Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: first940 - 02.09.2014, 15:24:10
-
Löytyykö motista jostain kohtaa tietoja? Tai muualta...
Ei se rekisterikilpi haku aina totuutta kerro ;D
-
Siis mistä tietää onko kyseessä:
B200F?
B200 G?
-
Eiköhän se rekisteriote kerro aika paljon.
Oletkos mahdollisesti miettiny mikä moottori sielä vois olla? Sellasta moottoria ei ole kuin B200G
-
Lohkon kupeessa tais olla moottorin tyypi valettuna B200/B230 ja jos oikein muistan nii on repsikan puolella.
Loput tiedot selviää kun kerrot onko vapari/turbo ??? Ysit taitaa olla kaikki Lh ruiskullisia ???
-
Löytyy b200g. Ilman kattia tehty itämalli nii voi ajaa lyijyllisellä bensalla. Sellaista tuskin löytyy sinulta :D.
B200F sulla on :)
-
Äffää itekkin veikkaisin, eli se se taitaa olla... vapari ruiskulla on....
Edellinen omistaja sano et mittaristo on vaihettu... mut heräs mieleen et mikälie syynä...kaippa se moottori o pysyny sit samana... pientä pesua pitää tehä....
Saikos näihin lukkoperiä (kartanomalliin?)
Toiset puhuu megaquirt ohjelmista mut onko sama moottori kyseessä?
Turbo olis ollu kiva mut tällä mennään.....toistaiseksi.....tai..... ;D
-
Hmm.... Konehuoneessa pelkääjän paikan kohdalla, etulasin lähellä on merkintä lappu (hopea,peltinen) johon oli merkinnät 740/940 (2.3) toisessa lohkossa luki 940(2.3)
ps. minkä takia moottorin lohko (alaosa) on punainen (noh joskus lie ollu punainen, nyt haalistunut) onko muutkin 2.0l koneet ollu myös.. otteessa lukee käyttöönottto 91. mallissa lukee 92???
-
Kaikki vinokoneet on ollu alunperin punaisella lohkolla
-
Volvo ny on vaan päättäny että moottorin alakerrat on punaisia väriltään :)
Tuossa kuva mistä kohdin pitäs lohkosta malli selvitä tässä B230 lohko (tämä siis repsikan puolella )
(http://i22.photobucket.com/albums/b317/cwrhoades2/100_3702.jpg)
-
Hetkinen mites toi lohko ny o? pakokaasun reiätkö tos on? 4kpl?
oliko tässä niin raitisilmasuodatin repsikan jalkatiloissa? hönkii todella huonosti vaikka olisi täysillä. sit ku laittaa kylmälle puhaltamaan niin silti puhaltaa vähän lämmintä ilmaa...
kappas, tässä mallissa pakosarjaa viillennetään kunnolla ku ottaa ilmaa sinne omalla imuputkella.... ;D
-
Tosta lohkosta puuttuu kansi...
Vasen puoli on laatikossa kii ja oikeessa päädyssä jakopää, yläpuolelle kansi ja alas öljypohja.
-
:hello: Owerload.... ;D ;D ;D
Katoppa joo niin puuttuukin....
B200 oli merkitty lohkoon....
B200F
Iskutilavuus (dm3): 1,99
Teho (kW/Hv): 82/111
Vääntömomentti (Nm): 158
B200FT
Iskutilavuus (dm3): 1,99
Teho (kW/Hv): 114/155
Vääntömomentti (Nm): 230
B200G
Iskutilavuus (dm3): 1,99
Teho (kW/Hv): 82/111
Vääntömomentti (Nm): 158
Mites mites..... eli F taitaa olla kyseessä... mut onko turbo tähän mahollinen laittaa suht helposti? ei paljoa tartteis lisätehoo tää mylly, mut ainaskin sen 0.6 bar lisää :2funny:
-
Eihän se nyt liene vaikeaa tutkia sitä moottoria ja löytää valmistetunnus edestä vasemmalta puolelta, yläreunasta. Se kertoo sulle mikä moottori sulla on. Valmistenro kertoo millä moottorilla auto on lähtenyt tehtaalta.
-
http://www.volvoclub.org.uk/vin_900.shtml
Tuosta tulkitsemalla selviää vin-koodista mitkä romut on ollut tehtaalla paikallaan.
Jos jakopään kopasta on hukkunut moottorin tyyppi niin se löytyy stanssattuna kuljettajan puolelta ihan lohkon etupäästä ja yläreunasta. Siinä on sellainen tasaiseksi koneistettu kohta joka osoittaa sivullepäin.
-
Kiitos tosta linkistä, katon sen huomenna. Mut nyt iski ongelma... autolla ajoin töistä ja kun pysähdyin niin auto oli tyhjäkäynnillä. Sit kun lähdin ajamaan niin alkoi aina pätkiä kaasua kun kierrokset meni 1500 rpm. Eli nyt meni joku suojakoodi päälle... katoin itsediagnoosin niin ilmoitti2-3-2 eli seossuhde.... pärkele eikö tähän sit käykkään 95?? Huomenna on taas töihin lähettävä, joten apuva tarvitaan.