Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Sutku - 04.09.2014, 21:50:14
-
Onko minkäläinen projekti vaihtaa LH2.2 tilalle LH 2.4 ? Kaikki osat löytyy luovuttajasta. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioo kun alkaa vaihtaa moottorin ohjausta? Tuleeko hyttiin joitakin omia johtoja erilailla kun 2.2:sessa ja mitäs konehuone puolella. Ekaa kertaa alkaisi tämmöinen projekti ja pikkuisen haluaisin tietää ennakkoon asioita joita pitää ottaa erityisesti huomioon ja ostoslistaa varten. Onko tämä helposti toteutettavissa?
-
Tällee äkkiseltään n. 20s pohtimisella joudut kaikki vaihtaa, paitsi puolan. Ei siltikään mahdoton homma ;)
-
kumpis olisi helpompi tehdä vaihtaa lh 2.2 tilalle 2.4 vai pistää mega, tatech tai muu vastaava?
-
kumpis olisi helpompi tehdä vaihtaa lh 2.2 tilalle 2.4 vai pistää mega, tatech tai muu vastaava?
Mitä haet tehoa jne?
-
Mega on hitosti helpompi ja fiksumpi säätää kun tatech, semmosen soveltaisin jos jotakin aftermarkettia laittaa. LH2.2 johtosarjasta pystyy 90% hyödyntämään megan kanssa, lisäpiuhoja ei taida tarvia ollenkaan jossei halua jotaki hipompaa kytkentää tehdä, ainakaan en heti muista mitään puuttuvan mitä mega tarttis. 2.4:seen vaihtaessa menee tosi paljon juttuja uusiks, nakuanturi ja sytkäkivi+puola käy vanhaa, ja toki sumut ja kaasuläppäkytkin. IMMu, boksit, johtosarja ja triggeröinti on erilaiset, eli pääset kivasti vauhtipyörän vaihtotalkoisiin.
-
Taidan vaihtoo vaan koneen tuosta 940:sestä tuohon 760:seen. Vaihtelee anturit tuosta toisesta koneesta toiseen jotka löytyy 760: rikkoutuneesta koneesta
-
Mega on hitosti helpompi ja fiksumpi säätää kun tatech, semmosen soveltaisin jos jotakin aftermarkettia laittaa. LH2.2 johtosarjasta pystyy 90% hyödyntämään megan kanssa, lisäpiuhoja ei taida tarvia ollenkaan jossei halua jotaki hipompaa kytkentää tehdä, ainakaan en heti muista mitään puuttuvan mitä mega tarttis. 2.4:seen vaihtaessa menee tosi paljon juttuja uusiks, nakuanturi ja sytkäkivi+puola käy vanhaa, ja toki sumut ja kaasuläppäkytkin. IMMu, boksit, johtosarja ja triggeröinti on erilaiset, eli pääset kivasti vauhtipyörän vaihtotalkoisiin.
Kerroppa muutamia esimerkki missä kohdin mega on hiton paljon parempi ja helpompi säätää kuin Tatech? (esim T32 pro)
-
Kerroppa muutamia esimerkki missä kohdin mega on hiton paljon parempi ja helpompi säätää kuin Tatech? (esim T32 pro)
Sen vähän mitä oon käpistelly niin aivan kaikilta osin helpompi. Karttojen visualisointi tosi paljon selkeämpi, anturitietojen (kampura ja nokka) keskinäinen vertailu selkeämpi, tooth logger/trigger logger toimii kivemmin. Ja kiva lisä on, että säätösofta toimii ilman pelleilyä 64-bittisessä koneessa. Paremmmaksi en tietääkseni ole väittänyt, mutta selkeästi käyttäjäystävällisempi mega on. Nakujuttujen suhteen tatech vaikuttaisi olevan hiukan paremmin kartalla maailman menosta kun mega, samaten erilaisissa erikoisjutuissa kuten luistonestoa, vaihdekohtaista ahtosäätöä jne, mutta nämä on kai taas semmosia tarpeen mukaan. Henkkoht en maksasi pennin jeniä tatechista tuon "tuotetuen" ja käyttöliittymän nähtyäni. Etevä purkki varmasti, ja säätökin voi olla helppoa jos tekijä viitsii avata toimintalogiikkaa.
-
Tatechin käyttöliittymä on diplomaattisesti ilmaistuna varsin "insinööri". Ajaa asiansa, mutta ei kyllä ole erityisen selkeä. Tuotetuesta mulla ei ole kyllä mitään valitettavaa.
-
Etevä purkki varmasti, ja säätökin voi olla helppoa jos tekijä viitsii avata toimintalogiikkaa.
Siinäpä tärkeimmät. ;)
-
Itelläkin olis edessä vastaava projekti.. vauhtipyörä on uuemmasta mallista (en kyllä ole varma onko oikeassa asennossa...) mutta mites noitten johtojen kanssa? Ja mitä kaikkea menee vaihtoon tarkalleen konehuoneesta? Kysymyksiä on paljon ja jos joku ois vastaavan homman suorittanu niin neuvot olisi toivottuja. Kyseessä siis b230ft 740 lh2.2 . Itse en osaa mitään megasquirtia ynnämuita säädellä. Moni muukin kysellyt tätä samaa asiaa, mutta vastausten taso lähinnä "vaihda autoa tms" ::)
-
(en kyllä ole varma onko oikeassa asennossa...)
Muistaakseni ykkönen ykk;ssa puuttuvat hampaat startin aukkoon.
-
Muistaakseni ykkönen ykk;ssa puuttuvat hampaat startin aukkoon.
Juuri näin.
-
Lh 2.2 vaivto Megaan on aika helppo asentaa kun jakajassa on Hall-anturi. Omasta mielestä työläin rasti ruiskun asentamisessa on just triggeröinti. Vr-antureilla on ollut enemmän jumppaa kuin Hall antureilla, sähköisesti
-
Teknisesti olisi huikean kiinnostava testi, saako 2.2:sen sytkäpurkin tökättyä suoraan 2.4:sen bensapurkin kaveriksi, pinnijärjestys hiukan heittää mutta kuka ekana testaa mitä tapahtuu piuhoja sekottelemalla että pelaako 2.4 boksilla ja immulla 2.2 sytkän (eli siis hallijakajan, ei triggeriongelmia!) kanssa?
-
Rpm-signaalin pitäisi kelvata. Kuormatieto kysymysmerķķi.
-
2.2 -007 immulla; käy ja pystyy ajamaan -016 immulla mutta tyhjäkäynti huonoa. Siihen 2.4 boksi niin sittenhän sen tietää.
-
Jenkeissähän ne on miettiny ja tehnytkin noita swappeja. Laittaa vaan googleen hakusanaksi "lh2.2 to 2.4" niin löytyy turbobricksiltä ja muilta foorumeilta moneksi illaksi luettavaa jos englannin kieli sujuu. Jenkkinmalleissa on tietääkseni ollut pelkästää lh2.2, kun siellä on vaadittu tuo katti jo pidemmän aikaan. Jotku nerot siellä tekee lastujakin noihin. Vuosia olen tuota muutosta miettinyt mutta, kun tuo englannin kieli on vähän heikoilla, niin jäänyt sitten toteuttamatta. Kuulemma 240 lh2.4 johtosarjalla tuo swappi olis jotenkin helpommin toteutettavissa.