Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: T.I.K - 08.05.2011, 19:27:25
-
Hiukan tarviis apuja kytkimen simmaamiseen.
Kokoonpano= ford ohc vauhtipyörä. 215mm 4lapainen sintteri ja SACHS 883082999766 HD (VOLVON M 45/M 46) asetelma.
Kytkin irroittaa tosi ylhäällä ja meinaa luistellakkin välillä
Fordin vauhtipyörän kitkapinta ja kiinnitys on samalla tasolla, onko volvossa samoin ?? jos ei niin montako milliä porras on ?
Vielä jos joku osais kertoa volvon orkkis kytkinlevyn paksuuden niin olis jees.
Kiire meinaa tulla.. Keskiviikkona pitäs olla auto rullilla ja paljon on vielä tehtävää. :facepalm:
-
On samassa tasossa. Levyn paksuus 7,5mm plusmiinus 0,3mm.
-
okei. kiitos!
Sitterin paksuun on 8.5mm
eli millin simmit/prikat asetelman ja vauhtiksen väliin niin pitäis päästä pitoalueelle. jos en nyt ihan hukassa ole..?
Jostain luin että volvoon on kahta erillaista asetelmaa toisessa on kiinnitys pinta kitkapinnantasalla ja toisessa kitkapinta ~4mm syvemmässä kiinnitys pintaan nähden.
Onkos sitten vauhtipyörissä eroja ?
Itselläni on juuri tuo lälkimmäinen 4mm "rapulla"
Jotenkin tuntuu oudolle.. että jos 1mm simmit heittää vielä väliin niin asetelma puristuu vain 3.5mm... voiko se olla oikein ?
-
Kahta vauhtipyörää noissa on käytetty. Tasainen littupyörä ja pottapyörä, jossa kitkapinta on pari senttiä syvemmässä kuin kiinnityspinta, sellaisen asetelmaa ei saa kiinni tasaiseen vauhtipyörään. Littupyörään on ollut tarjolla kahta tyyppiä paineasetelmaa, niillä ei ole muuta eroa kuin korkeus ja sen vuoksi niihin on erikorkuiset painelaakerit, matalampaa borg & beck-tyyppiä ja siihen kuuluvaa korkeampaa painelaakeria ei tosin enää taida. Matalamman painelaakerin korkeus on 35 mm ja korkeamman muistaakseni 39 mm. Liian matalalla laakerilla kytkin ei irrota ja liian korkealla kytkin jää luistamaan.