Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: mkmk - 09.05.2011, 00:04:40
-
Tulipa sit ostettua tuollanen V70 -98. Ilmotuksessa oli 2.4 10v ja teknisessa osassa on 2430 cm3. Valmistenumeron mukaan moottorin koodi on 51 eli B5252S joka tarkottaa 2.5 10v?
Hain netistä tietoa tuolla B5252S ja siellä oli jotain 2.5 10v moottoreita. Kaiken tietävä wiki ei taas tuntenu koko 2.5 10v:tä?
Aloin miettiin että mikä moottori tuossa autossa nyt sitten onkaan? Onko ite moottorissa jotain kilpeä josta sen vois tunnistaa luotettavasti? Ja jos on niin missä kohtaa?
ps. ja pärkeles! mittarissa 13vuotta ja 250tkm ja parempi ajaa ku töissä vuokra-autoina käytetyt alle 30tkm ajetut toyotat! :) positiivinen ylläri oli. eka volvo! S*
-
B5252S on juurikin 2430 cm3 moottori joka ilmoitetaan 2,5 tai 2,4 litraseks, 10 venttiilinen 140 heppanen.
Ja wiki ei ole kaiken tietävä, siellä on paljon virheitä.
-
Eikös tossa 10 venttiilisessä ollu 144 hepoa ja sitten 20v koneen tehot oli joko 140 tai 170..
-
Jos muistelen oikein niin teknisessa osassa oli 2430cm3 ja 106kw.
Mut hyvä että samaa tarkottaa ku oli joku muutoskatastus muutama vuosi sitten merkitty. Ilmeisesti oli ne rekkariin merkityt ylisuuret renkaat vain muutoskatastettu..
-
Eikös tossa 10 venttiilisessä ollu 144 hepoa ja sitten 20v koneen tehot oli joko 140 tai 170..
Ton ikänen 20V on aina sen 170 pollea ja 10V 140. Uudemmissa on ollut 140hp ja 170 hp versiota, molemmat 20V, vain ohjelmaero. Pystyy siis 140 päivittämään 170.
Noissa vanhoissa koneissa ero on mekaaninen.
Näkymä 10V koneesta:
(http://i450.photobucket.com/albums/qq226/gundamheaven/volvo7.jpg)
20V:
(http://img3.auto24.ee/auto24/320/672/19620672.jpg)
Lähinnä ero tuo teksti tulppien suojamuovissa, moottorityyppi pitäisi olla tarrassa tuossa jakopäänkotelossa, näkyy 20V kuvassa.
-
Ja ohan tuossa 10 venasessa tuo jarrutehostin aika mielenkiintoisesti sijoitettu?
-
Oli tuo hevosen kirjottama fakta tiedossa mutta ei jaksa kännykällä foorumia selatessa alkaa hifistelemään.. ;)
-
Ja ohan tuossa 10 venasessa tuo jarrutehostin aika mielenkiintoisesti sijoitettu?
:) Taitaa riippua enempi siitä kummalla puolella ratti autossa on. Ei oo venttiilimäärän kanssa tietääkseni tekemisissä.
-
Eikös tossa 10 venttiilisessä ollu 144 hepoa ja sitten 20v koneen tehot oli joko 140 tai 170..
No 4 heppaa sinne tanne. 106kW oikea teho.
Jossain vanhemmissa 8pätkissä oli se 103kW(=140hp) muistaakseni, ja sit Tdi ja 2,5D koneissa sama 103kW.
Ja ohan tuossa 10 venasessa tuo jarrutehostin aika mielenkiintoisesti sijoitettu?
Oikean puolen ohjauksella tuo hepan laittaman kuvan auto.