Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: sukka - 03.10.2014, 12:36:20
-
elikkä auto käy noin 30sek hyvin,sen jälkeen käy huonosti,jättää sytytystä tai bensaa varmaan väliin tai saa liikaa...?
ei pysty oikein ajamaan,paitsi jos kierrokset saa yli 4000 niin sitten pystyy ajamaan normaalisti.
eilen koeajolla 15km ajon jälkeen alkoi toimimaan normaalisti parin kovan yskäsyn jälkeen,mutta kun sammutti niin sama vika jatkui ja myös tänään.
autoon on vaihdettu:
Lambda anturi
polttoainesuodatin
lämpötila anturi
tarkistettu:
virranjakaja ja pyörijä
alipaineletkuja
mietin seuraavaksi tulpat vaihtaa,mitä muita vaihtoehtoja on?
-
Antaako vikakoodeja?
-
Oma samanmoinen auto hyytyi ajossa vähän samoin oirein.
Syynä oli tarvikemallinen PA-pumpun rele.
Voisiko tuo aiheuttaa ko. ongelman? Siinähän on jokinlaista älyä kuormituksen suhteen.
-
Kuule vaihda tulpat jos ne sytytysjohdot+puolan johto huonot nekin vaihtoon ja vaihda suosiolla se virranjajajan kansi ja pyörijä voi ollaa sellaien vika jota silmä ei erota.
Kun noi tulpat vaihtuu 45tkm välein ja noi muut mitä luettelin vaikkaa 150-175tkm välein ei ole ongelmia noissa jutuissa.
Puola kunto mittaa kansssa kun toi yskiminen viittaa kovasta sähköpuolen vikaan.
Hyvän sytytysjohtimen vastus on 1 metrin matkallaa 6 kilo-ohmia eli johto on vaikkaa 60 senttia pitkä silloin sen vastus on 3.6 kilo-ohmia.
Laitan noi puolan mittausarvot lopuksi.
Tuossa on sekkauslista jos auto ei käynnisty
Tässä tee-se-itse miehelle yleisimpiä vikoja joista itse voit tarkistaa:
Tarkista käynnistettäessä että venttiilikoneisto ei ole liimautunut auki asentoon.
Tullessa parkkiin käytä 1 minuuttia jälkikäyntiä jolloin ei ole tätä ongelmaa sekä 98 oktaanista tankissa sillä on parempi lämpöarvo kuin 95.
Nykyajan bensoilla on näitä ongelmia kun ei enää käytetä lyijyä.
Vika päällä auttaa vain pitkä starttaus jolloin venttiilit rupeavat liikkumaan normaalisti ja auto käynnistyy.
Tai sitten otat ilmaputsarin auki suodatin pois ja ilmanottoaukoon suihkuta starttipilottia pullossa olevan ohjeen mukaan kun kaveri starttailee ,pitäisi auttaa että kone käynnistyy.
Onko tankissa bensaa ja saako kone sitä.
-Bensapaine pitää olla 3.03 bar.
-Tuotto 1,45-2.41 litraa minuutissa.
-Muistakaa jos otatte tuottoa niin pitäisi pitää sormella vähän
vastapainetta siinä putkessa.Tehty kolaritilanteita varten ,että bensapumppu
sammuu jos ei ole vastapainetta yhtään.Ihan hyvin huomattu tehtaalla eihän sitä
kukaan halua palaan kolariautoonsa.
-Bensasuodatin vaihdettu
-Bensapumpun rele (paloauton värinen 103 kyljessä) kunnossa, kuulet
silloin bensapumpun käyntiääneen.Sijaitsee siellä sulakekotelon pohjalla jossa
muitakin releitä
-Tankin korvausilma systeemi kunnossa, jos epäilet pidä tankinkorkkia
löysällä jolloin korvausilmaa pääsee bensatankkiin.
- Paljon autolla ajettu ,kuumana käyntiin lähtö ongelmia, useimmiten vikaa silloin kannattaa vaihtaa ne polttoainesuuttimet.Toinen seikkaa jos kuumana ei lähde käymään on tämä lisäilmaventtiilin toiminta toisella nimellä tyhjäkäyntimoottori ja rele kunnossa joka on syylärin takana tarkista myös releen liitokset ettei ole hapettumaa.
