Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: JKK74 - 22.09.2014, 18:49:03
-
Mitenkäs tuo orggiswebasto toimiikaan tilanteessa, jos en lähde vielä asetettuna lähtöaikana liikenteeseen? Eli jos asetan lähtöajaksi vaikka klo 8:00, niin kuinka pitkään weba vielä pöhisee tuon jälkeen jos liikenteeseen lähtö hieman viivästyy? Vai sammuuko pöhötin täsmälleen klo 8:00?
Entäpäs se automaattinen lisälämmitystoiminto; Nyt se on minulla asennossa "OFF", eli tarkoittaako se sitä, että weba ei käy koskaan auton ollessa käynnissä? Jos käännän se asentoon "ON", onko silloin joku tietty moottorin lämpötila-arvo, johon saakka weba toimii avustavana lisälämmittimenä?
-
Värkki sammuu kahdeksalta, tai ainakin lähellä 8:aa, joko vähän ennen tai sen jälkeen.
Automaattikäytöllä masiina polttaa automaattisesti dieseliä, että sinulla ja kyytiläisillä on lämmintä. Ts. kun käynnistät tai jopa pahimmilla pakkasilla automaatti laittaa webaston päälle. Tuo automaatti on ollut käytössä vuodesta 2004, sekä ardic, että myöhemmin webasto -vehkeissä, eikä ongelmia ole ollut. Eikä noita ole erikseen huollettukaan. Toinen koulukunta manaa automaattikäytöt ja suosii vuosihuoltoja.
-
Mulle huoltopäällikkö kertoi lisälämmittimen huoltamisen olevan turhaa. Ei kuulema ole mitään huollettavaa ennen kuin se lopettaa toimintansa...
-
Lainaampas tätä ketjua vähän, kun täällä näkyi olevan tietoa.
Paljonko tankissa pitää olla polttoainetta, että nämä orkkis webastot lähtevät päälle ja onko näissä wag puolelta tuttua vaaraa webaston lukittumisesta, mikäli tankki on liian tyhjä ?
-
Lainaampas tätä ketjua vähän, kun täällä näkyi olevan tietoa.
Paljonko tankissa pitää olla polttoainetta, että nämä orkkis webastot lähtevät päälle ja onko näissä wag puolelta tuttua vaaraa webaston lukittumisesta, mikäli tankki on liian tyhjä ?
En määrää osaa sanoa, mutta ei oo tullu vastaan lukittunutta laitetta siksi, että polttoaine olisi ollut vähissä, toisin kuin tosiaan vag-puolella, joka itsellekkin tuli joskus yllätyksenä... Vikakoodi osaa kertoa, että lämmitin on lukittu, kun polttoainetta on liian vähän... ei voi käsittää, että miksi se pitää lukita, miksi ei vaan voi olla käynnistämättä sitä.
Volvo kyllä osaa huutaa mittaristoon, jos polttoainetta on liian vähän.
-
En määrää osaa sanoa, mutta ei oo tullu vastaan lukittunutta laitetta siksi, että polttoaine olisi ollut vähissä, toisin kuin tosiaan vag-puolella, joka itsellekkin tuli joskus yllätyksenä... Vikakoodi osaa kertoa, että lämmitin on lukittu, kun polttoainetta on liian vähän... ei voi käsittää, että miksi se pitää lukita, miksi ei vaan voi olla käynnistämättä sitä.
Volvo kyllä osaa huutaa mittaristoon, jos polttoainetta on liian vähän.
Jees kiitoksia. Tietääpähän ettei tule mitään ylläreitä tuon takia ainakaan.
-
Liekköhän tuo järjestelmä muuttunut lämmitinmerkin vaihtumisen vuoksi?
Vm. -05 v70 ardicissa oli tämmöset rajoitukset: polttoainetta oltava tankissa vähintään 20 l ja akussa sähköö vähintään 12,4 V.
Miten lie noissa nykyisissä kun on tuo Webasto?
T. make
-
Liekköhän tuo järjestelmä muuttunut lämmitinmerkin vaihtumisen vuoksi?
Vm. -05 v70 ardicissa oli tämmöset rajoitukset: polttoainetta oltava tankissa vähintään 20 l ja akussa sähköö vähintään 12,4 V.
