Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jorma - 17.09.2014, 11:11:01
-
Kaverilla on kyseinen auto, eka Volvo menossa. Osti auton puoli vuotta sitten, laatikon öljyt vaihdettu 180tkm, nyt 190tkm mittarissa. Kertoo seuraavaa: "Pintakaasulla ja hiljaa ajaessa kierrokset heiluu noin 100 rpm:ää. On nyt muutaman kerran tehnyt tyyppivian mukaisesti eli vaihtanut yli 2500 rpm jälkeen 2 -> 3:lle rauhallisellakin kiihdytyksellä"
Tiedän että palstalla on haku, mutta vähän epätarkalla parametroinnilla tulee tavaraa ihan tuutin täydeltä, en löytänyt edes lähelle oikeita oireita, mutta myönnettävä on etten lukenut kaikkia satoja sivuja..
Mistä lienee kysymys? Voiko tehdä muuta kuin vaihdattaa venttiilipöytä kun oireet tuosta pahenee?
-
oliko ölöpät vaihdettu osaavalla pajalla? notta tuliko varmasti oikea määrä ja oikeanlaista.?
-
Kaverilla on kyseinen auto, eka Volvo menossa. Osti auton puoli vuotta sitten, laatikon öljyt vaihdettu 180tkm, nyt 190tkm mittarissa. Kertoo seuraavaa: "Pintakaasulla ja hiljaa ajaessa kierrokset heiluu noin 100 rpm:ää. On nyt muutaman kerran tehnyt tyyppivian mukaisesti eli vaihtanut yli 2500 rpm jälkeen 2 -> 3:lle rauhallisellakin kiihdytyksellä"
Tiedän että palstalla on haku, mutta vähän epätarkalla parametroinnilla tulee tavaraa ihan tuutin täydeltä, en löytänyt edes lähelle oikeita oireita, mutta myönnettävä on etten lukenut kaikkia satoja sivuja..
Mistä lienee kysymys? Voiko tehdä muuta kuin vaihdattaa venttiilipöytä kun oireet tuosta pahenee?
Käykö kone nätisti? Johtuuko kierroksien seilaaminen varmasti laatikosta?
Mitä tuo oireilu "tyyppivian mukaisesti" tarkoittaa? Eikö se ole aika normaalia, että vaihde vaihtuu 2-->3 noilla paikkeilla?
-
oliko ölöpät vaihdettu osaavalla pajalla? notta tuliko varmasti oikea määrä ja oikeanlaista.?
Itse neuvoin öljynvaihtopaikan. Luotan siihen että OK, noin 30 vuotta Volvo-kokemusta, entinen valtuutettu merkkiliike.
-
Itse neuvoin öljynvaihtopaikan. Luotan siihen että OK, noin 30 vuotta Volvo-kokemusta, entinen valtuutettu merkkiliike.
Entinen valtuutettu merkkiliike ::)
-
Entinen valtuutettu merkkiliike ::)
Niin ?
Moni pienempi korjaamo kantoi sinistä kylttiä katollaan aiemmin mutta sitten kun lisenssimaksut ohjelmistoihin ja laitteistoon alkoi maksaa tuhansia ja tuhansia vuosittain, yrittäjät luopuivat "merkkiliike" statuksesta muttei se Volvo-osaaminen mihinkään ole kadonnut. Kouluttavat itseään edelleen ja normaalit korjaukset ja huollot hoituvat kokemuksella. Itse olen käyttänyt omaa S60 kymmenen vuotta em. paikassa ja homma on hoitunut hienosti.
-
Niin ?
Moni pienempi korjaamo kantoi sinistä kylttiä katollaan aiemmin mutta sitten kun lisenssimaksut ohjelmistoihin ja laitteistoon alkoi maksaa tuhansia ja tuhansia vuosittain, yrittäjät luopuivat "merkkiliike" statuksesta muttei se Volvo-osaaminen mihinkään ole kadonnut. Kouluttavat itseään edelleen ja normaalit korjaukset ja huollot hoituvat kokemuksella. Itse olen käyttänyt omaa S60 kymmenen vuotta em. paikassa ja homma on hoitunut hienosti.
Siinä tapauksessa tuolla osaavat heti sanoa missä vika, kin pääsevät koeajamaan auton ;)