Tässä alhaalla on kootusti näitä juttuja
-Auto ei starttaa eikä mittarivalot pala:
-Tarkista akun -+ kaapelien kiinnitys ovat tiukasti kiinni eikä ole sitä kengistä
lähtenyttä alumiinihilsettä eli kengät puhtaat.
-Tarkista kun vesitilanne jos on sellaista mallia jossa on ne täyttöroput
akun kannessa,
tislattua vettä pitää laittaa.
-Ei vieläkään tule virtaa, pitää yrittää apukaapeleilla käyntiin, sama homma jos
akussa ei ole potkua vaikka jokin virtaa kuluttava laite jäänyt päälle(valot)
-Aja virtaa luovuttava auto lähelle autoasi niin että akkukaapelit riittää hyvin
(pidä aina takakontissa kyseiset piuhat).
-Sammuta auto laita +plus kaapeli eli se punainen johto luovutettavasta autosta
sinne tyhjän akun + kenkään. Nyt tarkkana sitten siitä luovutettavasta autosta
musta johto - kenkään ja tyhjän akun auton moottoritilan johonkin
runkoon josta saa maata hyvin .
-Tämän tarkoituksella on estää kipinöinti jos akku oikosulussa ja akusta syntyy
kaasua joka kipinän voimasta voi räjähtää.
-Käynnistä se luovuttava auto ja kierroksia niin että akku latautuu siitä
tyhjän akun autosta.Käytä (3 minuutti) aikaa ja sammuta auto .
-Yritä käynnistää se tyhjäakkuinen auto. Käynnistyi hyvä homma laita ainoastaan
parkit päälle ja ei mitään kuluttavia sähkövehkeitä päällä että akku varautuu.
-Akku finaalissa, mittaa siellä kennoissa oleva nesteen kunto ominaispainomittarilla,
jos latauskaan auttanut niin uusi akku tilalle.
-Joku varmaakin kysyy miksi sammutimme sen luovuttavan auton;
Siksi kun näistä virtahommista ei koskaan tiedä vaikka kuinka olisi naapuri mukava
mies, niin siinä voi mennä se SYTYTYSBOKSI ja turhaa sitä naapurin kanssa
mennään vihoihin sen 1000€ takia, tällä varmistamme sen.
-Auto ei lähde käyntiin vaikka virtaa akussa ja mittarivalot ei
sammu ja pyörittää aivan hurjana starttia.
-Ajoesto onko päällä? On käytetty kaukosäädintä kun menty
sisään(hyvä) avaimella(huono).???
-Katso konehuoneesta ne tulpan johtojen kiinnitys siihen virranjakajaan
sekä puolanjohdon tarkistus sekä tietenkin ne muittenkin piuhojen
kiinnitys sekä tietenkin kuuntelet että kuinka bensapumppu pelaa kun
käännät avainta siihen 2 asentoon eli mittaritauluun syttyy kaikki valot.
-Sammuta radio ja tuuletin kuulet lyhyen surinan kun käännät avainta.
Sen puoleen kaikki ok.
-Jos satanut kovasti ja muutenkin kostea keli ja näistä syistä auto
ei ole lähtenyt vieläkään käyntiin niin putsatkaa sen virranjakajankansi
ja kiillota se pyörijän rautaosa sekä tarkista siitä virranjakajan kannessa että se
hiili on kunnossa kun paina sitä kevyesti pitäisi painua sisään.
-120tkm välein vaihtaa tämän virranjakajan osat ja sytytyskaapelit niin
ei murheita ainakaan ole.
-Ennakoiden se homma on paljon mukavampaa ja edullisempaa.
-Sekä tietenkin muistakaa että ette luottako siihen ajotietokoneeseen
että jäljellä oleva polttoaine riittä 78km matkalle .Käy helposti
kuin Tuulilasin toimittajalle testiauto käytössä ja ihmetteli että auto ei lähde
käyntiin ,hyvä kun ei purkanut autoa kokonaan .Vika polttoaine loppunut.
Tässä näitä yleisempiä juttuja joita itse voi tehdä ennen kuin sitä hinausautoa tilailette.
-Toiseksi siellä takaluukussa pitäkää aina tämä moniurahihna joka käyttää
noita laturia ohjaustehostinta kompuraa.Helppo tienpäällä vaihtaa ainakin
tähän 850 aikaa menee se 7 minuuttia. Sulakkeita, ajovalo poltin,
Bensapumpun rele jos ette ole vaihtanut siihen sitä vaaleanpunaista,
katsokaa sieltä sulakekotelon alta eli avaa 4 torx ruuvia, nosta kansi ja siellä
näkyy releet numero 103 jos kaikki on ok ja vaalean punaisena kiiltää.
