Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: hevonen - 10.05.2011, 20:23:31
-
Laittakaas tähän juttua. Kannattaako alkaa mitään vakiopumpulla? On kai se mitsun 13?
Saako kukaan siihen mitään elämää?
Museossa on jotain mutta jos sais tänne. Noita veroturboja kun on kuitenkin aika paljon suomessakin.
-
Mikä on tavoitteesi, paljonko pitäisi tehoa irrota? Asia riippuu pitkälti siitä.
-
No ihan toi mitä sanoinkin. Vakioturbolla, saako mitään enempää lastulla tai jollain muulla kepulilla irti? Ei kai ainakaan paljoa jos on mitsu 13.
Kannattaako edes yrittää vai heti turboa ja putkea ensin...
-
Vissiin kyseessä toi 180hv versio? Vähä johtaa otsikko harhaan ku on näitä italiaanoja montaa eri teho versiota? Mutta luulis kait tuohon saavan lastulla jotain eloa...ei varmaan oikein paljon mutta jotain kuitenki? Mutuilua et voiskohan päästä lähelle 210hv version arvoja?
-
Vissiin kyseessä toi 180hv versio? Vähä johtaa otsikko harhaan ku on näitä italiaanoja montaa eri teho versiota? Mutta luulis kait tuohon saavan lastulla jotain eloa...ei varmaan oikein paljon mutta jotain kuitenki? Mutuilua et voiskohan päästä lähelle 210hv version arvoja?
Tarkennusta. On 210 hp versio. Ainakin otteen mukaan (155kW). Mistä sen voi tsekata, vai voiko? :o
-
Onko siinä muka toi 13c vai 15g? Omassa oli luulo et on toi 15g mut tuossa laatikko jumpassa sit putsailtiin se tyyppikilpi ja olikin 16t! S* Itellä kävi sillai et eka kerran ku jotain autosta kyselin siniseltä niin tuumasivat et jaa se on 210hv johon mä et eikä ku 225hv no sit ne näppäili tietoja koneelle ja hääräsivät aikansa ja totesi et kyllä se on koneenki mukaan 225hv. Muuta tarkastusta en osaa sanoa. Onko sulla minkä väriset suuttimet? Mulla tuossa valkeat.
-
Pitää kattella huomenissa, auto ei oo vieressä ja pittää lähtee töihin. Olisko noi valkeet suuttimet merkki isommasta turbosta???
Pitää se turbokin kattoo kun pääsee renaamaan... :P Olisko siellä ylläri... :nälkä:
-
Onko siinä muka toi 13c vai 15g? Omassa oli luulo et on toi 15g mut tuossa laatikko jumpassa sit putsailtiin se tyyppikilpi ja olikin 16t! S* Itellä kävi sillai et eka kerran ku jotain autosta kyselin siniseltä niin tuumasivat et jaa se on 210hv johon mä et eikä ku 225hv no sit ne näppäili tietoja koneelle ja hääräsivät aikansa ja totesi et kyllä se on koneenki mukaan 225hv. Muuta tarkastusta en osaa sanoa. Onko sulla minkä väriset suuttimet? Mulla tuossa valkeat.
2.3 T5 on 225hv ja 2.0 T5 on 211hv. 2.0 matalapaine (GLT) turbossa on 175hv.
-
Niin no tiiä sit mikä on lopulta totuus? Ite ainakin oon siinä uskossa et 225hv on koska rekisteri otteessa 166kw ja noin Volvolta sanoivat...voihan siinä olla käyny niinki et taas apinaa koijattiin!? :buck2: Auton mukana tullut Italian ohjekirja ei tunne muita 2litrasia turboja kuin 180hv mallin??
-
Mulla on se 180 heppanen 2.0t. Olisko sen ja 2.0t5 erot turbo ja suuttimet?
-
Tosiaan joo, onhan 2.0:sta 225hv mallikin. Ainakin 850:n osalta tunnetaan T5-R merkinnällä.
-
ja s70 kohdalla tunnetaan pelkkänä t-5 mallina italian markkinoilla, tähän käsitykseen olen ite jääny.
