Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jan2009 - 24.09.2014, 13:50:58
-
moikka!
jälleen on volvossa ohjausvaihde rikki,öljyt tulee pihalle.
3v sitten vaihdettiin alkuperäinen ohjausvaihde joka oli ajettu noin 505 000 km uuteen tarvike trw osaan ja se kesti ajaa vuoden verran,noin 15 000km,se saatiin menee takuuseen.
no nyt sitten sillä toisella trw tangolla on ajettu noin 60 000km ja jälleen se on sökö.
onko muilla hajoillut noita tarviketankoja näin usein?
maksavat kuitenkin yli 500e joka kerta...
osaatteko sanoa että mitä maksaa sinisellä alkuperäinen tanko?
kiitoksia vastauksista.
-
moikka!
jälleen on volvossa ohjausvaihde rikki,öljyt tulee pihalle.
3v sitten vaihdettiin alkuperäinen ohjausvaihde joka oli ajettu noin 505 000 km uuteen tarvike trw osaan ja se kesti ajaa vuoden verran,noin 15 000km,se saatiin menee takuuseen.
no nyt sitten sillä toisella trw tangolla on ajettu noin 60 000km ja jälleen se on sökö.
onko muilla hajoillut noita tarviketankoja näin usein?
maksavat kuitenkin yli 500e joka kerta...
osaatteko sanoa että mitä maksaa sinisellä alkuperäinen tanko?
kiitoksia vastauksista.
Kestävyyteen en osaa sanoa, mutta sormet ristissä toivon että kestäisi pitempään. Viikonloppuna olisi tarkoitus asentaa....merkistä ei ole kyllä hajuakaan, mutta eipä se viittäsataa kyllä maksanut ::)
-
Sinisellä tais olla pitkästi toista tonnia ohjausvaihde. Meillä on Mekonomenin perskorjattu osa autossa nyt, vähän karkea oli ulkoinen olemus mutta toivoa sopii että ei heti vuotaisi. Putkiliitosten kanssa joutui hetken takkuamaan kun putkien paikat oli epämääräiset pajan jäljiltä.
Varsin kiusallista tommonen, kuitenkin aika työläs vaihtaa.
-
moikka!
jälleen on volvossa ohjausvaihde rikki,öljyt tulee pihalle.
3v sitten vaihdettiin alkuperäinen ohjausvaihde joka oli ajettu noin 505 000 km uuteen tarvike trw osaan ja se kesti ajaa vuoden verran,noin 15 000km,se saatiin menee takuuseen.
no nyt sitten sillä toisella trw tangolla on ajettu noin 60 000km ja jälleen se on sökö.
onko muilla hajoillut noita tarviketankoja näin usein?
maksavat kuitenkin yli 500e joka kerta...
osaatteko sanoa että mitä maksaa sinisellä alkuperäinen tanko?
kiitoksia vastauksista.
Vuotaako rattiakselin juuresta ?
-
en osaa varmasti sanoa että mistä kohdin se vuotaa. mutta kun vaihdoin molemmat etujarrulevyt viikonloppuna niin katselin sisempiä raidetankon kumeja ja ne ainakin olivat aivan kuivat ja puhtaat. kuskin puolelta auton pohjasta sitä tehostajan öljyä sitten tiputteli maahan. ad:lla sanoivat että vaihde vuotaa mutta en tiedä että ottiko ne pohjamuoveja edestä jotta olisivat nähneet kunnolla sinne.
-
en osaa varmasti sanoa että mistä kohdin se vuotaa. mutta kun vaihdoin molemmat etujarrulevyt viikonloppuna niin katselin sisempiä raidetankon kumeja ja ne ainakin olivat aivan kuivat ja puhtaat. kuskin puolelta auton pohjasta sitä tehostajan öljyä sitten tiputteli maahan. ad:lla sanoivat että vaihde vuotaa mutta en tiedä että ottiko ne pohjamuoveja edestä jotta olisivat nähneet kunnolla sinne.
Vuotaa yleensä sittä rattiakselin stefasta, jos TRW valmistama ohjausvaihde niin siihen saa korjaussarjan 47 € Volvolta. Helppo vaihtaa, kun saa ensin "kaivettua" ohjausvaihteen pöydälle. Ensin pölysuoja pois, sitten sokka irti ja lopuksi varsinainen ongelma, eli stefa. Sitten vaan uudet osat paikoilleen ja ohjausvaihde takaisin.
-
katselin tänään volvon pellin alle ja toi rattiakseli on aivan kuiva niin se kohta on ainakin ehjä.
putkia näin hieman ylhäältäpäin ja nekin vaikuttivat kuivilta.. mutta sitä nestettä valuu juuri putkiliitoksien kohdalta maahan niin joko siellä on putki löysällä tai joku letku vuotaa.
pitäis käydä näyttää tuttavan pajalla niin näkisi itse...
-
Niissä ohjausvaihteen putkiliitoksissa on o-renkaat, eli voi hyvinkin vuotaa niistä. Tiputtelee apurungon päälle ja siitä maahan suurinpiirtein just sinne etupyörän takapuolelle.
Olisko laitettu vanhoilla o-renkailla, vai onko sinne sepitetty jotain letkuja? Pitäis olla yhtä putkea koneen etupuolelle asti. Jouduin tuohon talouden laitokseen laittamaan "ylikoko"tiivisteen sinne putkiliitokseen kun korjatussa ohjausvaihtessa oli niin rumaksi kairatut pesät putkille. Saa paikallaan vaihdettu mutta ihan nixnax se ei onnistu kun paikka on ahdas.
-
Ongelma ohjausvaihteen kanssa. 5 kertaa hinattu korjaamolle. Ekalla kertaa ei löytynyt vikaa. Tokalla kertaa vaihdettiin ohjausvaihde (tehdashuollettu). Ohjausvaihde kesti noin 100 km kunnes öljyt pihalla ja taas hinattiin korjaamolle ja uusittiin ohjausvaihde. Sitten hajosikin ohjaustehostajan pumppu (no tietysti kun oli vähä väliä ajettu vähillä öljyillä). Eli hinauskerta nro 4. Sitten ajelinkin autolla ehkä viisi tuhatta kilsaa kunnes ohjausvaihde petti taas kerran. Eli hinauskerta nro 5. Nyt on siis ohjausvaihde taas vaihdettu ja usko on mennyt siihen, että olisi vielä kunnossa, etenkin kun välillä kurisee rattia vääntäessä.
Ohjausvaihteesta ilmeisesti menee jotkin O-renkaat. Olisiko palstalaisilla neuvoa, miten toimia jatkossa ja mikä ihme tuon ohjausvaihteen rikkoo kerta toisensa jälkeen? Vai onko nuo tehdaskunnostetut jo valmiiksi poaskoja?
Kiitän ja kumarran etukäteen.