikin sellanen, mutta moottori ei sykähdyttäny muuta kun äänillään. B230ft:ssä kuitenkin on helppoja jatkojalostus mahdollisuuksia, ni tää taitaa olla kaikista helpoin ratkasu ::)
Aattelin siirtää imm romut imupuolen ahtoputkeen että saan ton tialin toimiin, nii mitä muut on mieltä ideasta? Muuttuuko siinä halkasija liikaa kun on vakio suuttimet?
-
Taas on tullu laiteltua nokkista vähä.
Ensin aloin tekeen katin korvausputkea. 960 raadosta jäi putkiosia ja yllätys oli aika suuri kun aloin niitä pilkkoon :o
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1413106059622_zps3e6bd911.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1413106059622_zps3e6bd911.jpg.html)
Toivottavasti tästä ympäristörikoksesta ei joudu linnaa
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1413106058988_zps07eef4c0.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1413106058988_zps07eef4c0.jpg.html)
Sit ku se homma oli paketissa aloin madaltaan
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1413106057831_zpse95dd9e9.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1413106057831_zpse95dd9e9.jpg.html)
Eli kierros lähti kävelemään
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/1413106054446_zps7d2ab3c1.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/1413106054446_zps7d2ab3c1.jpg.html)
Nyt oon ihan tyytyväinen
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG-20141012-WA0014_zps2571aa94.jpeg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG-20141012-WA0014_zps2571aa94.jpeg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG-20141012-WA0018_zpsa4c20323.jpeg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG-20141012-WA0018_zpsa4c20323.jpeg.html)
Myös rosterivaimennin, 960 takapuskuri ja vilkut löysi paikkansa. Noi sisemmät valot tarvii vaihtaa kans siinä 960 olleisiin jos toi tummuus ero katois sillä
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/940T/IMG-20141012-WA0020_zpsc11990df.jpeg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/940T/IMG-20141012-WA0020_zpsc11990df.jpeg.html)
Painetta tuli kans nostettua mutten saanu bleedattua ku 0,7bar asti ahdot >:( Mitsun vakiopässin tilalla on ny alumiinilevyn pala, immu on ennen välijäähdytintä ja tiali ahtoputkessa heti turbon jälkee. Ohan siinä vieläki kaikkee näprättävää, ja kuvatki otettu huonomman julkisivun puolelta :D Kaippa se kevääseen asti tollasenaki jaksaa.
-
Millaset listat meinasit laittaa?
-
yllätys oli aika suuri kun aloin niitä pilkkoon
jos meinaat ne kaksoisputket ? Niin ne taittaa olla jotain "lämmönsiirto" katille ??? Ja myöskin äänenvaimennus . Otin omasta nokkiksesta 3.0 pois nuo sisäiset .En tiedä persdynossa ainakin ääni muuttui "automaisemmaksi " :)
(katos taas ekana sivulle)
-
jos meinaat ne kaksoisputket ? Niin ne taittaa olla jotain "lämmönsiirto" katille ??? Ja myöskin äänenvaimennus . Otin omasta nokkiksesta 3.0 pois nuo sisäiset .En tiedä persdynossa ainakin ääni muuttui "automaisemmaksi " :)
(katos taas ekana sivulle)
Joo niitä kaksoisputkia. En ymmärrä moista insinöörin ajattelutapaa, ei tossa niin kauheen suurta järkeä taida olla laittaa putki toisen sisään ???
Millaset listat meinasit laittaa?
960 listat, varmaa mustaks maalattuna. 940 ovien listan reijät ku vaan jää näkyviin puoliks, ni tarvis niille reijille keksiä jotai. On mulla 960 ovetki, nii ei mahdottomuus oo jos ne maalauttas ja laittas tähä.
-
Luovuttikos se mun ex 960 peltiosat tähän? ::)
-
Luovuttikos se mun ex 960 peltiosat tähän? ::)
Ei, se meni kaverille, ja odottaa ilmeisesti motivaatioo tulevaa katsastusta varten. Se on ihan kasassa viä :P
-
On mulla 960 ovetki, nii ei mahdottomuus oo jos ne maalauttas ja laittas tähä.
