Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Päälikkö - 07.09.2014, 21:31:38
-
No niin tultiinpa tänne asiantuntijoiden joukkoon kyseleen vikakoodeista ja niiden vaikutuksista.
Elikkä tuo meikäläisen luottopeli antaa seuraavat viat, jotka eivät kovin ihmeellisiä ongelmia ole kyllä vielä aiheuttaneet, mutta ajattelin hieman ennakoida ennen kuin jään johonkin välille , talviki kuiten tulossa.
Eli ensimmäinen
140D -ulkolämpötilatunnistin, liian pieni signaali. Jatkuva. Mihin tämä vaikuttaa, ainakin ulkolämpömittari toimii ok. Liittyykö automaattisen ilmastoinnin ohjaukseen / webaston ohjaukseen?
Tietääkö joku missä anturi mahtaa sijaita fyysisesti ja pystyykö sen itse uusimaan?
Sitten toinen
6140 - nokka-akselin säätö pako, virheellinen. Jatkuva. Mitkä mahtaa olla oireet ja onko mitään elvytyskeinoja tuolle. Sijaintikin on hieman epäselvä, koska antaa vian pakopuolelle ja mielestäni jokin anturi voisi sijaita imupuolen nokanpäässä.
Oire jonka epäilen liittyvän tähän on satunnainen sahauttaminen startatessa???
Kiitos etukäteen, jos joku vois vähän valaista ::)
-
Joissakin malleissa on molemmissa peileissä ulkolämpöanturit, toinen on moottorin ohjausyksikölle ja toinen sit ilmastoinnille ja ulkolämpömitarille. Tuosta ei nyt tiedä kumpaa se tarkoittaa.
Toinen vikakoodi kuulostais vvt vialta, pakonokan yksikkö ongelmaa.. onko jakopäässä öljyvuotoa?
-
Okei, siis peilin kuorien alla ilmeisesti.
En ole tuota jakopäänkoppaa vielä avannut, mutta en usko siellä vuotoja olevan ainakaan kovin runsaita. Sitä vaan aprikoin missähän tuo anturi mahtaa olla jöllöttää, kun imunokalla näkyy sellainen sähköanturinkopan mallinen kuori olevan ja pakonokalla taas umpi alumiinia. Vikakoodihan antaa nimenomaan pakopuolelle sen vian. Voisko anturi olla sitten jakohihnan puoleisessa päässä. Olen nähnyt vanhemman moottorin kuvassa olevan pakonokan päässä olevan kumipeitelevyn, jonka alla ilmeisesti se on, mutta tässä näyttäisi ettei se voi ainakaan siellä olla. Pitää alkaa kaivelemaan... ???
-
Selvisikö ketjun aloittajalle mistä tuo 6140-vikakoodi loppupeleissä johtui? Mulla on omassa samanlaisessa Volvossa sama koodi, ja vaikuttaa tosiaan käyntiinlähtemiseen, välillä saa sahata oikein huolella että starttaa.
-
Mulla myös sama koodi. Vika löydettiin Autosalvassa Essential huollon yhteydessä ja syy koodille on pakopuolen VVT-pyörä. Ainakin omassa autossa siis näin. Menossa ensi vuoden puolella remonttiin. Samalla vaihdetaan imupuolen VVT-pyörä kanssa, koska siitä hieman väljyyttä löytyi sekä jakohihna+vesipumppu. Kustannusarvio remontille 1500€ :'(, josta VVT-pyörät pelkästään 700-800€ :o(maksavat 350-400€/kpl).
-
Tuon verran se ottaa kun nokkapyörät on tiensä päässä. Omaani jouduin teettää 3v etuajassa jakopään vuotavan vvt:n takia. Laitatin samalla molemmat vvt. Imu on vissii 360€ pako 420€
Siinä ~400€ molemmin puolin.
-
( V70 2.5T jakohihna ja vvt) tuolla juttu noista :) :)