Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Rusty - 07.09.2014, 19:51:28
-
Terveppä terve kaikille.
Aiheesta on muutamia keskusteluja jo foorumilla mutta ajattelin silti hieman päivittää ko. aihetta sekä esittää lisäkysymyksiä. Aiheena takapään iskarit ja jouset. Tällä hetkellä alla on Nivomatit joista ikä alkaa ottaa otteen hiljalleen ja olen muita vaihtoehtoja miettinyt. Pidän siitä että auton takapää on jykevä eikä niiaile töyssyissä, toisaalta tästä huvista saa tiskillä maksaa reilun tonnin. Onko kuinka paljon olemassa muita järjellisiä ratkaisuja kuin vain uudet nivot? Onko ihmisillä henkilökohtaisia kokemuksia siitä, kun alle on vaihdettu nivojen jälkeen jotain muuta?
-
Jos kyseessä etuveto niin normaalit kaasut ja niiden kaveriksi kuormajouset, jos kantavuutta vaaditaan.
Väittäisin, että tuolla ratkaisulla tulee mukavampi alusta kuin nivoilla.
-
Onko iskareiden valmistajalla kuinka väliä tänä päivänä ja kannattaako satsata joihinkin ns premium iskareihin? Entäpä mistä näitä kuormajousia kannattaa etsiä?
-
On väliä, halvimmat pilipali-iskarit kestää ehkä vuoden. Eli laita jotain laadukasta, esim. Sachs, KYB, Bilstein jne. jne.
Nivojen kanssa yläpään kiinnikkeet on erilaiset, normaalit kiinnikkeet maksaa jotain 15e/kpl.
Motonetista saa kuormajousia, olivat luokkaa 30-40e/kpl.
-
Sachsin iskareista olen jonkin verran lueskellut ja siellä on näitä super touring, advantage sun muita malleja niin onko näillä kuinka paljon eroa? Kuormaa on usein kyydissä jonkin verran, kärryä satunnaisemmin joten ajettavuuden tulisi pysyä vähintään kohtuullisena myös tyhjänä, jos alle siis tulee kuormajouset. Onko kuinka paljon tietoa/kokemusta millaiseksi ajettavuus muuttuu kuormajousien kanssa?
-
Kuormajouset on jämäkät, muttei kuitenkaan kovat. Mulla oli kuormajouset kierroksen katkaistuna ja Konin sportit, ajettavuus oli todella hyvä ja mukavuus säilyi vaikka oli katkaistut.
Eniten ajettavuuteen kuitenkin vaikuttaa se iskari.
Advantage on vähän jämäkämpi mitä super touring.
-
Kiitos vastauksesta.. Eiköhän näillä tiedoilla sitten lähde hankintaan kuormajouset ja iskarit, joita pitää ehkä vielä vähän katsella mutta sachsin iskarit nyt eivät ainakaan metsään mene jos valitsee.
-
Sachs Super Touring on varma valinta, samaa myös tehdas asennuksena.