Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: zimeon89 - 26.09.2014, 22:16:41
-
Eli testeri ilmoittaa vikakoodia 718 esiasetuksen säätö.. tarkoittaneeko tuo nyt syöttöpumpun ajotusta vai mitä?? kuitenkaan vagcomilla ennakot ei näytä olevan pielessä..
-
Toisesta lainattua
"Tarkoitat varmaankin, että moottorin ohjainlaitteessa on vikakoodi EFI-718 eli vikaa ruiskutuksen ajoituksessa?
Vikaa on silloin vaikkapa siinä, että
-syöttöpumpun hammashihna on ratkennut,
-hihnan kiristin tai säätörulla löystynyt,
-jakohihna on hypännyt
-ennakonsäädin syöttöpumpussa viallinen tai johto/liitinvika,
-4-sylinterin suuttimessa neulanliikeanturi rikki tai sen liitin/johto viallinen."
-
Toisesta lainattua
"Tarkoitat varmaankin, että moottorin ohjainlaitteessa on vikakoodi EFI-718 eli vikaa ruiskutuksen ajoituksessa?
Vikaa on silloin vaikkapa siinä, että
-syöttöpumpun hammashihna on ratkennut,
-hihnan kiristin tai säätörulla löystynyt,
-jakohihna on hypännyt
-ennakonsäädin syöttöpumpussa viallinen tai johto/liitinvika,
-4-sylinterin suuttimessa neulanliikeanturi rikki tai sen liitin/johto viallinen."
täytynee alakaa tutkaila.. kiitoksia
-
onkos semmonen mahdollista että lastu sotkisi noita esiasetus arvoja jotenkin?? aikoinaan ruotsissa lastutettu tämä volvo
-
Joissaki bsr:n ohjelmissa on ollu häikkää mutta ei yleensä sotke asetuksia. Antaako muita vikakoodeja? Miten auto käyttäytyy?
-
Joissaki bsr:n ohjelmissa on ollu häikkää mutta ei yleensä sotke asetuksia. Antaako muita vikakoodeja? Miten auto käyttäytyy?
hyvin käy tyhjäkäyntiä ja vetää hyvin ei moitteita mutta mikä erikoista muistin juuri että omistaja sanoi moottorin vikavalon syttyneen abs boksin palettua.. tokihan tuolla oli kaikkee muuta koodia mutta nämä sai kaikki nollattua tuo vain jäi 718
-
Vaihdoin talvella pumpun hihnan ja kiristimet. Hyvin lähti käyntiin kylmänä, vikavalo jäi kyllä palaan.
Silloin tällöin lämpimänä kierrokset seilas vähän. Ala vääntö tuntui vähän heikolle.
Perjantaina kotipihalle ajettuani sammui ja ei millään käyntiin?
Tunnin jäähtymisen jälkeen lähti normisti käyntiin.
Vikakoodeja oli efi-712, efi-718 ja efi-715. Pumpun johtoliitoksia putsailin ja tutkin.
Vikakoodit nollattua, tulee uudestaan efi-718. Ja vikavalo palaa.
Moottori kylmänä ja puolilämpöisenä lähtee hyvin käyntiin mutta lämpöisenä ei millään?
Koe-ajo lenkki meni ihan normaalisti mutta pihalta ei lämpöisenä lähtenyt käyntiin.
Moottorin jäähdyttyä lähti normaalisti.
Olisiko vika sähköissä vai pumpun ajoitus muuttunut?
Startti on kuukauden vanha tehostartti, joten tuskin se tällä kertaa.
-
Sen verran vielä että kun ottaa lämpötilatunnistin anturin irti niin lähtee lämpimänä käyntiin.
Voisko ennakon säätö olla rikki pumpussa? Vaikee tutkii/korjaa?
Olisiko kellään mitään tietoo?
-
Niin ja tehot tulee vasta melkein kolmentonnin kierroksilla?
Voiko siellä pumpussa jumittaa joku ennakon säätö?
-
Oli pumpun lämpötila anturi paskana, eli sotki syöttöä.