Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: linttanen - 03.10.2014, 15:44:01

Otsikko: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: linttanen - 03.10.2014, 15:44:01
Elikkäs omasta volvosta päätti syylärin ylävesiletkun lähtö mennä poikki eikä taida oikeen millään saada korjattua? Eli syyläri pitäis vaihtaa joten kokemattomana kysyn onko millanen homma ja mitä pitää purkaa ym.? Ja sitten sellanen kysymys että onko kellään kokemusta noista motonetin syyläreistä, että kannattaako ostaa vai onko laatu ihan paskaa?
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: Acke - 03.10.2014, 16:03:30
Järkevästi ei saa korjattua. Suht helppo homma, vanhat jäähdytysnesteet pois (öljysuodatinjalan letkuissa taisi olla "hana"), vanha jäähdytin pois, uusi tilalle ja uudet nesteet sisään. Samalla voi harkita vesipumpun vaihtoa jos on paljon ajettu. Järjestemä ilmaa itseään, anna koneen käydä ja/tai aja vähän ja täytä paisaria tarvittaessa. Jäähdyttimen saa muistaakseni pois irroittamalla tuet yläpuolelta ja viskon tunneli.

Nissensiä sai motonetistä vapariin, ihan ok vajaan vuoden käytön perusteella. Hella taitaa kuitenkin olla OEM laatuinen ja hintaero on kohtuullinen...
Hommasin sen ihan tuosta paikalliselta varaosaliikkeestä, halpa tarvike olisi ollut ~120€ mutta halusin Hellan valmistaman ja sille tuli hintaa ~165€  ;)
Tämä mun kappale ainakin tismalleen saman kokoinen kuin alkuperäinen  :)
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: Niilo - 03.10.2014, 16:36:09
Ite vaihdoin hiljattain Hellan syylärin ja oli ihan laadukkaan olonen. Aikasempi oli Blackstonen (orkkis?) ja siinä oli ylä-ja alavesiletkujen lähdöissä metalliputket sisällä vahvistamassa letkuliitosta. Muuten ei mitään mainittavaa eroa löytyny.
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: classic945 - 05.10.2014, 15:17:41
Vaihdoin eilen uuden syylärin syystä joka näkyy olevan varsin yleinen eli ylävesiletkun putki poikki lähes juuresta ja nesteet mäelle. 
      Paikallisesta osaset liikkeestä saa aina seuraavaksi aamuksi tilatun osan ja niin nytkin. Toisessa aiheessa puhuttiin ylimääräisestä tulpasta joka pitää muistaa lukia nippusiteellä. Se aiheen aloittajalta tulppa oli irronnut jote se kannattaa muistaa lukita. Itse sen tein juuri äsken kun luin miten voi käydä  :-\
     Onko muut löytäneet samankokoisen syylärin kuin alkuperäinen.  Tämä Hella on muuten samanlainen mutta alapäästä puuttuu 10 cm.  Eli korkeus alkuperäinen Blackstone 560mm ja varaosa 460mm . Muut mitat samat. On muotoiltu niin että alapään tuet kyllä osuu samoin kuin isompikin. Mulla -98 mallinen 945 classic automaatti, ajettu vasta 235 000.
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: pomo - 05.10.2014, 15:54:43
Mä vaihdon käytetyn omaani kun oli joku laittanu manuaalin jäähdyttimen. Oli merkiltään Nissens.
Ja noissa oli tuota korkeuseroa. Manuaalin päällä.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/940%20Classic/DSCF3515_zps53fefb7b.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: classic945 - 06.10.2014, 23:35:10
Mulla on kyllä automaatin syyläri, luulisin, koska siinä on juuri sillä kohtaa automaatin liitännät  kuin vanhassakin. Ainoa ero on tuo korkeus. Riittänee meidän ilmastossa  :-\
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: jen - 07.10.2014, 08:35:01
Mulla on kyllä automaatin syyläri, luulisin, koska siinä on juuri sillä kohtaa automaatin liitännät  kuin vanhassakin. Ainoa ero on tuo korkeus. Riittänee meidän ilmastossa  :-\
sama juttu täällä,motonetista hain minä ja uusi oli vähän matalampi mutta hyvin se siellä on toiminut.
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: linttanen - 11.10.2014, 16:26:00
Motonetistä tilasin syylärin ja piti olla sopiva mutta olikin melkein 10cm liian kapea ja korkeuttakin oli reilusti vähemmän. Sen jälkeen kävin fixuxelta tilaamassa niin sieltä löytyi Nissensin syyläri jonka kenno on saman kokonen ku alkuperänen.
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: mikan - 11.10.2014, 19:33:15
Syyläreitä on ainakin seuraavissa kennon kooissa.
Koot ovat about tontilla, eivät ihan sentilleen.
L*K
590*490
590*420
450*420

Ja sitten manuaali ja automaattivaihteisen erikseen.
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: linttanen - 12.10.2014, 14:42:54
Tuo isoin koko on 590x498 joka oli ainakin omaan -98 malliin sopiva. Koneena 230ft.
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: petskula - 31.10.2014, 15:43:27
En mitannut kennon kokoa kun 700-sarjaiseen joku 7 vuotta sitten syylärin ostin. Edelleen farkun keulalla, tais maksaakin silloin alle 100 € :)


Tapatalkista iKälättimellä
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: petskula - 31.10.2014, 15:44:01
Niin ja siis Motonetistä tuo,,,


Tapatalkista iKälättimellä
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: petskula - 31.10.2014, 15:48:52

Ite vaihdoin hiljattain Hellan syylärin ja oli ihan laadukkaan olonen. Aikasempi oli Blackstonen (orkkis?)

Ei nyt sentään Blackstonen tekele orkkis oo,,,
Tilasin ko. tallin etuputken + katalysaattorin bensakutosvoleen. Maksoi Skruvatissa alle 300 ekua kun jenkkisaiteilla orginaalia myydään puoleentoista tonniin ($)


Tapatalkista iKälättimellä
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: puliukk0 - 31.10.2014, 19:48:43
Ei nyt sentään Blackstonen tekele orkkis oo,,,
Tilasin ko. tallin etuputken + katalysaattorin bensakutosvoleen. Maksoi Skruvatissa alle 300 ekua kun jenkkisaiteilla orginaalia myydään puoleentoista tonniin ($)


Tapatalkista iKälättimellä

Blackstone on orkkis. Ainakin kahdessa (97 ja 98) mallisissa :)
Otsikko: Vs: Volvo 940ft syylärin vaihto
Kirjoitti: Kalamies - 01.11.2014, 15:52:43
Taitaa olla Blackstone melkein kaikissa ysikytlukulaisissa. Ainakin niissä missä on tuo sama perussyylräri kuin 240/740 bensoissa.