-
No ihan toi mitä sanoinkin. Vakioturbolla, saako mitään enempää lastulla tai jollain muulla kepulilla irti? Ei kai ainakaan paljoa jos on mitsu 13.
Kannattaako edes yrittää vai heti turboa ja putkea ensin...
Kyllähän siitä saa irroitettua jo sen verran että selkeästi piristyy. Kannattaa parantaa nykyisen systeemin hyötysuhdetta, esim. cooleri ja 2,5" putkisto piristi omaani ja lisäsi alavääntöä. Ohjelmoimalla saisi vielä enemmän. Tosiaan tuo pienempi turbo rajoittaa sitten aivan huipputehojen hakemista.
-
Jokos hevonen on saanut tutkittua mitä sieltä pellin alta löytyy?
-
Jokos hevonen on saanut tutkittua mitä sieltä pellin alta löytyy?
Ei siellä mitään ylläriä ollut kun oli kyse 850 mallista... ja autohan ei ole mun vaan kaverin...
Maanantaina pitäis taas itelle mennä yhtä 2.3 T5:ttä kahtomaan. Ei tiiä miten käy. Monta oon syynännyt mutta ei oo kelvanneet mulle. Oon kai liian kranttu? :D
Tuppaa noissa koneet oleen semmosia että hyvä kun öljytikku pysyy paikoillaan vaikka huohotus on auki. :2funny:
-
Onko noin? :o Itellä vissiin sit aika hyvässä kunnossa toi motti ku ei havaittavissa mitään huohotusta tai kilinkolinoita?(Koputellaan puuta) No on kaveri kyl maininnu et nätisti käy?
-
Ei viittinyt näille harvinaisuuksille avata uutta topicia, joten kysellään täällä.
Tuli ostettua tollanen italianopommi, 2.0T 132kW V70n -01. Moottori ilmeisesti B5204T2
Eli mikä ahdin tuolta pitäisi löytyä?
Minkä kokoset suuttimet siinä on?
Kytkimen kestävyys?
Ensiksi tarkoitus kaivella nukahtaneet hepat laitumelta ihan perusjutuilla (suotimet, tulpat jne.), mutta muutama lisähepokin ei tekis pahaa ::)
-
Ahdin luultavasti mitsun td04hl-13c?. En tiedä onko tossa millä pakopesällä, omassa suoralla.(sama kone vm.1997)
-
Ei ole sama kone. 1997 on N-sarjan moottori ja 2001 on RN-sarjan moottori.
Ahdin luultavasti mitsun td04hl-13c?. En tiedä onko tossa millä pakopesällä, omassa suoralla.(sama kone vm.1997)
-
Mites on noiden -97 - 00 vuosimallien V70 2.0T awd versioiden laita, onkos ne nyt sit näitä 166kw ihan vakiona, näkyy jokunen olevan nettiautossakin myytävänä.
Sit mitä eroa on noilla 2.4T ja 2.5T awd malleilla edelleen tota 97-00 mallia?
Sit kolmas kysymys: mikä olis paras vaihtoehto virittelyyn tuo 2.0T awd vai sit 2.4T awd vai 2.5T awd jos havitteleis jotain 250hv tai yli?
Sillä otin nyt puheeks kun kiinnostais tommonen keksintö ja olis auton hankinta edessä,auto minkä hommaisin tulisi olemaan manuaali.
Noita 2.0T awd autoja taitaa olla jokin normi ja sit "R" versio, ainakin myytävänä ilmoittavat eritavalla tehot on tosin samat eli 166kw?
Tässä vielä esimerkit:
2.0T awd 166kw : http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5410294 (http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5410294)
2.0T R awd 166kw: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5334321 (http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5334321)
2.4T ? awd 142kw: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5407190 (http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5407190)
2.5T awd 142kw: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5395358 (http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5395358)
Riittäiskö jollakin mielenkiintoa valaista asiaa?
Vielä jos kehtaa laittaa että mitä palikkaa vaadittas tonne 250hv paikkeille jos yleensä pääsee sinne asti, varmaankin turbo,suuttimet,putki,cooleri?
