Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MikKap83 - 05.10.2014, 00:52:27

Otsikko: 740 tyhjäkäynti ongelmaa
Kirjoitti: MikKap83 - 05.10.2014, 00:52:27
Eli kylmänä käy hyvin mut lämpimänä pätkii tyhjäkäynti ihan niinku puottais yhtä pyttyä pois pelistä. Lambda valo ei pala.
Kyseinen yksilö on siis vm 91 mottorina 230F ja ohjaamassa bendix regina.
Tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu.
Otsikko: Vs: 740 tyhjäkäynti ongelmaa
Kirjoitti: MikKap83 - 12.10.2014, 11:38:42
Tämän ongelman aiheutti vuotava imusarjan tiiviste. Edellisellä sepällä oli jäänyt pätkä vanhaa sinne uuden kaveriks.
Tietääkö kukaan miten tuosta bendixin ruiskusta saa vikakoodit ulos?
Otsikko: Vs: 740 tyhjäkäynti ongelmaa
Kirjoitti: s73 - 12.10.2014, 12:12:34
Tämän ongelman aiheutti vuotava imusarjan tiiviste. Edellisellä sepällä oli jäänyt pätkä vanhaa sinne uuden kaveriks.
Tietääkö kukaan miten tuosta bendixin ruiskusta saa vikakoodit ulos?


Samalla tavalla kuin lh2.4 ruiskusta.
Otsikko: Vs: 740 tyhjäkäynti ongelmaa
Kirjoitti: MikKap83 - 25.10.2014, 13:56:04
Nyt sain aikaiseks lukee nuo vikakoodit löytyi 3 eri koodia:
1-3-2
1-1-3
2-2-1
Muut nollautuivat pois mutta tuo 2-2-1 uusi hetken kuluttua. Vika valo syttyy satunnaisesti hetken tyhjäkäynnillä käynnin jälkeen ja tekee tuon koodin?
imuvuoto?
Otsikko: Vs: 740 tyhjäkäynti ongelmaa
Kirjoitti: mikan - 25.10.2014, 14:47:50
Voi olla imuvuoto, IMMu tms. mutta tuo 1-3-2 tarkoittaa liian matalaa/korkeaa jännitettä, joten laturinkin tsekkaus on paikallaan.
Otsikko: Vs: 740 tyhjäkäynti ongelmaa
Kirjoitti: MikKap83 - 25.10.2014, 15:01:29
Sitä immuahan tuossa ei ole... Näytti olevan "kunnostettu" laturi tuossa... pitää mitata tuo latausjännitte.