Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: L!ght - 18.09.2014, 02:15:12
-
Elikkäs koneena B230FK ja turbo mitsun tdo5 16g. Kun päästää kaasun, kuuluu se "flutter", mitä monesti näissä Suprissa sun muissa kuulee. Hukkaportilla näkkyy olevan vissiinki joku ylimääränen jousi, voiko olla vaikutusta asiaan? Että ei vaikka päästä niitä paineita kunnolla pois sen takia?
Rasittavaa kuunnella pitemmän päälle ja ymmärtääkseni vaikuttaa myös turbon laakerien elinikään.
-
bypass tai dumppi rikki yleensä, jos turbo sakkaa..
Harvemmin ne kyllä hajoo niin, että jäävät kiinni. Yleensä ohjausletku rikki tai irti niin varmaan jo sakkaa.
Ostin kerran 1.8turbo audin johon oli 50tkm sitten vaihdettu ahdin ja siinä samalla olivat sitten laittaneet bypass venttiilin väärin päin paikalleen. Ahdin sakkas oikeen kunnolla ja laakerit oli aivan finaalissa tämän jäljiltä. :(
-
bypass tai dumppi rikki yleensä, jos turbo sakkaa..
Harvemmin ne kyllä hajoo niin, että jäävät kiinni. Yleensä ohjausletku rikki tai irti niin varmaan jo sakkaa.
Ostin kerran 1.8turbo audin johon oli 50tkm sitten vaihdettu ahdin ja siinä samalla olivat sitten laittaneet bypass venttiilin väärin päin paikalleen. Ahdin sakkas oikeen kunnolla ja laakerit oli aivan finaalissa tämän jäljiltä. :(
Eikä ole ainoa audi, kaverilla kävi sama homma. Ahdin kesän ajoilla aivan läpeensä väljä kun edellinen virittäjä laittanut by passin väärin päin. :facepalm:
-
Kannattaa avata se bypassin koppa ja kattoa mitä sisällä, voi olla että tukittu juurikin äänien toivossa.
-
Jees, pitääpäs käyä kattomassa pässiä, että mitä on syönyt.