Jossain korvessa auto sammuu niin vaikea on metsästää kyseistä osaa.
Toista on kun sinulla hanskalokerosta kaivat releen ja 3 minuuttia 25 sekuntia ja
matka jatkuu.
-Omistatko stroboskoopin ajoituslampun?
Hyvä väline tarkistaa tuleeko sytytysvirta sytytystulpille.Tasainen valovälähdys,
kaikki ok.Satunainen tai ei välähdä ollenkaan sytytysjohto finaalissa.
-Jos ei olleenkaan tule niihin viiteen johtoon virtaa katso virranjakaja avaa
katso se puoli rauhassa .
-Kaikki näyttää hyvältä niin puolan kimpuun sitten ,en neuvo niitä mittauksia jos jokin
menee väärin niin turhaa sanomista tulee.Mutta jos haluat testata niin
akusta miinuskaapeli irti.
-Ensiökäämi kone 1995- 0.5-1.5 ohmia vastus
-Toisiokäämin vastus moottori B5252S 1994 asti 6-7 kilo-ohmia
muut moottorit 8.9 kilo-ohmia
-Nakutustunnistimet sijaitsevat sylinterilohkossa imusarjan alapuolella,
vaatii sorminäppäryyttä ja pitkääääääääää hermoa tämä vaihto jutska.
-Lisäksi Volvoissa on 2 tunnistinta kampiakselin asentotunnistin.
-Tehtävä on lähettää ohjausyksikölle kampiakselin asennosta
ja moottorin käyntinopeudesta tietoa.
-Sijaitsevat vaihteistokotelossa siellä moottorin vauhtipyörän luona,irrota
miinuskaapeli akusta jos rupeat vaihtamaan.
-Nokka-akselin asentotunnistin jonka kautta tämä ohjausyksikkö saa
tietoa pakoventtiilien liikkeestä ja sitä kautta tarkkaa tietoa männän
kulloisesta liikkeestä ,tarkkaa hommaa jos koneessa on
yli 6000 kierrosta
-Nokka-akselin tunnistin sijaitsee virranjakajan oikealla puolella(auton perän puolella) pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa.
KÄYNNISTYSVIOISTA 95% ON SÄHKÖPERÄISIÄ
-
Jakajan kansi vaihdettu ja pyörijä ja tulpat,ei vaikutusta.
Ei voi lukea vissiin koodeja kun ei ole konehuoneessa sitä volvon omaa lukupaikkaa ja käsinojassa ei ole obd pistoketta?
Tulpan johdot voisi olla mutta niitä ei ollut varaosaliikkeessä hyllyssä...
Lähtee todella hyvin käyntiin ja pystyy ajamaan normaalisti noin 30 sek,sen jälkeen alkaa putkessa poksuttelu ja hyytyminen,esim paikaltaan ei meinaa päästä liikkeelle jos ei nosta kierroksia ja luistata kytkimellä.
Puolan lähdenkin tutkimaan jos itseltä löytyisi varastosta nyt samantien
Lisäys: vkl aikana auto ei ollut käynnissä,kaikkia alipaineletkuja tarkasteltiin ja käänneltiin,sen jälkeen auto toimi noin 15min. nyt sama ei auta enään.
-
Tuota taitaa auto ollaa 95-96 mallinen jolloin se OBD pistoke on siinä tupakkasytyttimen vieressa sen kolikkokotelon alla. Pitää olla oma lukulaite sille.
Tuota sekkaa se bensatuotto ja muut jutut että kone saa varmasti bensaa ja tankin korvausilma on kunnossa. Ja ne tulpanjohot onko tulossa ja mitä se puola ja sen maadoitus sanoi että onko siellä kaikki ok.Kun vika alkaa onko sinullaa sitä ajoituslamppua voit sekata että kipinä tulee tulpille säännölisesti.Kerrohan kun tiedät lisää autosta
Ps akun /laturin kunto sekä ne akun navojen kenkien kiinnitys ja virtajohtojen kunto sekä moottorin ja akun maadoituksen tarkistus-Löysin tämän linkin haullaa lue sekin
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=760.msg13160#msg13160
-
Tuossa meidän 850 B5252S:ssä oli vastaavanlaiset oireet eli lähti joka kerta nätisti käyntiin ja kävi jonkin aikaa normaalisti jonka jälkeen alkoi "yskimään" ja lopulta sammui eli tukahdutti itsensä. Ei antanut yhtään vikakoodia.
