Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Mossad - 19.09.2014, 21:06:15

Otsikko: Volvo S80:sen moniurahihna ja murheet
Kirjoitti: Mossad - 19.09.2014, 21:06:15
.
Otsikko: Vs: Volvo S80:sen moniurahihna ja murheet
Kirjoitti: Juhizz - 19.09.2014, 21:13:30
Ihan ensimmäisenä.. moniurahihna ei pyöritä starttia vaan akkuvirta.
Otsikko: Vs: Volvo S80:sen moniurahihna ja murheet
Kirjoitti: Mossad - 19.09.2014, 21:19:04
.
Otsikko: Vs: Volvo S80:sen moniurahihna ja murheet
Kirjoitti: Nortti - 20.09.2014, 09:25:35
Jos starttauksen ääni kuullostaa siltä kuin ei olisi tulppia/puristuksia ollenkaan, niin voi olla aika kallis remontti.

Pahin tilanne olisi jaon sekoaminen eli moniurahihnaa on saattanut mennä jakohihnan alle. "Hiekan rapina" tulee kun jako hyppää yhden hampaan, toisen hampaan, kolmannen, ... yli sekoittaen jaon. Venttiilit ovat vinossa ja koskevat tuolloin mäntiin. Siitä siis ääni :(. Ne vääntyvät ja samalla puristukset katoavat. Jos lohkosta ei ole irronnut mitään, niin pelkällä kansiremontilla selviää. Ei tuo kansiremontti ole kovin kallis koska varaosia on hyvin tarjolla. Pelkkiä venttiileitä saa tarvikkeena halvalla mutta on paljon työtä jos vaikka kaikki 12 imuventtiiliä pitää vaihtaaa. Käytettyjä kansia löytyy myös eikä koko kannen vaihto ole ollenkaan iso homma.

Otsikko: Vs: Volvo S80:sen moniurahihna ja murheet
Kirjoitti: Mossad - 22.09.2014, 14:36:01
.
Otsikko: Vs: Volvo S80:sen moniurahihna ja murheet
Kirjoitti: Nortti - 22.09.2014, 17:23:50
Tsekkaa forumin myynti-ilmoituksia. Moottori tai kansi voi löytyä edullisesti. Itse myin jokn aikaa sitten kokonaisen ehjän parisataatonnia ajetun T6 moottorin 700 eurolla.