-
Sit kolmas kysymys: mikä olis paras vaihtoehto virittelyyn ..... 2.5T awd jos havitteleis jotain 250hv tai yli?
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5395358
2.5T awd 142kw:
Vielä jos kehtaa laittaa että mitä palikkaa vaadittas tonne 250hv paikkeille jos yleensä pääsee sinne asti, varmaankin turbo...
No parhaasta en sano mitään että onko järkevää yms. Mutta tuohon riittää pelkästään mitsubishi tdo4hl-16t ahtimeksi ja penkissä säätö. Eli tuommoisella kokoonpanolla 255/410 on tuollaisesta jarrutettu...
-
2.0T on ainakin FWD malleissa 180hp.
Wanha T-5(2.3) on 166kW. 97-99 löytyy B5204 T3 166kW, käsittääkseni tehokkain 2.0 turbo?
Onko 2.0 R olemassa???
-
Ton mukaan olis? Muuten en tiedä...
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5334321 (http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5334321)
Eli olisko se "fiksuin" valinta toi 2.5T jos haluais päästä tonne +250hv? Nelivedosta siis kyse niin ei T5 ole vaihtoehto kun ei nelivetona ole..
-
Ton mukaan olis? Muuten en tiedä...
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5334321 (http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5334321)
Eli olisko se "fiksuin" valinta toi 2.5T jos haluais päästä tonne +250hv? Nelivedosta siis kyse niin ei T5 ole vaihtoehto kun ei nelivetona ole..
No eikös 2.3R awd käy? (1997-2000).
-
No eikös 2.3R awd käy? (1997-2000).
Käyhän se jos sais samaan hintaan mitä noita T5 tai 2.5T versioita.. ;D
-
Eli olisko se "fiksuin" valinta toi 2.5T jos haluais päästä tonne +250hv? Nelivedosta siis kyse niin ei T5 ole vaihtoehto kun ei nelivetona ole..
Mitä muita moottorivaihtoehtoja on, jos neliveto pitää olla?
Osta 2,5T ja jos koneen kanssa esiintyy ongelmia ni vaihda siihen T5:n 2,3 alakerta.
-
Sitähän tässä nyt oon pähkäilly et kumpaan kallistus. =)
Onko kellään tietoa minkä verran softalla saa tehoa tohon 2.0 T5 koneeseen? Meneekö ihan "normi" kaavan mukaan et n +25hv lisää?
Kuulin myös et tohon 2.0 T5 koneeseen jos vaihtas männät + kiertokangen niin siitä tulis sama kuin 2.3 T5?
Ei sillä, tuskin minä niitä vaihtamaan rupeaisin jos ei mitään ongelmaa koneessa esiintyisi,olipa kone sit kumpi tahansa.
-
Kiertokankia ei tarvi vaihtaa, vain männät ja kampiakseli.
-
Kiertokankia ei tarvi vaihtaa, vain männät ja kampiakseli.
Juu, my bad... Kampiakseliahan juuri tarkoitinkin...
Eli vois nyt ajatella että 2.0 T5 mennään softalla n.250hv ja sit 2.5T mennään ahtimen vaihdolla (T16)+softa niin kans n.250hv
Tarjontaa vaan noissa 2.5T on aikapaljon enempi. =)
-
Onko noissa 850 2,3 T5 ja 2,0 T5 sama motronicci ja käykö ne ristiin?
Ainakin tuohon 2,3 malliin löytyy paljon lastuja, mutta italo versioon ei.
-
Onko noissa 850 2,3 T5 ja 2,0 T5 sama motronicci ja käykö ne ristiin?
Ainakin tuohon 2,3 malliin löytyy paljon lastuja, mutta italo versioon ei.
Ainakin Ebayssa muistaakseni oli myynnissä ihan 2-litraseenkin tarkoitettuja lastuja. Mulla oli 2-litrasessa ilmeisesti paikallaan 2.3:een tarkotettu lastu. Ei mennyt päästöistä läpi...tosin nelospytyssä oli pieni ohivuoto, joten nippanappa olis voinu ehjänä mennäkin.