Kaasua pumppaamalla pysyi kyllä käynnissä. Bensanpaine mitattiin suutintukin päästä ja oli normaali myös vian esiintyessä. Lisättäköön että kaikki sytytysosat pl. sytytyspuola oli vastikään uusittu ja vikaa etsiessä bensansuodatin vaihdettiin sekä varmasti toimivalla bensapumpun releellä koitettiin. Eli kone sai kipinää kunnolla ja bensapuoli mittauksen perusteella kunnossa.
Vika oli ruiskutusjärjestelmän pääreleessä joka sijaitsee "tuulihakamuovissa", harmaan värinen rele
Eli tässä siis yksi vaihtoehto :)
-
nyt kokeiltu nokan asentoanturikin ja johdot taas ja tyhjäkäyntimoottori yms kaikenlaista...kokeilen tuon releen nyt! ilmotan miten käy
no nyt kokeiltu,tosiaan parani ehkä hiukan tai sitten on hyvä mielikuvitus.... ;D
Yksi alipaine uusittiin kun oli reikä kyljessä,ei auttanut sekään.
Moottorinihjausboxi oli irti ja liittimeen laitoin vähän wd40 ainetta....
Akun johdot heiluteltu ja käytetty auki ja puristettu takaisin kasaan ja laitettu wd40 myös tuonne.
ei mitään vaikutusta.
Pystyykö joku kokeilemaan omasta TOIMIVASTA autosta mitä tapahtuu kun ottaa flektin päällä olevista antureista sähköliittimen irti mihin tulee myös alipaine? itsellä ei vaikuta mitenkään ainakaan tuo mihin tulee kaksi alipainetta. Toinen on pyöreän muotoinen anturi ja sen vieressä kulmikas. saisi ne vaihtoehdot suljettua pois
jotain sanoi map anturista mutta tyhmänä poistin koodit ennen kun otin ne ylös.
Missä tuo map anturi on ja käykö 20v turbosta? niitä olisi parikin varmasti jos on samanlainen
-
Tässä pelissä se on imuilmanlämpötunnistin eli siinä ilmaputsarin kannessa. Sekä imusarjan painetunnistin eli MAP ja se on siinä moottorin etuosa siinä releteliineessä siinä syylärin lähellä ja siitä menee alipaineletku sinnee kaasuläppään.
Noissa 20 v peleissä on se ilmamassamittari joka mittaa sisään menevää ilmaa ja sen lämpötilpja Tässä 10 v on on Fenix ja noissa20v on BoshiaLH-jetronic ja Motronic
Voithan sinä putsataa ton ilmaputsarin kannessa olevan anturin ja tarkistaa se liitos ettei hapettumaa ja jos viallinen vaihtaa uuteen
-
Putsattu ja ei vaikutusta.... kuskin etukulmassa on joku ilmapumppu,sen otin pöydälle ja sieltä tuli sellasta jauhetta mitä kuluneista hiilistä tulee... pyörii silti hyvin ainakin nyt,mutta en saa alumiini lapaa irti että näkisin moottorin,millä se lähtee hajottamatta mitään?
nakutusanturin katsoin myös että on kiinni.
Elikkä vieläkin sama homma: aluksi auto käy hyvin,voi ajaa hetken normaalisti kunnes ei toimi normaalisti kun vaan yli 4000 kierroksilla,mutta noin 15min ajon jälkeen nykäisee pari kertaa ja alkaa toimimaan normaalisti koko kierrosalueella ainakin vartiksi mitä sitä on kokeiltu.
Tai kun alkaa lähdön jälkeen käymään huonosti niin vaikka vauhdissa kun sammuttaa auton ja laittaa uudestaan käyntiin niin taas toimii hetken ja taas kun puutuminen alkaa niin sammuttaa niin taas toimii hetken.
-
Öljyt ja suodatin vaihdettu kesällä edellisen omistajan toimesta, vika ei muuttunut. Nyt laitoin koneen pesuaineet ja vaihdan öljyt. Jaon katsoin ja on hampaan pielessä,korjaan sen tänään... Olen huomannut että vian poistuminen on nopeutunut,ennen sai noin vartin ajaa/ käyttää autoa kun nykyään riittää ehkä 5min kun vika poistuu???
