Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MK-73 - 12.09.2014, 13:56:10
-
Hohhoijjaa... :-\
Mitenhän nyt tuntuu että sellaista jotakin pientä vastustusta kokoajan... >:(
Nyt sitten tulee vettä kabiiniin (kuskinpuolelta) varsinkin kun pitempään vettä satelee.. Tulee jalkatilan vasemmasta kulmasta, valuu lattialle verhoilussa olevaa "uloketta" pitkin (uloke ---> vasenta jalkaa voidaan leputtaa siinä). Olen käyttänyt kojetaulun alla olevan muovin pois, väännelly johtosarjoja jne. mutta mitään mielestäni epäilyttävää en löytänyt.. Ulkopuolelta käytin tuulilasin ja konepellin välisen pellin pois mutta eikä sieltäkään havaittavissa mitään ihmeitä.. Yhden lisäreiän olen tehnyt auton alkuperäiseen haitariputkeen joka tulee läpi konehuoneesta matkustamoon mutta olen yrittänyt tiivistää sen massalla... pääseeköhän vesi ylipäätänsä konehuoneen puolelle kun konepelti on kiinni? jos ei pääse niin eihän sitten mahdollisuutta tulla johtosarjoja pitkin..
Oiskohan kellään ajatusta mistä se tuo notkeaselkäinen veijari sisälle pujottelee...?
-
Onko kattoluukkua?
Minulla on ja se pissi sisälle, kunnes varovasti paineilmalla puhdistin ylivuotoletkun.
-
Tuulilasin liima/tiiviste on yksi vaihtoehto.
-
Onko näin uusissa vielä reumaluukku kuskin jalkatilassa? Sen kansi on seiskoissa yleinen vuotokohde. Sijainti sopisi hyvin...
-
Konehuoneen takanurkkiin pääsee monasti sateella vähän vettä, ja sijainnin perusteella sopis oleen johtosarjan läpiviennit tai konepellinvaijerin läpivienti. Voi toisaalta olla myös susi tuulilasinliimaus, onko autossa tehtaan lasi?
-
Onko kattoluukkua?
Minulla on ja se pissi sisälle, kunnes varovasti paineilmalla puhdistin ylivuotoletkun.
Ei ole.
Tuulilasin liima/tiiviste on yksi vaihtoehto
Onko tuulilasia reunustavat listat irroitettava jotta tuon massan kunnon vois tarkistaa...?
Onko näin uusissa vielä reumaluukku kuskin jalkatilassa? Sen kansi on seiskoissa yleinen vuotokohde. Sijainti sopisi hyvin...
Ei ole reumaluukkua.
Konehuoneen takanurkkiin pääsee monasti sateella vähän vettä, ja sijainnin perusteella sopis oleen johtosarjan läpiviennit tai konepellinvaijerin läpivienti. Voi toisaalta olla myös susi tuulilasinliimaus, onko autossa tehtaan lasi?
Onko alkuperäisessä lasissa volvon leima? ...paikallaan olevassa ei ole.. eikä vuosileimaa..
-
Onko tuulilasia reunustavat listat irroitettava jotta tuon massan kunnon vois tarkistaa...?
Onko alkuperäisessä lasissa volvon leima? ...paikallaan olevassa ei ole.. eikä vuosileimaa..
Jep. Itsellä pukkas aina vettä sisään pesukoneessa ja valui tuulilasia pitkin alas, sateella valui lasin reunaa ja a pilaria pitkin jalkatilaan. Selkeää vuotokohtaa ei näkynyt, mutta vuotaminen loppui kun laitoin uutta massaa vanhan päälle koko lasin ympäri.
Alkuperäisessä lasissa on muistaakseni leima.
-
Ääni kans tuolle tuulilasille. Omas 960:ssä tuli vettä kans sisään kuskinpuolelta. Loppui, kun lasi tuli vaihdettua.
-
Voihan räkä... Kyselin noiden reunalistojen hintoja sinisellä tässä taannoin ja kylläpä taas takahampaita meinasi naurattaa... 3 listaa (reunalistat ja ylälista + kaikki kiinnikkeet) hintaa vaatimattomasti 260e... ei voi olla totta.. :peetu: Listat on meleki uusattava kun ruoste hieman päässyt tekemään tuhojaan.. Enpä nyt tiedä että uskallanko noita sivulistoja irroittaa kun ei irroitusmenetelmästä ole tietoa eli jokohan saan ne hajoitettua lopullisesti jonka jälkeen ostan nuo listat vaik ei hirveesti hotsita...
Irroitusmenetelmästä ohjeita otan vastaan ja jos jollakin olisi irrallaan hyväkuntoiset listat (mustat) niin saa huikata... :hello:
-
sivulistat tais lähteä alaspäin vetämällä suoraan ja ylälista lähti sivulle vetämällä. tosin kulmat pitää ensin irroittaa toisistaan.
Ps: täältä saattaa löytyä listat
-
Kannattaa metsästää vanhemmasta purkuautosta listat, nuo uusien kumilla vulkanoitu ruostuva rauta eio hyvä, kuten huomaat ne mätänee sieltä kumin sisältä poies ne rautaosat, vanhemmissa on rosteripelli missä kumisuiru kyljessä.
Ne lähtee lasista poispäin pellin pintaa pitkin vetämällä ja samalla nostamalla, ja kun saa ekan kiinnikkeen irti ja nurkkapalat vek niin voit liu-uttaa ne irti. Mulla on klipsejä jos onnistut särkemään...
-
Jaahas.. Niin siinä sitten kävi että kuskinpuoleisen pystylistan sain irti ja kaikki klipsut pysyi ehjänä.. 8) Paineilmalla puhdistin irtolian massan päältä pois ja laitoin uutta massaa entisen päälle/viereen... mutta en tiedä, massa näkyi olevan kyllä aikas hyvän näköinen ja mitään silmiin pistävää "vikaa" ei kyllä ollut joten saa nyt sitten nähdä että löytyikö vika tuolta... (toivottavasti ???)