-
Itellä oli alunperin 2l t5 italiaano ja motin vaihdoin 2.3 t5 ja samalla boksilla toimi moitteetta ja meni päästöistä läpi. Oli lastu. Muistaisin vielä, että olisi 2.3 lastu mutta en ole varma. Lastu oli ainakin 2l aikoihin jo.
-
Menee vähän eri aiheeseen mistä täällä on keskusteltu, mutta en viittinyt uutta topicciakaan alottaa.
Eli autona juurikin kakslitranen t5 manuaali italo kasipätkä vuosimallia -94. Ostin ecun, jossa myyjän mukaan lastu kiinni, myyjä ei kuitenkaan osannut sanoa yhtään, että mikä lastu on kyseessä, mutta tehoja kuitenkin lupaili.
Noh, laitoin ecun kiinni ja hyvin tuntu toimivan ja tehojakin tuli mukavasti lisää :)
Eilen kuitenkin kun aloin rantua tiehen vetelemään, niin säikähdin huomatessani, että kiekkamittari huitelee yli mittarin alueen (yli 7000 rmp). Näyttää siis siltä että tuossa ecussa ei ole ollenkaan kierroksenrajoitinta (tai se on jossakin ihan liian korkealla). Kysynkin nyt teiltä viisaammilta, että onko tämä normaalia lastutetuissa ecuissa?
Eihän tuo normaaliajossa haittaa, mutta ei se varmaan oikeen hyväksikkään ole...
E: Käytin ecun auki ja tämän näköinen palikka löytyi
(http://i1335.photobucket.com/albums/w680/aepv/Vole/At-kuENTw6ZIodsogYzZ0Y9rqgFzbqCGV63otbO8rVgs_zpsnoqvyall.jpg)
-
Menee vähän eri aiheeseen mistä täällä on keskusteltu, mutta en viittinyt uutta topicciakaan alottaa.
Eli autona juurikin kakslitranen t5 manuaali italo kasipätkä vuosimallia -94. Ostin ecun, jossa myyjän mukaan lastu kiinni, myyjä ei kuitenkaan osannut sanoa yhtään, että mikä lastu on kyseessä, mutta tehoja kuitenkin lupaili.
Noh, laitoin ecun kiinni ja hyvin tuntu toimivan ja tehojakin tuli mukavasti lisää :)
Eilen kuitenkin kun aloin rantua tiehen vetelemään, niin säikähdin huomatessani, että kiekkamittari huitelee yli mittarin alueen (yli 7000 rmp). Näyttää siis siltä että tuossa ecussa ei ole ollenkaan kierroksenrajoitinta (tai se on jossakin ihan liian korkealla). Kysynkin nyt teiltä viisaammilta, että onko tämä normaalia lastutetuissa ecuissa?
Eihän tuo normaaliajossa haittaa, mutta ei se varmaan oikeen hyväksikkään ole...
E: Käytin ecun auki ja tämän näköinen palikka löytyi
(http://i1335.photobucket.com/albums/w680/aepv/Vole/At-kuENTw6ZIodsogYzZ0Y9rqgFzbqCGV63otbO8rVgs_zpsnoqvyall.jpg)
Ebay lastu, rajotin poistettu kokonaan.
-
ettei joku olis ite värkännyt karttoja kun sama piiri kun alkuperäsenäki? ps:menee 2.3sen lastulla päästöistä läpi 2litranen! ei vaikuta korotettuun tyhjäkäyntiin eikä tyhjäkäyntiin lastu!
-
Kiitoksia!
Pitänee laittaa vakioecu paikoilleen ja siirtää tuo odottelemaan uutta lastua.
Sen verran vielä tuosta kyseisestä lastusta, että vähentää kyllä vähän kulutusta, mutta jättää kierrokset joskus leijjumaan sinne n. 1200 rpm. Onko niissä "paremmissa" lastuissa se kiekkarajoitin/kuinka korkealla?
Ja jos jollakin ylimääräsenä tuomonen 2.3 lastu niin voi yv:llä tarjota :)