Edit: kampiakselin asentoanturin vaihdoin kun edellisestä puuttui kunnon pala,ei vaikutusta.
-
Jokos se rele 103 tuli vaihdettua?
Kunhan pähkäilen.... Lämpee kontakti hiipuu ja virrat pois päälle nappaa taas vähäksi aikaa jne. Ehkä ehkä ei, mut ei kai ensimmäinen kerta kun pumppu tai rele noissa oireilee jos lamdakin on bosch jne...
Tsemppiä taistoon ja koodinlukuun...entäs tuo EGR systeemin toimivuus? Onko noissa 10 tappisissa EGR niinkuin 20 tappisessa oli?
Ihanan halpaa korjata yleensä nuo päästöhässäkät jos on vai saisko poistettua jos olemassa ehkäpä joku osaa kertoa...ettei se pumppu liittynyt tuohon päästöhässäkkään? Mulla oli vettä letkuissa jne.. (Tukittu järjestelmä. )
Kivaa...niin olihan tuo 103 näemmä jo testailtu, hmm. Moniongelmainen tapaus...itselläkin joskus 20 tappinen "hiukan" teetätti töitä ja loppupelissä moottoriohjaukseen oli vikoja tullu vaikka ei liene todellakaan se eka vaihtoehto...olipahan sitten tuokin ohjausboxi näköjään mahdollista monen turhan kokeilun päätteeksi sitäkin tuli hätäpäissään testattua.
Ilmeisesti kylmänä toimii ja kuumanakin jos käyttää virrat välillä nollilla vai liittyneekö moottorin tai jonkun sähkölaitteen lämpenemiseen tiettyyn pisteeseen kunnes taas "välivaiheen" jälkeen pelaa normaalisti?
Mitäs muita releitä, antureita jotka vois vaikuttaa?? virtalukon pohja tms... Mikäpä lie "kellokytkin" siellä nappaa viiveellä ja tykkää nollaantua virrat katkaistessa? Ei kai EGR ainakaan sehän toimii kylmällä koneella ainoastaan.... Jos nyt sattuu toimimaan ja venttiili ei jumita kuten usein tapana.
-
Nuo egr putket puran tällä viikolla ja putsaan,mutta boxia alan vahvasti epäilemään koko ajan enemmän.
Antureita ja liitoksia putsailtu/vaihdeltu todella paljon ja luettu vikakoodeja,rukoiltu jumalaa,kirottu ruotsalaisia/belgialaisia,ylistetty parempia 20v malleja.Mikään noista ei ole auttanut.
-
Mitä vikakodia se herjaa viimeksi jos sähköinen vika,jää koodi aina muistiin.
-
Ei anna mitään vikakoodeja,sanoo vaan että ei vikakoodeja,järjestelmä kunnossa.
-
Jos lukija on sellainen että ne koodit saa ulos varmasti.
Jos ei sähköistä vikaa niin se bensansaanti ja muut jutut sitten vaan pitää varmistaa ettei missssän putkessa ole tukosta ja bensasuodatin on puhdas .
100tkm vaihtoväli on aika pitkä mikä suodattimella on siellä huoltovihkossa
Kuinka se puola mitä sille kuuluu mitä kertoi mittaus ja sen vaihto.
Jos laittaisit vaikkaa noi jutut mitä olet tehnyt noilla ranskalaisilla viivoillaa alekkain
-
-
-
-On aina helpompi hahmottaa missä mennään siellä konepellin alla
-
Puolaa ei mitattu,otettiin se toisesta toimivasta autosta ja ei muuttunut miksikään.
Autocom on lukija,löytää ainakin silloin vikoja kun ottaa johtoja irti eri laitteista.
Vaihdettu
-kaikki konehuoneen releet
-bensansuodatin
-tulpat,tulpan johdot,virranjakaja ja pyörijä
-nokan asentoanturi
-kampiakselin asentoanturi
-öljyt ja suodatin
-alipaineletkuja 2 kpl jotka oli poikki
-Puola
noi nyt ekana muistui mieleen
Putsattu
-bensa linjat
-imusarja
Moottorin ohjausboxi avattu ja ei haise palaneelle ja liittimeen laitettu wd40 ja muihinkin konehuoneen antureiden liittimiin laitettu wd40
ainakin noi on nyt mielessä mitä on tehty
Mitattu
-Konehuoneen sulakkeet että ei ole lanka poikki ja osa vaihdettu keskenään varmuuden vuoksi
-Kuskin jalkatilan releitä kolisteltu
-Jako tarkistettu
-
Tuota paljon olet katsonut asioita.
Mutta tiivistetään se bensapaine ja tuotto katottu että kone saa ainetta kokoajan ja kun moottori hyytyy niin bensapumppu naputtaa silti.Paljon sitä bensaa on tankissa onko täysi vain puolikas.
Oletko pystynyt mittamaan sillä ajoituslampulla noita tulpanjohtoja että se puoli kunnossa
Sekkaa seuraaksvaksi ne suuttimet voi olla karstaiset tukossa kun lämpiää reikä menee tukkoon ja kone sammuu tai muuta häikkää sitten.Tarkista noi turhaa sitä monta vikaa ruveta arpomaan ja jos autolla on ajettu enenmänkin, samalla ne sähköliitokset ja suuttimen vastusarvot.
Juttua suuttimista ja niiden putsauksesta
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=45926.msg815298#msg815298
Tuota kun siihen aloitusviestiin aina pitäisi laittaa ajettu kiloometrit autosta tietää siitä onko bensapumppu vaihdon tarpeessa jollain kestää 310tkm ja jollakin jopa 326tkm.
Tarkistiko se virranjakajan akselin siinä ei ole heittoa ja ei öljyvuotoa
-
Niin ja se ilmapumppu purettu ja katsottu että toimii ja tyhjäkäyntimoottori vaihdettu.
Tarkistin ettei ollut öljyvuotoa.
Mittarilukema 201tkm.
Suuttimetkin vaihdoin toisesta autosta.
Mutta vika selvisi lauantaina: moottorinohjausboxi
-
Mutta mikä sen on rikkonut onko joskus akulle annettu varavirtaa tai muu juttu että ylijännite on rikkonut ne tinaukset /komponentit.Kun se kestoikä on kyllä pitempi kuin tuo 200tkm?.
Hyvä homma että vika selvisi
-
Heh, mulla 200tkm ja rikkoontu katsastusasemalle espoossa, ja ei ku ajokieltoo päälle!
melekonen mesta tuo finnoontien K1 olen kuullut/havainnut.
Repii joku asennevammanen tervettä pohjaa auki, katkoo jarruletkuja pykimään vedoten jne...mielipuoli skeidaa.... Eipä kaikki sovellua tuollekkaan alalle huomaa touhuiluja seuranneena. Vaikka vuosia omat autot onkin jo toisissa paikoissa leimattu jäi tuo mieleen katellessa jarrunestettä alle valuttavia volvoja.... Mikä lie volvo viha ollu menossa
-
En tiedä mitä sille boxille on tapahtunut,edellinen omistaja osti sen viallisena ja yritti vuoden verran sitä pikkuhiljaa tutkia eikä saanut kuntoon niin ostin auton myös viallisena. Kosteutta ei ainakaan näkynyt boxissa eikä haissut palaneelle eikä silmämääräsesti näkynyt vikaa kun avasin sen jo aiemmin.
Mielenkiintoisia nuo sähköviat jotka ovat satunnaisia.
Itse en käytä K1 asemilla ollenkaan,olen myös huomannut että jos inssillä on huono päivä niin vikoja tehdään jos ei muuten löydy.
Kuitenkin käytän vuodessa autoja katsastuksessa 40-60kpl.
-
Juu, Lahessa taas tuntui toimivan saman ketjun hommat ihan hyvin, onhan tuota kilpailua kovasti alalla ja insinööritkin puhuu eri kieliä.
Latvia,liettua,viro,puola jne.. :D. Joskus vähä suomeakin..
Sorry off topic.
Mutta vika siis korjaantui ja pääty epätodennäköisimpään kohteeseen tällä kertaa.
Itsekkin vasta viimeisenä suostuin boxia koittaa. Amatöörithan sen kimppuun ekaksi käy ja yleensä suotta
-
Onkohan kellään myynnissä 10v 2.0 boxia? nettivaraosassa katselin niin lähes kaikki on 2.4 tai sitten ei ole ilmoitettu ja kuvissa ei usein ole/näy kilpiä niin en voi tarkistaakkaan kummalla koneella purkuautot ovat.
Boxi löytyi ja alkoi toimimaan.
Lahdessa minäkin asun ja autoni katsastan,en siltikään k1 asemilla :D