Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Nahkahansikas - 08.05.2011, 20:02:17
-
Moi
Kuinka saan luettua volvo 855:stä -96 automaatti-ilmastoinnin vikakoodit?
Löytyy tällainen piuha:
http://www.dealextreme.com/p/volvo-vehicle-rs232-obd-ii-diagnostic-cable-with-software-cd-34481
ja VOL-FCR 1.3.06, mutta kohtaan ECC ei pääse. Kun ohjelmasta malliksi valitsee S/V 70 pääsee ECC-lukukenttään, mutta yhteyttä ECUun ei saada.
Kiitti.
-
Ei tietoa kenelläkään?
Ilmastoinnin oranssi valo vilkkuu käynnistyksen jälkeen noin 20 sekuntia, eikös tämä kieli vikakoodista? Tuleeko vikakoodi, jos kylmäaine loppunut?
Viimekesänä poistettu prikkoja kompressorista ja viime viikonloppuna putsasin kattoverhouksen alla olevat potkurit.
-
Eikö kukaan todellakaan osaa auttaa?
-
Jotenkin sellainen mielessä, että noista ehkä sai luettua vikakoodit ihan siitä ilmastointipanelista painelemalla nappeja jotenkin, mutta en muista miten :D
-
Edelleen ajankohtainen. Kai nyt muillakin ilmastointiongelmia on ollut?
-
No, ainakin volvon system testerillä pitäisi päästä lukemaan, jos ei muulla.
-
No, ainakin volvon system testerillä pitäisi päästä lukemaan, jos ei muulla.
Niin kyllä varmaan onnistuu liikkeessä :pomo:
Tiedätkö pystyykö niitä painekytkimiä mittaamaan, ja millaisia arvoja ehjän tulisi antaa?
edit 29.6: korjauskirjan mukaan oikean ajovalon takana pitäisi olla "self diagnostic" boksi. Ei mulla kyllä ole kuin joku hehkurele.
-
Niin kyllä varmaan onnistuu liikkeessä :pomo:
Tiedätkö pystyykö niitä painekytkimiä mittaamaan, ja millaisia arvoja ehjän tulisi antaa?
edit 29.6: korjauskirjan mukaan oikean ajovalon takana pitäisi olla "self diagnostic" boksi. Ei mulla kyllä ole kuin joku hehkurele.
En tiedä arvoja
ledivilkkukoodein luku löytyy vanhemmista, ei enää tuosta -96:sta
-
Vika taisi löytyä.
http://www.youtube.com/watch?v=M_rQYREKGCU
Eikös tuon kuuluisi pyöriä kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä?
Onkohan kompressori risa vai katkooko tuollalailla jos kylmäaine on lopussa?
Viime kesänä paikallisella korjaamolla suoritettu "prikkojen poisto"
-
Vika taisi löytyä.
http://www.youtube.com/watch?v=M_rQYREKGCU
Eikös tuon kuuluisi pyöriä kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä?
Onkohan kompressori risa vai katkooko tuollalailla jos kylmäaine on lopussa?
Viime kesänä paikallisella korjaamolla suoritettu "prikkojen poisto"
Kylmäaineen määrästä olisi hyvä tässä tapauksessa nyt lähtee liikkeelle, kompuraa ohjaa matalapainepuolen kytkin, kun paine on riittävän alhaalla, kompura sammutetaan ja paineen noustessa taas käynnistetään.. liian vähä kylmäainemäärä voi tehdä sen, että se paine putoaa nopeasti siellä matalapainepuolella.
Kompuran ei kuulu pyöriä kokoajan, mutta pidempään, kuin se tuossa videossa pyörii, jos kompuran teho on heikennyt, niin silloin on mahdollista, että joutuu pyörimään kokoaika, kun ei jaksa imeä ja tehdä painetta niin paljoa, että matalapainepuolen paine tippuisi riittävästi.
-
Moi
Autoon vaihdettu ilmastoinnin lauhdutin ja kuivain sekä järjestelmä täytetty. Vikakoodia vilkuttaa edelleen, mutta kylmää työntää. Eli toistaiseksi korjattu.
Kiitos Miksu tähänastisista vinkeistä.
-
Jos kyse on lämmityslaitteen ohjainpaneelin ledien vikavilkutuksesta, niin mikäli 850:ssä toimintaperiaate on sama kuin V70:ssä, niin ohjainpaneelin vikavilkutukset koskevat ainoastaan auton sisätilassa olevan lammityslaitteen toimintoja, kuten lämmönsäätöläppien ja puhallussuuntien säätöläppien jumittelua, sisälämpötila-anturien ilmapuhaltimien jumittelua tai itse anturien katkoksia tai oikosulkuja, puhallinmoottorin elektronisen nopeussäädön vikoja.
Vilkunta ei kerro mitään kylmäainepiirin vioista. Se ei ilmaise kompressorin väljyyttä, magneettikytkimen toimimattomuutta, pressostaattivikaa, paineanturivikaa, kylmäaineen puutosta tai liiallisuutta, flektivikaa, magneettikytkintä ohjaavan releen vikaa, paisuntasuuttimen tukosta tai väljistymistä, vettä tai ilmaa kylmäaineen joukossa.........