Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: mnederst - 18.09.2014, 15:51:04
-
Tuollainen olisi tähtäimessä, vm. 2009, kilsoja vain 48 000 km. Mitä kannattaisi tsekata ennen ostoa?
Lohkolämmitin ainakin puuttuu. Mailinäyttö on nihkeä, mutta siihen tottunee. Akku on 70 Ah, eli vastannee normia?
Onko muuten tuo malli koottu jenkeissä? Tämähän voi vaikuttaa luotettavuuteen, ainakin jos yleensä jenkkiautoja katsoo. Käsittääkseni toi rivikutonen moottori sinänsä on aika ongelmaton.
-
Ruotsissa tuo on kasattu. Luulisi kutoskoneen olevan kestävä ja eipähän ole turbovikoja luvassa. Eikö tuo akku ole turhan pieni? Juuri kävin hakemassa kakkoskoppaiseen V 70 100ah akun.
Kelpaisi tuollainen minullekin, harvinaisempia taitavat Suomessa olla :)
-
Tämmöinen peli kyseessä. Minusta hinta on kohdallaan:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33516084/Volvo/V70/2009/Helsinki
-
Kaverilla on uudempi turbomalli itse tuotuna. Sen perusteella tulee mieleen muutama mahdollinen yksityiskohta:
-ohjelmiston vaihtaminen täkäläiseen ei siinä onnistu ilman mittariston vaihtoa. Eli mittaristo pysyy mailimuotoisena ja radiosta puuttuu joka toinen taajuus. Kyseisessä autossa km/h löytyy kuitenkin ajotietokoneesta digitaalisena.
-penkinlämmitys voi puuttua tai olla jälkiasennettu.
-vastaavissa autoissa täällä on xenonit, onkos noissa halogeeneissä pesureita?
-jotain pieniä toimintoeroja, esim ikkunat ei aukea kaukosäätimestä pitkään painamalla.
Muuten vaikuttaa vastaavalta kuin täkäläiset, itsellä on tosin kokemusta vain dieseleistä. Suomessa on taidettu myydä sekä etu- että nelivetoja?
-
Suomessa tuota moottoria ei ole myyty V70 keulalla, S80 sai etuvetona ja nelikkona.
2.5T moottorissa saa paremman suorityskyvyn ja taitaa olla vakuutuksetkin halvempia.
Tämmöinen sattui silmään chättiautossa
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6642369 (http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6642369)
-
Kiitoksia kommenteista. Tuo nettiauton 2.5T onkin tuttu, sain siitä tarjouksen eilen, kun katsoin vielä varavaihtoehtoa jenkkikoneelle. Tänään täytyy tehdä päätös näiden välillä.
-
Muutama vuosi sitten kävin kutoskoneisen V70:n koeajamassa, niin kulkupuoli oli suuri pettymys. Ei oikein liikkunut mihinkään ja äänetkin oli täysin poissa kabiinista, mutta tossahan sinulla on hyvät verrokit ja ottaa sen kumpi enempi miellyttää.
-
Äsken kävin koeajamassa tuon jenkki-Volvon. Hieno peli, kondikseltaan täysin uutta vastaava. Penkkilämmittimet löytyvät, samoin uudet talvikumit. Muutenkin näytti poikkeuksellisen hyvin pidetyltä yksilöltä.
Bensakulutus on tosin aika kova, joten täytyy vielä pitää 2.5T vaihtoehtona. Vaikeaksi menee.
-
Rohkeasti vaan hankkimaan jenkkiversiota, itellä on S60 T5 -06 kaikilla hilppeillä jenkkituonti ja mitään erikoista ei ole ollut. Lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen hankin jälkeenpäin.
-
Onko jenkkiversioiden V70:ssa myös V8 moottoreita? S80:ssa niitäkin on. Kesällä ajelin kuukauden V8 moottorisella xc90:lla ja kyllä sellainen pitäisi ehdottomasti olla saatavilla kaikkiin uusiinkin :).
Mahtaako nuo kulutuslukemat paljon suurentua pelkistä litroista ja sylinterien määrästä. Olen sitä mieltä että ajotyyli vaikuttaa siihen eniten.
-
Mielenkiintoinen tapaus tuo linkissä mainittu Jyväskylän 2.5T. Olin jo allekirjoittamassa siitä kauppakirjaa kun huomasin, että viimeisin huoltoväli on 3 vuotta ja yli 42 tkm. Välissä ei edes öljyhuoltoa.
Kauppias yritti kovasti vähätellä asiaa, mutta mulla heräsi epäilykset. Osaako joku kertoa, kuinka iso riski tuollainen on?