Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: naturalsound81 - 01.10.2014, 21:41:00
-
jooh, eli kävi siten että ilmamassa mittari hajos. sit jouduin kuiteski useamman sadankilometrin kuitenkin sillä ajamaan ja sit ebayn kautta ostin siihen uuden mittarin. tarvike mittari kylläkin. mut yhä on sitä ongelmaa että kytkimen ku laitat pohjaan niin auto meinaa sammua ja välillä sammuukin. mut käyntiin lähtee ihan normaalisti ja normiajossa toimii hyvin. kiihdytyksissä sit saattaa välillä pätkiä ja muutaman kerran on pakoputkestakin kuulunu ylimääräisiä pamauksia. onko todellakin niin vai urbaanilegenda että volvossa on oltava se alkuperäinen ilmamassa mittari. jossain luki että puolan johdot voisi olla syypää myös tämmöiseen vikaan. mut mitään vikakoodia auto ei ole nyt näyttänyt. alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään nää volvon viat ku ei tiedä missä ne on. uutta osaa on nyt ainakin laitettu tulpat. turbon imuputki <-- vanha rikki. ilmamassa mittari <-- tarvike tilattu ebaysta alkuperäisen numero sarjalla. oon myöskin vähän epäillyt bensa pumppua.. vikakoodia ei siis anna mut kun katsoo live data niin yhdessä kohtaa lukee fuelsys fault. kaasuttaa fuelsys drive tai ol. että tämmönen romaani tällä kertaa. :P
-
Ne puolat kannatta tarkistaa ettei ole hatuissa hiushalkeemaakaan. Pa pulella on muistaakseni kaksi paineen säädintä. Toinen tankilla ja toinen suodattimen läheisyydessä. Jompikumpi voi olla kaput.
Ja tarvike osat ei tahdo näissä toimia.
Lukaseppas tuolta: http://www.x40fin.com/index.php?topic=3377.0
-
Onko tästä paineen säätimestä mitään kuvaa olemassa?
-
Ei ole mulla ainakaan. Ei oo vielä kauheesti kokemusta kys. mallista.
-
Paineensäädin uudemmissa suoraan suutintukin päässä ja vanhemmissa sitten 1 ja 2 suuttimen välissä, tukin alla. Eli jos sitä ei suoraan näy, niin suutintukki suuttimineen irti.
-
Mitähän mä oon ajatellu kun tuon kirjotin? :idiot2: Tukissahan tosiaan se toinen, ja pumpun lähellä jossakin kai toinen.
-
Vika taisi korjaantua. Syynä takimmainen lambda anturi. Ps. Joku sankari saanu idean ottaa mittaristosta lambda polttimon pois. :buck2:
-
Se valo ei oo pelkkä lambda valo, vaan ilmaisee myös, että järjestelmässä on vikakoodeja.
Takimmainen lambda ei mittaa muuta, kun katalysaattorin puhdistamiskykyä, eli käytännön merkitystä sillä ei moottorin käynnin kannalta oo.
Itsellä se on nostettu virtauksesta korkealla mutterilla ylös, ettei herjaa koodia, kun katalysaattoria ei ole paikallaan.
Jos vika palaa, kannattaa kurkata ensimmäisenä puolat. Eli suojamuovi pois ja puolat ylös, kumit päistä pois ja jos päissä halkeamia, niin on mennyttä kalua kyseinen puola. ;)