Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Possue - 14.09.2014, 02:57:15
-
Huomasin tuossa ajaessa, että yhtäkkiä auto nykäsi kun kaasun laitto lattiaan. Sen jälkeen ajo oli nykivää ja tuntui ettei oikeen jaksa kulkea. Sytytti myös tuon moottorin vikavalon. Tuota 2-1-3:sta herjaa. Toista kaasuläpän asentotunnistinta koitettiin, mutta eipä se käynti siitä oikeen miksikään muuttunu. Tuntuu polttavan imusarjassa ja rötisee kun koittaa paikallaan kaasua pumppailla.
Onko muilla ollut vastaavaa ja mistä tätä lähtis setvimään?
-
Lottoan ihan yleisestä LH:n käytöksestä, että ECU saa ristiriitaista tietoa IMMulta.
Tarkasta IMMun antojännite tyhjäkäynnillä. Sen pitäisi olla 016 IMMulla 2,3V nurkissa ja 012 IMMulla 2,2V nurkissa. +/- 0,1V
Tämä lämpimällä koneella ja normaalilla 750rpm tyhjäkäynnillä.
Jos arvot eivät täsmää, vikaa löytynee siltä imupuolen suunnalta (risa IMMu tai imuvuotoja).
-
Täänks, pitää mittarin kanssa härvätä tänään ja kattella sitten jatkoa.
-
Nojuu, en siitä immun mittaamisesta oikeen osannu sanoa juuta enkä jaata. Pari lankaa sieltä kumminki oli poikki menny, onneks löyty lainakappale niin tuollahan tuo taas taitaa toimia. Tuli vaan taas tyhmä olo kun ei käyny mielessäkään aiemmin katella mitä se immu on syöny ::)