Ehdottomasti paras ratkaisu olisi tämä. Jos omista ovista hitsailee reiät tukkoon niin maalihommiksi menee silti ja väitän että ei tuu yhtä hyvä. Omassa nokkamukissa oli juurikin hitsattu reiät umpeen ja tahtoo vaan ajan kanssa alkaa näyttää just siltä että ite tein... ;)
-
Ehdottomasti paras ratkaisu olisi tämä. Jos omista ovista hitsailee reiät tukkoon niin maalihommiksi menee silti ja väitän että ei tuu yhtä hyvä. Omassa nokkamukissa oli juurikin hitsattu reiät umpeen ja tahtoo vaan ajan kanssa alkaa näyttää just siltä että ite tein... ;)
Joo ja ku mulla on kohtuu edukas maalariki vielä ::)
-
Joo niitä kaksoisputkia. En ymmärrä moista insinöörin ajattelutapaa, ei tossa niin kauheen suurta järkeä taida olla laittaa putki toisen sisään ???
Joku mulle selitti että kissiKatti lämpenee nopeammin
-
Joo ja ku mulla on kohtuu edukas maalariki vielä ::)
Facelift-oviinhan on sitten pienempi vaiva hiplata tuoreempi sisustakin paikalleen. ;)
-
Kytkin luistaa, sre asetelma laitettu tänään tilauksee. Tialiin laitoin jäykemmän jousen ja nyt siinä on se "tialmainen" ääni S* Nyt vaan on ongelma että kevyen kiihdytyksen jälkeen auto ei jaksa jäädä tyhjäkäynnille vaan sammuu :D Mistähän johtuis? Täytyy varmaan koittaa immua kaasuläpän ja coolerin väliin, eikä ennen cooleria heti tialin jälkee.
-
Kytkin luistaa, sre asetelma laitettu tänään tilauksee. Tialiin laitoin jäykemmän jousen ja nyt siinä on se "tialmainen" ääni S* Nyt vaan on ongelma että kevyen kiihdytyksen jälkeen auto ei jaksa jäädä tyhjäkäynnille vaan sammuu :D Mistähän johtuis? Täytyy varmaan koittaa immua kaasuläpän ja coolerin väliin, eikä ennen cooleria heti tialin jälkee.
Immu kaasuläpän viereen, dumpin jälkeen niin alkaa toimiin, immu sekoo kun jo mitattua ilmaa pääsee pois systeemistä :)
-
Immu kaasuläpän viereen, dumpin jälkeen niin alkaa toimiin, immu sekoo kun jo mitattua ilmaa pääsee pois systeemistä :)
Kytkin luistaa, sre asetelma laitettu tänään tilauksee. Tialiin laitoin jäykemmän jousen ja nyt siinä on se "tialmainen" ääni S* Nyt vaan on ongelma että kevyen kiihdytyksen jälkeen auto ei jaksa jäädä tyhjäkäynnille vaan sammuu :D Mistähän johtuis? Täytyy varmaan koittaa immua kaasuläpän ja coolerin väliin, eikä ennen cooleria heti tialin jälkee.
Nyt Juuso tarkkuutta, järjestys on turbo --> tial --> immu --> cooleri ::)
-
Nyt Juuso tarkkuutta, järjestys on turbo --> tial --> immu --> cooleri ::)
Tarkotin järjestystä turbo, tial, cooleri ja immu ja käsitin väärin :D aattelin että sulla olis järjestys turbo, immu, tial ja cooleri :D Heitä se immu kaasuläpän puolelle, kai se sekoo kun on dumpin vieressä. Tälläsiä toteutuksia oon nähny ja kuulemma toimiikin. Kaasuläppää vois säätää vähän auki kans?
-
Kaasuläppää vois säätää vähän auki kans?
Tästä just puhuin kaverin kans luurissa ja aion koittaa seuraavaks.