Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: mirtzi (kaupoissa epäselvyyksiä) - 07.09.2014, 21:25:35
-
Joo elikkäs kyseinen t-5:sessä sellainen vika ,että dumppi ei ole pelissä mukana ollenkaan. dumppi on ihan oikein laitettu ja se letku jakotukkiin laitettu kanssa ja sopiva matka on ja dumppi on avattu ja putsattu kuvia voin laittaa jahka menen uudestaan veljelle laittamaan autoa.Tosiaan niin dumppi ei pelitä yhtään vaikka kuinka paljon polkisi ja vedättäisi ja automaatti t-5sessa toimii ??. Mikä mahtaa olla vikana. Tosiaa tuo 2.0 on manuaali mutta vaikuttaako mitään se kun tuo suhahtaa aina kiihdyttäessä vaikka dumppia ei ole paikallaan. Onko sitte turbo niin loppu ettei anna tarpeeks imuvoimaa vai onko joku by-pass venttiili paskana tai jtn. Apuja kiitos :) :)
-
Kerrotko vähän tarkemmin...
Mikä dumppi ja missä?
Onko ahtimen oma by-pass vielä paikallaan ja toiminnassa?
-
Orkkis by-pass varmasti tukittu peitelevyllä ?
-
on turbon oma by-pass ja dumpin merkistä ei tietoa on ollut 740 turbossa ennenkun tuli tuohon automaattii ja siitä tuohon manuaaliin. Mut tosiaa dumppi on siinä muoviahto putken paikalla.
Ei oo niiku mitään käryä enää. Mutta voiko se vuotaa jostakin ettei toimi ??? ???
-
Se ahtimen oma bypass pitää tulpata levyllä jos haluat dumppia käyttää.
-
Mulla oli vanhassa 855 T5 2.0 manuaali italian tuonnissa forten 1-mäntä dumppi. Oli myös vakio bypass kiinni ja hyvin pelitti.
Kylmänä jäi kierrokset leijaan kun vaihdetta vaihtoi, loppui 1-2min päästä kun ryyppy lähti pois päältä. Muuten ei mitään ongelmaa.
Ja oli samassa kohtaa kiinni kun sulla:
(http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/9DCF3EDF-4A4A-E9C8-EE34-CA395AEF1CBB/size/default/20130408200234.jpg)
-
Sulla on muute sama dumppi kun mulla. :)
joo mulla on samassa putkessa kiinni se. laitan vaikka perjantaina kuvaa kun menen autoa laittelee vklp. ja mites porukka tukkinu ton bypassin levyllä jos kuvaa sais mite on tehty nii kiitoskia :)
-
Dumpin mukana pitäisi tulla ihan hommaan tarkoitettu peitelätkä. By-Passin kansi pois: https://www.google.fi/search?q=volvo+t5+by-pass&biw=1093&bih=514&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WgEQVMi-OcbmyQO1_4CgBA&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=WL_oHLvSsDe6RM%253A%3Bbw463Pl_xb1oEM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ipdusa.com%252Fuploads%252Fimages_products_content%252F300.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ipdusa.com%252Fproducts%252F4898%252F114437-heavy-duty-compressor-bypass-valve%3B502%3B440 (https://www.google.fi/search?q=volvo+t5+by-pass&biw=1093&bih=514&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WgEQVMi-OcbmyQO1_4CgBA&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=WL_oHLvSsDe6RM%253A%3Bbw463Pl_xb1oEM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ipdusa.com%252Fuploads%252Fimages_products_content%252F300.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ipdusa.com%252Fproducts%252F4898%252F114437-heavy-duty-compressor-bypass-valve%3B502%3B440)
ja peitelätkä tilalle
https://www.google.fi/search?q=volvo+t5+by-pass&biw=1093&bih=514&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WgEQVMi-OcbmyQO1_4CgBA&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=9HpYM0VoJQnNKM%253A%3B26Yl6BHX9IMaGM%3Bhttp%253A%252F%252Fverkkokauppa.harline.com%252Fproduct_pictures%252Fbig%252F22027-22956-subbe.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fverkkokauppa.harline.com%252Ffi%252FViritysosatTekniikka%252FDump%252Bvalve%252B%252BBlow-off%252F1193%252FVolvo%252B850%252BT5%252B-%252BForge%252BBlow-off%252BValve%252Band%252BFitting%252BKit%252BFMFK050%252F22027%253Foffset%253D60%3B420%3B354 (https://www.google.fi/search?q=volvo+t5+by-pass&biw=1093&bih=514&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WgEQVMi-OcbmyQO1_4CgBA&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=9HpYM0VoJQnNKM%253A%3B26Yl6BHX9IMaGM%3Bhttp%253A%252F%252Fverkkokauppa.harline.com%252Fproduct_pictures%252Fbig%252F22027-22956-subbe.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fverkkokauppa.harline.com%252Ffi%252FViritysosatTekniikka%252FDump%252Bvalve%252B%252BBlow-off%252F1193%252FVolvo%252B850%252BT5%252B-%252BForge%252BBlow-off%252BValve%252Band%252BFitting%252BKit%252BFMFK050%252F22027%253Foffset%253D60%3B420%3B354) eli tuo kolmion mallinen levy.
Kyllähän dumppi jotenkuten toimii ilman pässin tukkimistakin, mutta ei 100% koska myös orkkis by-pässi päästää paineet karkuun = ei kunnon suhinaa ::)
-
Mutta tosiaan ku mulla se dumpin venttiili ei nouse ollenkaan. Mutta vklp teen peite lätkän siihe nii eiköhä rupee pelittää. Mikäs letku siihe bypassii menee onko mikään tärkeä???
Voihan sen itsekki sen peitelevyn tehdä vai ??
-
Mutta tosiaan ku mulla se dumpin venttiili ei nouse ollenkaan. Mutta vklp teen peite lätkän siihe nii eiköhä rupee pelittää. Mikäs letku siihe bypassii menee onko mikään tärkeä???
Voihan sen itsekki sen peitelevyn tehdä vai ??
En muista minne letku menee, ei ainakaan ahtopaineensäätimelle joten don't worry. Tarttis kattoa omasta.
Peitelevyn voit tehdä itsekkin, kunhan saat siitä pitävän.
Jos et saa dumppia vielä näiden toimenpiteiden jälkeen toimimaan, älä aja autolla pitkään ilman by-passia / dumppia, koska ahdin hajoaa nopeasti paineiskuista.
-
Elikkäs viä o pelleilyy dumpin kanssa :( oon miettiny sitäki vaihtoehtoo et oisko dumpin jousi liian kiree ?? Ja tosiaa ahdot on se 0.8-0.9. Mut kans tuli mielee et aukeeko se dumpi venttiili paikallaan kierrättäessä vai pitääkö lähtee vedättelee tielle ??
-
Jos tuo on bilteman dumppi niinkuin näyttäisi, ota jousesta kierros pois ja voitele mäntä vaikka saman firman silikonivoiteluspraylla. Tuo dumppi on muistaakseni melko korkeille ahdoille.
Completos myy myös samaa dumppia.
-
noonnniiii elikkäs tosiaa dumppi alkoi toimimaan ku rasvasin sen männän ja otin jousesta puolet pois ???
-
noonnniiii elikkäs tosiaa dumppi alkoi toimimaan ku rasvasin sen männän ja otin jousesta puolet pois ???
Joskus tappelin ihan saman asian kanssa.. ;)