Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Ruusuja - 04.10.2014, 22:14:33
-
eli koko kesän paineet pysynnyt n.0.9Barissa. ja tänään alkoi ahtopaineet nousee n.1.3baariin. ja noin yhden baarin kohdilla pätkii pirusti. olisiko "varmasti" jollain olis ideaa että mistä etsiä syytä?????
-
Siitä, millä paineet on nostettu.
Onko siellä bleed, rajapainevena vai jäykempi kello?
-
jäykistetty kello
-
Nouseeko kierrokislla vai heti? Jäykistetty lisäjousella vai prikoilla/lyhemmällä varrella?
Hukkiksen kellon ja kompuran välinen letku ehjä?
-
Nouseeko kierrokislla vai heti? Jäykistetty lisäjousella vai prikoilla/lyhemmällä varrella?
Hukkiksen kellon ja kompuran välinen letku ehjä?
kierroksilla nousee. lisäjousi on ja myöskin prikoilla. letku on ehjä,se on testattu.
-
Kierroksilla nousu viittaisi siihen että portti ei aukea riittävästi. Kokeile ilman prikkoja? Toisaalta vaikuttaa oudolta jos se on toiminut aiemmin, etkä ole tehnyt mitään muutoksia. Omassa ahtopaineet nousivat cooleria vaihtamalla melko reippaasti...
-
joo ei ole koko kesänä ollut mitään "virtsan" karkailua ja muutoksia en ole tehnyt
-
http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-Actuator-Wastegate-VOLVO-240-740-940-Turbo-TD04H-13C-1-0Bar-14-7psi-/111432736609?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19f1e89f61 olisiko tämä oikea kello autooni? ja kun en ymmärrä tuosta ebayn hinta jutuista mitään niin mitä tulisi maksaa jos tilaa tämän?
-
On, mutta huomaa että se on baarin säädöllä. Tämä on 0,8 (http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-Actuator-Wstegate-VOLVO-240-740-940-Turbo-TD04H-13C-0-8Bar-12psi-/121093353428?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c31b9efd4) ja noissa on pikkasen säätövaraa. Hinnaks tulee 45+15=60£ = n. 75€ plus tullit.
-
Ei oo vissiin putkistoakaan muuteltu? Mulla kävi joskus ton ex 940 kans niin että oli vakio kello ja prikat välissä. Katti ja molemmat vaimentimet paikallaan 0,8bar ahtoa. Nappasin katin ja vikan vaimentajan pois niin ahdot nousikin 1,2bar. Bleedilläkin koitin sen jälkeen ja muistaakseni koitin myös vähentää prikkojen määrää mut ahtopaine oli aina sama 1,2bar, pakopaineen lasku syynä?
-
Multa löytyy yks priimakuntoinen FK:n kello, jos on tarvetta. Saa tulla hakemaan edullisesti, itse maksoin siitä parikymppiä "FT:n kellona"
-
Miten muuten totesti että se on FK:n? Ajamalla?
-
Ei oo vissiin putkistoakaan muuteltu? Mulla kävi joskus ton ex 940 kans niin että oli vakio kello ja prikat välissä. Katti ja molemmat vaimentimet paikallaan 0,8bar ahtoa. Nappasin katin ja vikan vaimentajan pois niin ahdot nousikin 1,2bar. Bleedilläkin koitin sen jälkeen ja muistaakseni koitin myös vähentää prikkojen määrää mut ahtopaine oli aina sama 1,2bar, pakopaineen lasku syynä?
putkistoa on muutettu sen verran että orkkis downpipe, katin korvaus putki, 3" loppu, yksi vaimennin perässä.
-
Multa löytyy yks priimakuntoinen FK:n kello, jos on tarvetta. Saa tulla hakemaan edullisesti, itse maksoin siitä parikymppiä "FT:n kellona"
ei kiitos ole tarvetta sille. yksi kinukawan 1Bar:n kello löytyi jo.
-
Mistäs tommoisia löytää? :nälkä:
Terveisin en saa edes tasaisia 0.8 ahtoja Boost Teellä + helvetin jäykällä lisäjousella
-
Mistäs tommoisia löytää? :nälkä:
Terveisin en saa edes tasaisia 0.8 ahtoja Boost Teellä + helvetin jäykällä lisäjousella
tältä foorumilta joku tarjos sitä mulle. piti heti tarttua oljenkorteen ELK ja ebaystähän porukka on niitä tilaillu. n.90€ tulee maksaa kuulemma.
-
Miten muuten totesti että se on FK:n? Ajamalla?
FK:n kellon kyllä tuntee ihan käsin, on ihan uskomattoman löysä. Jäykempiä kelloja löytyy turbopuljuista ja ebaystä.
-
Juu kyllä sen ihan käsin tunsi. Ei viitsi ainakaan "isolla rahalla" tohon 13C:hen ostaa mitään kelloa, koska ensi kesänä saa toivottavasti nakata romukoppaan koko roskan
-
tämä on ratkennut ainakin minun osaltani, hukkiksen vika, on vaan niin väsynyt kello, ja sitä ahdistaa tangon liikkuminen hivenenkin vinossa. nyt on ahto paineet n. 0.6Bar, ei kyllä mee mihinkään :-[ no kai sillä voi viikon ajella tuolleen :sundaydriver: