Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: mallu20 - 15.09.2014, 07:16:02

Otsikko: 940 tdic jää kaasu päälle
Kirjoitti: mallu20 - 15.09.2014, 07:16:02
Elikkäs tossa kiinnitin huomiota kun nostin syöttöä omasta tdic niin siinä jää kierrokset päälle? Elikkäs onko näissä pumpuissa kaasun palautinta? Ja mites toi pumppun ennakko vaikuttaa näissä jos se on esim liian myöhäsellä?
Otsikko: Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
Kirjoitti: estate - 15.09.2014, 08:22:20
Tyhjäkäynti pitää säätää pienemälle kun syöttöjä lisätään http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm (http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm).
Myöhäisellä oleva pumppu aiheuttaa huonomman käynnistymisen, voiman puutetta, kitkerää savua.
Otsikko: Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
Kirjoitti: mallu20 - 15.09.2014, 09:04:45
Juu se on säädetty mut vaan ihmettelen kun kun se tosiaan jättää silti ne kierrokset päälle ja voi lähteä ryntäämään.
Otsikko: Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
Kirjoitti: Huikkoster - 15.09.2014, 09:32:05
Sitten on syöttöä jo liikaa ruuvattu?
Otsikko: Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 15.09.2014, 18:20:34
Myöhäisen ennakon kuulee myös käynnistä, käy pehmeämmin myöhäisellä ja savuttaa paljon. Aikaisella ennakolla käynti selvästi terävämpää ja vähemmän savua. Ääni kans tuolle liialle syötön ruuvaukselle.
Otsikko: Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
Kirjoitti: mallu20 - 17.09.2014, 00:34:11
Voiko muka olla siitä kiinni kun syöttöruuvi on vasta puoli välissä. Tässä mietin kun entinen omistaja sanoin vaihtaneensa kaasu vipu akselin tiivisteen niin voisiko olla niin että se akseli on väärässä asennossa? Kun mietin että sehän kuuluisi säätää siten että akseli on maksimi asennossa ja sitten asentaa sen vipu hässäkän niin että se jousi vetää sen täysin kiinni. Kun tässä se on tehty kuulemma niin että kaasu akseli on ollut nolla asennossa kun on vivut laitettu paikalleen
Otsikko: Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 17.09.2014, 01:20:58
Jos vika tuli juuri tuosta syötön ruuvauksesta ja auto toimi ennen sitä, niin silloinhan ongelma on juuriki tuo liika syöttö ?. Helppohan se on kokeilla pienentää syöttöä että poistuuko ongelma sillä ennen kuin alkaa kaasuvivustoa säätämään.
Otsikko: Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
Kirjoitti: mallu20 - 17.09.2014, 12:20:59
Ainoo ongelma on että ei sitää syötön laskusta ole mitään apua. Tai joo silloin ei jätä päälle enään kun se ruuvattu niin pienelle kun saa. Mites toi ahdon alaisen karan muokkaus voikuttaa näissä? Omassa kun se on viilattu ihan loppuun. Hyvä että ei mene poikki jo. Ja ei hirveesti viitsisi noita syöttöjä laskea kun pellin alta löytyy holset hx40 superi
Otsikko: Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 17.09.2014, 17:28:36
Kai siinä pumpussa on 12mm nestepää ?...Koska tuon onnettoman 10mm nestepään tuotto max. 35-40mm3 ei varmasti ole HX40 ahtimelle riittävä.