Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: teepee - 23.09.2014, 20:19:18
-
Olen miettimässä huoltosopimuksen ottamista uuteen XC60 D4:sen.
Huonoa se, että sitoo Volvo-merkkihuoltoon eikä kuitenkaan sisällä esim. automaattivaihteiston öljynvaihtoa 80 tkm kohdalla varmuuden vuoksi. Hyvää se, että korvaisi kalliin tekniikan mahdollisia korjauskustannuksia ml. turbo, hiukkassuodatin yms. Voihan uudessa tekniikassa olla lastentauteja, mutta takuukin pitäisi tietenkin näitä korvata eikö?
Tuleekohan sopparilla erimielisyyttä esim. jarrupalojen, tuulilasin pyyhkijöiden, xenonien yms. vaihtotarpeesta?
Mitähän olisi viisasta tehdä?
-
Riippuu kauanko pitää ja paljonko ajaa. Ei niitä huoltosoppareita (keskimäärin) tappiolla myydä, mutta maanantaiauton kanssa saattaa maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Ei kai uusissa Volvoissa keskimäärin suuria murheita kuitenkaan ole, joten ite en ehkä ottaisi...
-
Autolla on kahden vuoden takuu eli mitä menee rikki tuona aikana, pl. normaali kuluminen, on maksaja maahantuoja. Kuukausimaksu lienee jotain 50 euron paikkeilla eli 600 euroa vuodessa. Volvon sivulta löytyy huollon hintalaskuri, siitä voi saada osviittaa onko kallista vai ei. Itse en aikanaan ottanut huoltosopimusta, olisi tullut pyyhkijänsulat turhan kalliiksi :D
-
Kuukausimaksuun vaikuttaa suuresti myös se, että paljonko arvioi kilometrejä kertyvän vuodessa ja jos en ihan väärin muista, niin jos arvio paljonkin ylittyy, niin kuukausimaksun korotus on mahdollista.
-
Kuukausimaksuun vaikuttaa suuresti myös se, että paljonko arvioi kilometrejä kertyvän vuodessa ja jos en ihan väärin muista, niin jos arvio paljonkin ylittyy, niin kuukausimaksun korotus on mahdollista.
Xc60 perushinta on 52€/kk/20tkm/36kk ja 5tkm/välein tulee korotus ::)
-
Itse otin 2014 malliseen V70:een huoltosopimuksen. Perustelin asiaa itselleni seuraavasti:
- Auto oli esittelykäytössä, eli käytetty kun ostin sen. Saattaa olla että siitä johtuen tulee joitain vikoja takuun jälkeen. Lisäksi en luonnollisesti maksanut ajasta jolloin en autoa omistanut, joten 1. vuosimaksu on pienempi kuin seuraavat
- "Takuu" kolmannelle vuodelle
- Em. huomioiden 3 vuoden sopimus tuli ~200-300 euroa kalliimmaksi kuin pelkät huollot
-
Totta, taidan päätyä ottamaan sopimuksen yo. perusteilla, lisäperusteluna D4:n uusi tekniikka mikä voi aiheuttaa ongelmia takuuajan jälkeen. Ikäänkuin takuuksi kattamaan 3-5 vuodet, jolloin vikatilanteissa osa helposti jää kuluttajan maksettavaksi maahantuojan maksaessa esim 50%.
-
Xc60 perushinta on 52€/kk/20tkm/36kk ja 5tkm/välein tulee korotus ::)
Kolmen vuoden ja 60 tonnin huolloista (kaksi huoltoa) 1800 euroa kuulostaa HELEVETIN kalliilta...
-
Huollossa käydään kuitenkin kerran vuodessa vähintään eli 1800eur:lla saa kolme huoltoa. Normitapauksessa ei siis juurikaan säästöä, mutta eipähän tule lisäkuluja jos jotain rikkoutuu kolmantena vuonna. Ymmärtääkseni sopimusta voi sitten jatkaa viidenteen vuoteen asti, mutta en ole tarkistanut jatkovuosien hintaa, ovat varmaan kalliimpia.
-
Huollossa käydään kuitenkin kerran vuodessa vähintään eli 1800eur:lla saa kolme huoltoa. Normitapauksessa ei siis juurikaan säästöä, mutta eipähän tule lisäkuluja jos jotain rikkoutuu kolmantena vuonna. Ymmärtääkseni sopimusta voi sitten jatkaa viidenteen vuoteen asti, mutta en ole tarkistanut jatkovuosien hintaa, ovat varmaan kalliimpia.
Taisi olla 5v/200tkm. hinnasta ei ole tietoa ::)
-
Huoleton vaihtoehto, mutta hinnoiteltu niin, että itsellä jäisi ottamatta. Jos autostasi kajahtaisi mainitsemasi turbo tai hiukkassuodatin noilla kilometreillä Bilia vaihtaisi osat kiltisti uusiin takuun / virhevastuun puitteissa. Kun muistaa, että turbo ja hiukkassuidatin tekniikka on jo vanhaa, ei lastentauteja ihan mahdottomasti ole odotetavissa ja nekin hoidetaan takuun puitteissa..
-
Mutta jos hiukkassuodatin tai turbo kajahtaa 4v 120 tkm ajettuna niin Volvo todennäköisesti ei maksa kokonaan vaan esim 50%. Vakuutuksestahan tässä maksetaan loppujen lopuksi ja niin se pitää mieltää jos sopimukseen päätyy.
-
Noiden kajahtamisen todennäköisyys on hyvin pieni, edes 200 tkm ajettuna.
-
Noiden kajahtamisen todennäköisyys on hyvin pieni, edes 200 tkm ajettuna.
Viiden Volvon kokemuksella allekirjoitan. Alle 200 tkm ei isoja vikoja. Uusimmassa tosin meni pyöränlaakeri 60 tkm kohdalla. Jossain tapauksessa sen hinnalla (400 €) olisi kuolettanut huoltosopparin hinnan. Aiemmin ovat kestäneet 200+ tkm
-
Kehtasiko Bilia laskuttaa pyöränlaakerin noilla kilsoilla? Jotenkin tuntuu, etten itse mukisematta olisi tuota kuittia maksanut.
-
Meni takuuseen puolivuotiaassa autossa. Mutta yksityiskäytössä olisi voinut mennä takuun jälkeen. Tosin isommillakin kilsoilla on joutunut maksamaan vain puolet.