Miten lie noissa nykyisissä kun on tuo Webasto?
T. make
Muistaakseni viime talvena sain 110km kohilla tuohon Volvo On Call järjestelmään tiedon, että polttoainetta on liian vähän polttoainelämmittimen käynnistämiseen::)
-
Tuo 110km maasto voisi varmaan olla tässäkin lähellä totuutta.
-
Onko nyt niin, että webasto tuli uudempaan mk3-malliin heti alusta alkaen? Onko näissä ollut yhtä paljon ongelmia kuin vanhemmissa ardiceissa? Tietysti onhan tällä mun autolla ajettu jo 220tkm joten kaipa se ennemmin tai myöhemmin jotain huoltoa vaatii.
Aika hyvin tuo lämmittää, kun 20min lämmityksellä (ulkona +3 astetta) pannu oli 60 asteinen ja sisälläkin oli sopivan lämmintä. Aivan eri luokkaa kuin edellisessä 5-sarjalisessa bemussani ollut orggiswebasto.
-
Tuli vahingossa tuplapostaus, tämän voi poistaa..
-
Onko näissä ollut yhtä paljon ongelmia kuin vanhemmissa ardiceissa?
Vähintään yhtä paljon (vähän) - tosin ardikkikin oli ainakin viimeisinä vuosina varsin luotettava... Maine on paljon huonompi kuin totuus.
-
Vähintään yhtä paljon (vähän) - tosin ardikkikin oli ainakin viimeisinä vuosina varsin luotettava... Maine on paljon huonompi kuin totuus.
Tuo automaattinen käynnistys lyhyillä matkoilla teki niitä ongelmia. Käyttää vähintään sen 15min, niin ei tule ongelmia :pomo:
-
Eikä tehnyt, p-puhetta. Ei sullakaan ole asiasta omakohtaisia kokemuksia?
Kumpikaan, ei Webasto, eikä Ardic ole suuttuneet pätkämallisesta talviajosta (pääosin alle 4 km) aina ulkoläpötilan lämpöisellä moottorilla startattuna....
-
Eikä tehnyt, p-puhetta. Ei sullakaan ole asiasta omakohtaisia kokemuksia?
Kumpikaan, ei Webasto, eikä Ardic ole suuttuneet pätkämallisesta talviajosta (pääosin alle 4 km) aina ulkoläpötilan lämpöisellä moottorilla startattuna....
Ammattilaisetkin väittävät niin :pomo:
Huomioi lämmittimen käytössä seuraavat seikat
Käytä lämmitintä yhtäjaksoisesti vähintään 15 min. Lyhyemmässä ajassa ns. itsepuhdistus ei kerkeä tapahtua, vaan lämmitin karstoittuu.
http://www.vesvel.fi/p/lisalammitys.html
-
En määrää osaa sanoa, mutta ei oo tullu vastaan lukittunutta laitetta siksi, että polttoaine olisi ollut vähissä, toisin kuin tosiaan vag-puolella, joka itsellekkin tuli joskus yllätyksenä... Vikakoodi osaa kertoa, että lämmitin on lukittu, kun polttoainetta on liian vähän... ei voi käsittää, että miksi se pitää lukita, miksi ei vaan voi olla käynnistämättä sitä.
Volvo kyllä osaa huutaa mittaristoon, jos polttoainetta on liian vähän.
Mulla sanottiin ohjekirjassa että kun opiskelijavalo palaa lämmitin ei käynnisty...
E. Olikin sanottu että 50 km ajon mahdollistamiseksi.
-
Mulla sanottiin ohjekirjassa että kun opiskelijavalo palaa lämmitin ei käynnisty...
E. Olikin sanottu että 50 km ajon mahdollistamiseksi.
Aika lähellä se tuota polttoaine vähissä viestiä tosiaan on.
-
Justiin tossa oli yksi V50 hallissa, josta eberiä ehjäsin, lämmittimen parametriarvoista panin merkille, että siellä oli tieto, että minimi polttoainetaso on 7,5L Jonkin mallin yhteydessä muistan jostain lukeneeni 5L määränkin