Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hevepe - 09.09.2014, 19:43:02
-
Eli onkohan tarvetta vaihtaa puslia alla olevan videon perusteella? ja jos on niin mistähän kaikkialta olisi hyvä vaihtaa?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33199181/20140909_174924.mp4 (https://dl.dropboxusercontent.com/u/33199181/20140909_174924.mp4)
-
Ei ole tarvetta vaihtaa. ;)
-
Eipä noi yläpään puslat hirveesti maksanut. Ite vaihdoin kaikki. Eikä ollu paha homma
-
Miten nuo väljät puslat alkaa oireilemaan? Kaikissahan tuo tanko heiluu enemmän, tai vähemmän ja ihan normaalilta ne ajossa kuitenkin tuntuvat :(
Videon perusteella sanoisin, että ei tarvetta vaihtaa.
Jotkut hurjat laittavat noihin uretaanipuslia :o Mitä sillä saavutetaan muuta, kuin jumalattoman ärsyttävä tärinä auton sisällä?
-
Joo meinasin just, että laittas poikkitukeen ne uretaanit ja sit se alempi moottorituki. Mutta ilman prässiä taitaa olla vähän hankalaa nuo poikkituen puslat vaihtaa. Samalla huomasin, että vasen etuiskari vuotanu nähtävästi jo jonku aikaa. Onkohan tuo sit iso homma vaihtaa ja jos on niin paljo lie ottavat korjaamossa etuiskarien vaihdosta.
-
Jos on vehkeet niin iskarin vaihtaa tuntiin, osaava puoleen tuntiin. Auraukset täytyy tarkistaa vaihdon jälkeen. Uretaanipuslia ei kannata laittaa sinne ylös, saa kaikki resonassiäänet kabiiniin.
-
Tuon tangon päihin saa powerflexiltä sellaiset kikkareet mitkä tuonnetään(ihan sormin) sen vanhan kumipuslan sisälle, jotka jäykistää tankoa jonkin verran. Itselleni laitoin juuri moiset. http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Strut+Brace+Tensioning+Kit/522.html (http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Strut+Brace+Tensioning+Kit/522.html)
-
lähteekö tämä kuvassa oleva moottorin alatuki? ihan vaan noilla muutamalla pultilla irti ja uus tilalle http://www.polar-parts.de/engine/engine_mount/engine_mounting_front_lower_heavy_duty_i134_852_0.htm ja onko tuosta loppujen lopuksi minkälaista hyötä ajettavuudelle.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33199181/20140913_140225.jpg
-
Lähtee juu, muutaman minuutin homma vaihtaa kun on saanut pohjamuovin tieltä yms.
Ajettavuutta tuo nyt ei varmaan paranna, mutta jos on rikki niin moottori-vaihteistopaketti pääsee heilumaan enemmän, joka puolestaan voi rikkoa ajan myötä letkuja tai putkia.
-
Tuommonen siitä nyt tuli ja mukavempi ajella kun ei tule vaihteen vaihdossa ja moottorijarrutuksessa semmosta nykäsyy.
-
Vanha vähän kärsiny:
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/33199181/alatuki.jpg)
Tuollainen se on uutenakin. Siellä välissä on vain kaksi aivan pientä kumisuikaletta, jotta tuo pienempi korvake pysyy oikeassa linjassa.
-
Tuollainen se on uutenakin. Siellä välissä on vain kaksi aivan pientä kumisuikaletta, jotta tuo pienempi korvake pysyy oikeassa linjassa.
Tuossa ei kylläkään ollut jäljellä mitään. :-[ Ei sillä sen suurempaa merkitystä kuitenkin toimivampi nyt.
-
Jotkut hurjat laittavat noihin uretaanipuslia :o Mitä sillä saavutetaan muuta, kuin jumalattoman ärsyttävä tärinä auton sisällä?
En myöskään ymmärrä. Rata-autossa voinee mennä sietorajoihin mutta arkikäytössä.. huh.
Jos joskus pääsen auton kyytiin jossa uretaanit on ja en huomaa eroa vakioon, saatan muuttaa kantaani.
-
En myöskään ymmärrä. Rata-autossa voinee mennä sietorajoihin mutta arkikäytössä.. huh.
Jos joskus pääsen auton kyytiin jossa uretaanit on ja en huomaa eroa vakioon, saatan muuttaa kantaani.
Voin kyllä kertoa, että tärinä on todella minimaalista. Jos menisin auton kyytiin ensi kertaa niin ei sitä edes erottaisi. Muutoksen huomaa varmaan parhaiten jos vaihtaa sen moottorin ylätuen uretaaniin.
-
Tyhjäkäynnillä sen eron justja ja just huomaa, kun on ylätuen puslat vaihettu uretaanisiin, mutta kun kierroksia nostaa parikinsataa, ei ole mitään eroa :pomo:
-
Mikä nuista moottorin tukikumeista vaikuttaa eniten tuohon resonointiin? Nyt tyhjäkäynnillä aika pahasti täryyttää koria..
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Omassani siis tein vahvistuksen siihen kannen päällä olevaan isoon kumiin. Alkoi tärryyttää niin maan perkuleesti. Vahvistukset pois ja tärräys lakkasi.
Muista kohteista en osaa sanoa.
-
Itse laitoin tuohon allkekirjoituksen dieseliin tuollaisen skruvatin alatuen ja oli aivan sietämätön tyhjäkäynnillä. Oli pakko vaihtaa osittain kumiseen. En huomannut muuta eroa kuin tärinän.